ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Tο πρώτο ηλεκτρικό Mazda λέγεται MX-30, είναι SUV αλλά θυμίζει και RX-8

H Mazda συνεχίζει να κινείται δυναμικά και έτσι μετά το CX-30 παρουσίασε στο Τόκιο ένα ακόμα SUV. Το οποίο ονομάζει MX-30, έχει μήκος σχεδόν 4,40 μέτρα και είναι γενικά το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας.

Αισθητικά ακολουθούνται και εδώ οι αρχές της σχεδιαστικής φιλοσοφία Kodo, ενώ το σχετικά μακρύ καπό σε συνδυασμό με τη μικρή μάσκα του εξασφαλίζουν μια αρκετά δυναμική εικόνα. Το πίσω μέρος του θα μπορούσε να πει κανείς πως παραπέμπει (και) στο MX-5, ενώ το πιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του οι πόρτες του που ανοίγουν με αντίθετη φορά, έχουν σημαντικά διαφορετικό μέγεθος και θυμίζουν -ποιο άλλο…- το RX-8. Το τελευταίο μοντέλο με κινητήρα Wankel της Mazda.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το μινιμάλ εσωτερικό του ηλεκτρικού SUV, κυρίως λόγω της υπερυψωμένης κονσόλας, των δύο οθονών -μια στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα κλιματισμού και μια στο μέσο του ταμπλό για το infotainment- και του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα έτσι και εδώ οι χώροι θα είναι καλύτεροι σε σχέση με αντιστοίχου μεγέθους συμβατικά μοντέλα.

Το σύστημα πρόωσής του έχει την ονομασία e-SkyActiv και αποτελείται από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 145 περίπου ίππων στον εμπρός άξονα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Σε αντίθεση με την τακτική που ακολουθούν οι πιο πολλοί κατασκευαστές η Mazda έχει επιλέξει μια μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα μόλις 35,5 kWh. Μάλιστα υποστηρίζει την απόφασή της λέγοντας πως τα 200 χιλιόμετρα αυτονομίας που εξασφαλίζει είναι υπερ- αρκετά για τις καθημερινές μετακινήσεις.

Βέβαια υπάρχει και η άλλη άποψη που λέει πως έτσι επιτυγχάνεται μια συγκράτηση του κόστους, ενώ για τον ίδιο ίσως λόγο η μέγιστη ισχύς φόρτισης είναι σε συνεχές ρεύμα (DC) μόλις 50 kW και σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) 6,6 kW.

Η διάθεση του ηλεκτρικού Mazda MX-30 στην Ευρώπη θα ξεκινήσει μετά το καλοκαίρι του 2020, ενώ η τιμή του αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ των 50 και των 60 χιλιάδων ευρώ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης