ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Το νέο Mazda MX-5 θα είναι εξηλεκτρισμένο

Αυτοκίνητο: Το νέο Mazda MX-5 θα είναι εξηλεκτρισμένο

Μπορεί η επόμενη γενιά του ρόουντστερ της Mazda να απέχει ακόμα 2 με 3 χρόνια αλλά η αναγκαιότητα του εξηλεκτρισμού αναγκάζει την ιαπωνική εταιρεία να κάνει από τώρα σκέψεις για τον αντικαταστάτη του.

Και αυτό γιατί και οι πέντε μέχρι στιγμής γενιές του πιο γνωστού και διάσημου μοντέλου της βασίζονταν στις μικρές τους εξωτερικές διαστάσεις και στο χαμηλό τους βάρος. Χαρακτηριστικά για τα παραπάνω είναι τα δεδομένα για την τρέχουσα γενιά, που δεν ξεπερνά τα 4,0 μέτρα και το βάρος της είναι κάτω από 1.000 κιλά.

Ένα ακόμα γνώρισμα του μικρού ρόουντστερ, στο οποίο πιστώνεται η αναγέννηση της κατηγορίας πριν από 3 ολόκληρες δεκαετίες, είναι η πίσω κίνηση, που θα πρέπει να διατηρηθεί και στην επόμενη γενιά, η οποία, όπως προαναφέραμε, θα είναι εξηλεκτρισμένη.

Με πιθανές εκδοχές ένα σύστημα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης (MHEV) σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και ένα plug-in υβριδικό. Το τελευταίο είναι και αυτό που θέτει πιο έντονα το θέμα βάρους, μιας και μια μπαταρία με ενεργειακό περιεχόμενο γύρω στα 12,0 με 14,0 kWh, απαραίτητα για να εξασφαλιστεί μια ηλεκτρική αυτονομία 50+ χιλιομέτρων και κάποια κιλά ζυγίζει και ένα σχετικό όγκο διαθέτει.

Οι δύο αυτοί παράμετροι είναι και αυτές που θα επιβάλλουν κατά πάσα πιθανότητα αλλαγές και στην εμφάνιση του επόμενου Mazda MX-5, ενώ την αισθητική κατεύθυνση που θα κινηθεί -όχι μόνο αυτό αλλά γενικά όλα τα μοντέλα της εταιρείας- τη δίνει το MX-30. Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

Αυτά που δεν αναμένεται να αλλάξουν είναι αφενός η μαλακή οροφή και αφετέρου η διθέσια διάταξη, πιθανότατα και η έκδοση RF με τη σταθερή αναδιπλούμενη οροφή, ενώ ο τελικός στόχος είναι βέβαια η διαφύλαξη του DNA του μοντέλου, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του.