Η Ford επιτίθεται με την εντυπωσιακή ηλεκτρική Mustang Mach-Ε σε όλους τους τομείς
Το πολυ- διαφημισμένο πρώτο ηλεκτρικό Ford, το SUV Coupe Mustang Mach-E, παρουσιάστηκε επιτέλους και επίσημα και από ότι φαίνεται η αμερικανική πολυεθνική μπορεί να άργησε να μπει στην ηλεκτροκίνηση αλλά το έκανε με έναν τρόπο αρκούντως εντυπωσιακό. Τόσο από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών όσο και τιμής, μιας και το Mustang Mach-E θα ξεκινά στις ΗΠΑ από τις 43.895 δολάρια.
Εύφημη μνεία λοιπόν για τους μηχανικούς της Ford αλλά και για τους σχεδιαστές της, μιας και το ηλεκτρικό SUV κουπέ και δυναμικό στυλ διαθέτει και πολλά στοιχεία αναγνώρισης. Μεταξύ αυτών η έντονη κλίση της οροφής, το μακρύ καπό κάτω από το οποίο υπάρχει ένας πρόσθετος χώρος αποσκευών χωρητικότητας 100 λίτρων, η κλειστή μάσκα με το Pony, αλλά και ιδιαίτερο πίσω μέρος με τα χαρακτηριστικά φώτα που παραπέμπουν άμεσα στο διάσημο κουπέ.
Για την είσοδο στο εσωτερικό δεν υπάρχουν χειρολαβές στις πόρτες, αλλά κουμπιά που βρίσκονται στην κεντρική κολώνα, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα ξεκλειδώματος μέσω smartphone. Με ανοιχτές τις πόρτες αποκαλύπτεται ένα σύγχρονο εσωτερικό με στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων (διαγώνιος 10,2 ίντσες) και μια αλά tablet οθόνη αφής για το σύστημα infotainment στην κεντρική κονσόλα. Η τελευταία είναι πράγματι τεράστια, καθώς η διαγώνιός της φτάνει τις 15,5 ίντσες και θυμίζει, είτε ηθελημένα είτε όχι, τα μοντέλα της Tesla. Παράλληλα θα υπάρχει το τελευταίο σύστημα infotainment της Ford, το SYNC 4 με ολοκληρωμένες δυνατότητες διασύνδεσης, καθώς και η πιο σύγχρονη εκδοχή του πακέτου συστημάτων υποβοήθησης της μάρκας.
Διαθέσιμο θα είναι και ένα προαιρετικό σύστημα ήχου της Bang & Olufsen που περιλαμβάνει ενσωματωμένα ηχεία που μοιάζουν να αιωρούνται πάνω από τους εμπρός αεραγωγούς θυμίζοντας σε σχήμα μία μπάρα ήχου. Όσο για τους χώρους στο εσωτερικό δεν θα περιορίζονται από την κλίση της οροφής, ενώ το μέγεθος του πορτμπαγκάζ θα κυμαίνεται από τα 402 έως τα 1.420 λίτρα.
Το νέο Mustang Mach-Ε θα είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες, τη στάνταρ, με ενεργειακή χωρητικότητα 75,7 kWh και τη ενισχυμένη με αντίστοιχα 98,8 kWh. Η τελευταία θα εξασφαλίζει μια αυτονομία που θα μπορεί να φτάνει (κατά WLTP) ακόμα και τα 600 χιλιόμετρα, τιμή εξαιρετική με βάση τα νυν δεδομένα.
Με τη στάνταρ μπαταρία οι αποδόσεις θα είναι 255 ή 288 ίπποι, με την κίνηση να μεταδίδεται είτε στους πίσω είτε στους εμπρός τροχούς. Με την ενισχυμένη θα είναι και πάλι 255 ίπποι και στη συνέχεια 333 και στην κορυφαία έκδοση GT Performance 460 ίπποι. Η τελευταία θα ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ ώρα σε λιγότερα από 5,0 δεύτερα.
H επιβλητική, κάθετη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό έχει διαγώνιο 15,5 ιντσών και θυμίζει μοντέλα της Tesla. Πηγή: Ford
Από κει και πέρα θα υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Whisper, Engage και Unbridles με το καθένα να προσφέρει διαφορετικά χαρακτηριστικά στη συμπεριφορά του ηλεκτρικού SUV.
Με μέγιστη ισχύ φόρτισης 150 kW, η Mustang Mach-E στην έκδοση extended-range και κίνηση στους πίσω τροχούς θα μπορεί να αυξήσει την αυτονομία της έως και για 93 χιλιόμετρα μέσα σε 10 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος DC. Η Mustang Mach‑E στην έκδοση standard-range υπολογίζεται πως θα μπορεί να φορτίζει την μπαταρία της από το 10 στο 80% σε περίπου 38 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC).
Η διάθεση της νέας Ford Mustang Mach-E θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ σε περίπου ένα χρόνο, με τις πιο πλούσιες εκδόσεις First και Premium, ενώ οι υπόλοιπες θα είναι διαθέσιμες στις αρχές του 2021. Τότε η βασική Select θα ξεκινά, όπως προαναφέραμε, από τις 43.895 δολάρια, τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική, ενώ η κορυφαία GT Performance θα κοστολογείται από 60.500 δολάρια.