ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Tα μικρά GTI πεθαίνουν; Ο διάδοχος του Renault Clio RS θα είναι ένα γρήγορο ηλεκτρικό;

Αυτοκίνητο: Tα μικρά GTI πεθαίνουν; Ο διάδοχος του Renault Clio RS θα είναι ένα γρήγορο ηλεκτρικό;

Οι αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων θα επηρεάσουν ιδιαίτερα τα συμβατικά μικρά και προσιτά αυτοκίνητα, μιας και σε αυτά η προσθήκη τεχνολογίας, προκειμένου να ικανοποιούνται τα όρια, θα σημαίνει σημαντική αύξηση της τιμής τους. Η οποία θα τα καθιστά ασύμφορα, τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους αγοραστές.

Αυτό θα έχει σα συνέπεια τον αναγκαστικό εξηλεκτρισμό τους, ενώ η εξέλιξη αυτή θα επηρεάσει και τις γρήγορες εκδόσεις τους, τα μίνι GTI ή αν προτιμάτε τα μικρά hot hatches.

Ένα από αυτά είναι και το Renault Clio RS, που θεωρείται και είναι ένα από τα καλύτερα του είδους, ενώ για τη διάδοχη κατάστασή του -η νέα γενιά του Clio θα είναι διαθέσιμη άμεσα στη χώρα μας- ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις εκτελεστικού αντιπροέδρου της γαλλικής εταιρείας Ali Kasai, που είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό προϊόντων: «ένα Clio RS για να προσεγγίσει χαμηλότερα επίπεδα CO2 χρειάζεται σύνθετη και ακριβή τεχνολογία και αυτό είναι κάτι που δεν αντέχουν οι αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας. Επίσης δεν υπάρχουν και πολλοί ανταγωνιστές».

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Πως είτε δεν θα υπάρξει διάδοχος του Clio RS ή αν υπάρξει θα είναι ένα γρήγορο ηλεκτρικό μοντέλο. Που φυσικά και δεν θα είναι πιο φτηνό αλλά δεν θα έχει εκπομπές CO2 που επηρεάζουν αρνητικά το μέσο όρο της μάρκας. Η RenaultSport πάντως έχει ήδη παρουσιάσει το Zoe e-Sport με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής ισχύος 460+ ίππων και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 3,2 δεύτερα), που κάλλιστα σε μερικά χρόνια, ως Zoe RS, θα μπορούσε να πάρει τη θέση του top Clio στη γκάμα.

H Renault φυσικά και δεν είναι η μόνη εταιρεία που σκέφτεται να προχωρήσει με αυτόν τον τρόπο. Στην Peugeot π.χ. είναι σχεδόν βέβαιο πως δεν θα υπάρξει έκδοση GTI για το ολοκαίνουργιο 208 -μάλλον και το αρκτικόλεξο θα καταργηθεί- και τη θέση της, ως το πιο ισχυρό μοντέλο της γκάμας, θα πάρει μια πιο δυνατή εκδοχή του ηλεκτρικού e-208.