Αυτοκίνητο: To VW Passat ανανεώθηκε και αναβαθμίστηκε σημαντικά
H VW προχώρησε στην ανανέωση της λιμουζίνας της, του Passat, το οποίο μέχρι στιγμής -η πρώτη του γενιά παρουσιάστηκε το 1972- έχει πουληθεί περισσότερες από 30 εκατομμύρια φορές.
Η ανανεωμένη λοιπόν γενιά του, η όγδοη κατά σειρά και με τον κωδικό 8.2 για να γίνεται σαφές πως πρόκειται για την τελευταία εκδοχή, άλλαξε, όπως άλλωστε είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, λίγο εξωτερικά. Έτσι έχουν διαφοροποιηθεί οι προφυλακτήρες και οι νέου προβολείς είναι πλέον LED, ενώ στο πίσω μέρος αντί για το λογότυπο της VW υπάρχει ολογράφως το PASSAT.
Πιο σημαντικές είναι οι διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό, στις οποίες περιλαμβάνονται, πέρα από τις καθιερωμένες σε κάθε κάθε face lift αλλαγές προς το καλύτερο για τις επενδύσεις και τα διακοσμητικά, ο καινούργιος, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, το νέο, διαισθητικό τιμόνι, η ύπαρξη του λογότυπου του μοντέλου στο κέντρο του ταμπλό και στη θέση του αναλογικού ρολογιού και φυσικά η αναβάθμιση του συστήματος infotainment με τη μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα.
Στο νέο Passat έχει εφαρμοστεί η νέα γενιά του Modular Infotainment Matrix (MIB3) του ομίλου Volkswagen, που περιλαμβάνει μια σειρά από νέες λειτουργίες. Όπως π.χ. το We Connect App Wireless, που παρέχει άμεση πρόσβαση σε επιλεγμένες εφαρμογές smartphone μέσω της οθόνης του infotainment, συμπεριλαμβανομένης και της ασύρματης ενσωμάτωσης του Apple CarPlay, τις online υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus και βέβαια «φυσικό» φωνητικό έλεγχο. Ταυτόχρονα για πρώτη φορά συμβατά smartphones της Samsung μπορούν να αντικαταστήσουν το κλασικό κλειδί.
Από κει και πέρα το ανανεωμένο Passat διαθέτει δυνατότητα ημι- αυτόνομης οδήγησης και μάλιστα για πρώτη φορά σε μοντέλο της VW μέχρι και τα 210 χλμ./ ώρα, ενώ το παρόν δίνουν όλα καθιερωμένα συστήματα υποβοήθησης του ομίλου.
Η γκάμα των κινητήρων ξεκινά από τα 1.500 κυβικά και τους 150 ίππους για τα σύνολα βενζίνης και από τα 1.600 κ.εκ. και τους 120 ίππους, με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων. Ο εισαγωγικός diesel, όπως διαπίστωσα οδηγώντας το 1.5 TDI, συνεπικουρούμενος από την καλή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου δεν πιέζεται για να κινήσει το μεγάλο τετράθυρο αμάξωμα, ενώ το Passat είναι ιδιαίτερα καλά στα ταξίδια και στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, καθότι σταθερό, άνετο, ασφαλές και οικονομικό.
Τα πράγματα είναι ακόμα πιο δυναμικά αλλά και οικονομικά στο GTE, την plug-in υβριδική έκδοση με τον 1.4 TSI, τον ηλεκτροκινητήρα και τη συνδυαστική απόδοση των 218 ίππων. Το GTE έχει πλέον μπαταρία 13,0 kWh, με 31% μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή, που εξασφαλίζει καθαρά ηλεκτρική κίνηση για έως και 56 χιλιόμετρα κατά WLTP.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στο νέας γενιάς diesel 2.0 TDI Evo, που αποδίδει 150 ίππους και χάρη στο σύστημα διπλού καταλύτη και διπλού ψεκασμού AdBlue που διαθέτει έχει σημαντικά μικρότερες εκπομπές NOx.
Το ανανεωμένο VW Passat είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, τα Executive, Elegance, R-Line και GTE, ενώ οι τιμές του ξεκινούν από 27.300 ευρώ, τόσο για το 1.6 TDI των 120 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο DSG και επίπεδο εξοπλισμού Executive όσο και για το 1.5 TSI των 150 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο και επίπεδο εξοπλισμού Elegance. Το plug-in υβριδικό Passat GTE με πλήρες επίπεδο εξοπλισμού τιμάται 53.700 ευρώ.