To καινούργιο Toyota Yaris είναι σαφώς πιο μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο
To Yaris της Toyota είναι από τα πλέον επιτυχημένα υπερ-μίνι της τελευταίας εικοσαετίας, ειδικά στη χώρα μας και προκειμένου και η νέα του γενιά που μόλις παρουσιάστηκε, να συνεχίσει να διεκδικεί μια θέση στην κορυφή η Toyota προχώρησε στην αναβάθμισή της. Τόσο την αισθητική όσο και την τεχνολογική και τη χωροταξική.
Το νέο Yaris λοιπόν δείχνει και είναι πιο μοντέρνο και δυναμικό, κάτι που πέρα από την πιο εμφατική του μάσκα αλλά και τις πιο έντονες σχεδιαστικές του λεπτομέρειες -το πίσω μέρος είναι σαφώς επηρεασμένο από το πολύ επιτυχημένο από πλευράς design C-HR, ενώ τονισμένα είναι και τα φτερά- οφείλεται και στις διαφορετικές του αναλογίες. Και αυτό γιατί ενώ το μήκος του έμεινε επί της ουσίας το ίδιο, μια μείωση της τάξης των 5 χιλιοστών δεν γίνεται καν αντιληπτή από το μάτι, το πλάτος του αυξήθηκε κατά 50 χιλιοστά και το ύψος του μειώθηκε κατά 40. Ταυτόχρονα κατά 50 χιλιοστά αυξήθηκε και το μεταξόνιό του.
Ειδικά το τελευταίο έγινε εφικτό χάρη στη νέα του βάση, που ονομάζεται GA-B και αποτελεί την μετεξέλιξη του μεταβλητού πλαισίου TNGA της Toyota ειδικά για μοντέλα της κατηγορίας B. Η χρήση του νέου πλαισίου αναμένεται να έχει βελτιώσει τόσο το επίπεδο ασφάλειας και τα δυναμικά χαρακτηριστικά όσο και τους χώρους στο εσωτερικό.
Στο εσωτερικό, ο διάκοσμος του οποίου ακολουθεί τη λογική της Corolla, με μια μεγάλη ελεύθερη οθόνη 10,0 ιντσών για το σύστημα infotainment, το οποίο διαθέτει όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Τα οποία θα μπορούν να φορτιστούν και ασύρματα, ενώ η αναβάθμιση του εξοπλισμού γίνεται σαφής και από την προαιρετική παρουσία HUD (Head Up Display). Σε ότι αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως και στην Corolla έτσι και εδώ το ενεργό cruise control και το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας είναι στάνταρ. Από κει και πέρα υπάρχουν πολλές επιλογές.
Φροντισμένο, σύγχρονο εσωτερικό με ελεύθερη οθόνη 10,0 ιντσών για το σύστημα infotainment κατά τα πρότυπα της Corolla. Πηγή: Toyota
Σημαντικές είναι και οι εξελίξεις σε ότι αφορά τους κινητήρες του νέου Yaris. Ως Hybrid, που είναι και η πιο σημαντική έκδοσή του, έχει περάσει στην 4η πλέον γενιά του υβριδικού συστήματος, το οποίο ναι μεν έχει παραμείνει στα 1.500 κυβικά σε ότι αφορά τον κινητήρα βενζίνης του αλλά αυτός πλέον είναι καινούργιος και τρικύλινδρος. Λειτουργεί με τον πιο αποδοτικό κύκλο του Atkinson και σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι 15% πιο δυνατός, 20% πιο οικονομικός και με 40% καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση. Καινούργια είναι και η μπαταρία ιόντων λιθίου -η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο Yaris- ενώ επανασχεδιασμένο είναι και το αυτόματο κιβώτιο. Παράλληλα θα υπάρχουν και συμβατικές εκδόσεις με επίσης νέα τρικύλινδρα σύνολα 1.000 και 1.500 κυβικών.
Το νέο Toyota Yaris θα είναι διαθέσιμο από το Σεπτέμβριο του 2020.