Volvo: To XC40 T5 Plug-in Hybrid με τον turbo των 1.500 κυβικών είναι οικονομικό και πανίσχυρο
Η Volvo είναι παραδοσιακά μια από τις εταιρείες που δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στον άνθρωπο. Τόσο σε ό,τι αφορά την ασφάλειά του χάρη στα πολλαπλά, εξελιγμένα και ιδιαίτερα αποτελεσματικό συστήματα με τα οποία εξοπλίζει τα μοντέλα της -εδώ παίζουν ρόλο και οι πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης καθώς και το εξαιρετικό σύστημα infotainment Sensus- όσο και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του.
Προστατεύοντας το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει και μεγαλώνει τα παιδιά του επιβαρύνοντάς το όσο το δυνατόν λιγότερο με την κατασκευή αλλά και την κίνηση των αυτοκινήτων της.
Έτσι, μέσα στην επόμενη εξαετία, μέχρι το 2025 δηλαδή, η Volvo θέλει να μειώσει το αποτύπωμα CO2 των αυτοκινήτων της κατά 40%, καθώς και τις εκπομπές CO2 που σχετίζονται με την αλυσίδα εφοδιασμού της σε παγκόσμιο επίπεδο κατά 25%. Παράλληλα επιδιώκει την ίδια χρονιά το 25% των πλαστικών στα μοντέλα της να προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ για το 2040 ο στόχος της είναι να είναι μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία.
Από πλευράς πωλήσεων τη χρονιά ορόσημο 2025 η σουηδική εταιρεία φιλοδοξεί το 50% των συνολικών της παγκόσμιων πωλήσεων να αντιστοιχεί σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (EV).
Ένα αυτοκίνητο που θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για την επίτευξη όλων των παραπάνω είναι η plug-in υβριδική έκδοση, ή Twin Engine σύμφωνα με την κωδικοποίηση που χρησιμοποιεί η ίδια η σουηδική εταιρεία, του XC40. Toυ μικρότερου και ιδιαίτερα επιτυχημένου SUV της μάρκας.
To Volvo XC40 T5 Twin Engine λοιπόν είναι σχεδιασμένο ευθύς εξαρχής με γνώμονα τη χαμηλή κατανάλωση και τις περιορισμένες εκπομπές ρύπων αλλά και την υψηλή απόδοση. Καρδιά του υβριδικού συστήματος πρόωσής του οι δύο κινητήρες. Ο ιδιαίτερα σύγχρονος και εξελιγμένος τρικύλινδρος turbo βενζίνης των 1.500 κυβικών, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 180 ίππους (132 kW) και 265 Nm και ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 60 kW και 160 Nm. Και οι δύο μαζί αποδίδουν συνδυαστικά 262 ίππους και 425 Nm -τιμές εντυπωσιακές, που καθιστούν το T5 Twin Engine την πιο ισχυρή έκδοση του XC40, η οποία έχει να επιδείξει και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 7,3 δεύτερα και τελική ταχύτητα 205 χλμ./ ώρα).
Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι τιμές της επίσημης μέσης κατανάλωσης και της εκπομπής CO2. Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώνει η Volvo και με βάση τον καινούργιο, πιο αυστηρό και ρεαλιστικό κύκλο WLTP η μέση κατανάλωση του XC40 T5 Twin Engine, που είναι στάνταρ αυτόματο, κυμαίνεται μόλις από τα 2,0 έως τα 2,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Οι αντίστοιχες εκπομπές CO2 είναι από 46 έως 56 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, γεγονός που αποτελεί άλλη μια ένδειξη για το πόσο αποτελεσματική και φιλική προς το περιβάλλον είναι η υβριδική τεχνολογία της Volvo.
Φυσικά, το πιο μικρό plug-in υβριδικό της Volvo, όπως άλλωστε και τα πιο μεγάλα, μπορεί να κινηθεί και καθαρά ηλεκτρικά από 42 έως και 46 χιλιόμετρα, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.
Η μεγάλη αναλογικά απόσταση που μπορεί να καλύψει με τον κινητήρα βενζίνης εκτός λειτουργίας καλύπτει και με το παραπάνω τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης μιας μεγάλης μερίδας οδηγών. Οι οποίοι έτσι έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν όχι μόνο χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον αλλά και με ιδιαίτερη οικονομία.
Αυτό γίνεται εφικτό χάρη στη μεγάλη και τεχνολογικά εξελιγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου των 10,7 kWh, η οποία μάλιστα φορτίζει γρήγορα (από 3,0 έως το πολύ 9,0 ώρες) ακόμα και σε οικιακό δίκτυο.
Στους μηχανικούς της Volvo αξίζει εύφημη μνεία και για την τοποθέτηση της μπαταρίας κατά μήκος του κεντρικού τούνελ του XC40, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει στο ελάχιστο τους χώρους στο εσωτερικό του. Έτσι τέσσερις ή και πέντε επιβάτες θα ταξιδέψουν και στην PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) έκδοση του κόμπακτ premium SUV με την ίδια ακριβώς άνεση όπως και στις άλλες, κάτι που δεν είναι πάντα αυτονόητο και δεδομένο. Φυσικά ίδιος παραμένει και ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου κυμαίνεται, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, από τα 460 έως και τα 1.336 λίτρα.
Συνολικά όπως και κάθε XC40 έτσι και το T5 Twin Engine διαθέτει ένα πολυτελή διάκοσμο, που διακρίνεται τόσο για την ποιότητα όσο και για τη high tech διάστασή του που προσδιορίζεται και από την ψηφιακό του πίνακα οργάνων αλλά και από τη μεγάλη, αλά tablet, οθόνη αφής του όπως προαναφέραμε εξαιρετικού συστήματος infotainment Sensus. Φυσικά και εδώ υπάρχει η δυνατότητα πλήρους διασύνδεσης smartphones, καθώς και μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που μαζί με τα στάνταρ συστήματα ασφαλείας αλλά και την ειδικά μελετημένη δομή του αμαξώματος καθιστούν και το plug-in XC40 κορυφαίο από πλευράς ασφάλειας.
Το Volvo XC40 T5 Twin Engine, όπως μπορείτε να δείτε ακολουθώντας και το link https://www.volvocars.com/gr/cars/new-models/xc40/xc40-t5-twin-engine είναι διαθέσιμο από τις 51.400 ευρώ, ενώ η γκάμα του ιδιαίτερα αξιόλογου XC40 ξεκινά από τις 31.935 ευρώ.