Με το νέο 208 η Peugeot ανοίγει ένα premium κεφάλαιο στα υπερ- μίνι με έμφαση στο lifestyle
Το νέο 208 δεν κάνει καμία προσπάθεια να κρύψει τον προσανατολισμό του. Με την πρώτη κιόλας ματιά κάνει σαφές πως μετά τα 3008 και 5008 και τη ναυαρχίδα 508 είναι το επόμενο καινούργιο μοντέλο που ακολουθεί κατά γράμμα το νέο, πιο premium προσανατολισμό της Peugeot.
Ένας προσανατολισμός που όπως είπαμε είναι ξεκάθαρος ευθύς εξαρχής. Άμα τη εμφανίσει, χάρη στην καινούργια, σχεδόν κάθετη μάσκα που ακολουθεί τη νέα οικογενειακή γραμμή της γαλλικής εταιρείας, τις καινούργιες αναλογίες που προέκυψαν από την αλλαγή των εξωτερικών του διαστάσεων -αυξημένο μήκος και πλάτος, μειωμένο ύψος- και κολακεύουν τη δυναμική του εικόνα και βέβαια την όμορφη και εμφατική σχεδίαση του πίσω μέρους του. Που του εξασφαλίζει την άμεση αναγνώριση και όταν βρίσκεται μπροστά σου.
Η καινούργια οικογενειακή γραμμή, που χαρακτηρίζεται από το χαρακτηριστικά μικρό και οβάλ τιμόνι και το i-cockpit, με τον τοποθετημένο ψηλά πίνακα οργάνων ο οποίος μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει και ένα στυλ HUD (head up display), ακολουθείται και στο εσωτερικό. Μάλιστα για την περίσταση οι μηχανικοί της γαλλικής εταιρείας έκαναν και την υπέρβασή τους, καθώς ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των πιο πλούσιων εκδόσεων έχει ενδείξεις τύπου ολογράμματος όσο και 3D. Μάλιστα οι πιο σημαντικές από τις τελευταίες προβάλλονται πιο έντονα οπτικά προκειμένου να γίνονται και πιο άμεσα αντιληπτές από τον οδηγό.
Κατά τα άλλα προς τον οδηγό είναι προσανατολισμένη και η οθόνη του συστήματος infotainment. Τα γραφικά της είναι μοντέρνα και ευανάγνωστα, οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones μεγάλες, όπως μεγάλη είναι και η λίστα των συστημάτων υποβοήθησης. Η οποία περιλαμβάνει και έναν τύπο ημι- αυτόνομης οδήγησης καθώς και λειτουργία αυτόματης στάθμευσης
Υπέρβαση έχει γίνει και στην ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, μιας και τα πλαστικά στο ταμπλό (όχι όμως και στις πόρτες) είναι μαλακά και στις πιο πλούσιες εκδόσεις δύο τύπων, παραπέμποντας σε μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες αλλά και δημιουργώντας την επιθυμητή για την Peugeot premium και lifestyle αίσθηση. Όσο για τους χώρους κινούνται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα τουλάχιστον 309 λίτρων.
Η premium διάσταση υποστηρίζεται και από τον τρόπο με τον οποίο το νέο 208 κινείται στο δρόμο: χαλαρά και άνετα όταν ο οδηγός του το επιθυμεί, πιο δυναμικά όταν το επιδιώξει. Με πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων και των κλίσεων του αμαξώματος όπως διαπίστωσα οδηγώντας το στην Πορτογαλία, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης -η λυχνία ενεργοποίησης του ESP δεν αναβόσβησε καθόλου- και με αυτήν την πολύ ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών που περιμένει κανείς από ένα Peugeot.
Το χαρισματικό πλαίσιο και το πολύ καλό στήσιμο του καινούργιου 208 έρχονται έντονα στο προσκήνιο με το κορυφαίο σύνολο βενζίνης, των turbo των 1.200 κυβικών και των 130 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο με τον κωδικό EAT8 και τις 8 σχέσεις. Ιδιαίτερα καλές είναι οι εντυπώσεις και από τα υπερ- τροφοδοτούμενα σύνολα των 100 ίππων, βενζίνης (τρικύλινδρος 1.200 κυβικών) και diesel (τετρακύλινδρος 1.500 κυβικών), ενώ ο εισαγωγικός κινητήρας, ο ατμοσφαιρικός των 1.200 κ.εκ. και των 75 ίππων έχει νόημα αν το 208 θα κινείται τον περισσότερο καιρό σε αστικό περιβάλλον.
Σε αστικό περιβάλλον, ακόμα και αν στο μέλλον επιβληθούν κάποιοι περιορισμοί, θα κινείται χωρίς κανένα θέμα η έκδοση μηδενικών ρύπων του νέου υπερ- μίνι της Peugeot, που διαφοροποιείται οπτικά στα σημεία. Το ηλεκτρικό e-208 που θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του χρόνου στη Γαλλία τουλάχιστον -όπου χάρη στις ισχύουσες επιδοτήσεις η αρχική του τιμή των 30.000 ευρώ θα μειώνεται στις εξαιρετικές για τα δεδομένα των ηλεκτρικών μοντέλων 20 με 22.000 ευρώ. Στην Ελλάδα η αρχική τιμή θα είναι η ίδια και αν δεν ληφθούν μέτρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και του εξηλεκτρισμού που κατά την άποψή μου όχι μόνο είναι απαραίτητα αλλά θα πρέπει να είναι και σημαντικά, δεν θα πέσει.
Το ηλεκτρικό e-208 λοιπόν είναι εντυπωσιακό. Ο ηλεκτροκινητήρας του των 136 ίππων μπορεί να είναι μόλις 6 ίππους πιο ισχυρός από το πιο δυνατό συμβατικό σύνολο της γκάμας, αλλά από τη στιγμή που η ισχύς αυτή είναι πλήρως διαθέσιμη ολόκληρη ανά πάσα στιγμή κάθε λογής επιτάχυνσης, από στάση ή εν κινήσει, είναι πολύ δυναμική (0-100 χλμ./ ώρα σε 8,1 δεύτερα). Ταυτόχρονα το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό είναι ιδιαίτερα χαμηλό, μιας και υπάρχει μόνο ο θόρυβος της κύλισης και ο αεροδυναμικός.
Κατά τα άλλα η μετακίνηση, παρά τα αισθητά μεγαλύτερο βάρος δεν διαφοροποιείται από αυτήν με τις συμβατικές εκδόσεις, ενώ η αυτονομία των 340 χιλιομέτρων κατά WLTP είναι απόλυτα ικανοποιητική για το χαρακτήρα αλλά και το μέγεθος του νέου Peugeot. H φόρτιση της μπαταρίας των 50 kWh σε ταχυφορτιστή των 100 kW και μέχρι το 80% της χωρητικότητας διαρκεί 30 λεπτά, ενώ πολύ πιο σημαντικό είναι, μιας και το 90% των φορτίσεων θα γίνεται στο σπίτι, πως με wall box το 100% της φόρτισης θα επιτυγχάνεται μέσα σε 5 ώρες με τριφασικό ρεύμα (με μονοφασικό απαιτούνται 7,5 ώρες και σε κοινή οικιακή πρίζα χρειάζονται 16 ώρες).
Το νέο 208 θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, με την εισαγωγική του έκδοση (1.200 κ.εκ. 75 ίπποι, επίπεδο εξοπλισμού Like) να ξεκινά ενδεικτικά κάτω από τις 14.000 ευρώ. Η turbo βενζίνης των 100 ίππων θα κοστολογείται και πάλι ενδεικτικά, ως πιο πλούσια Allure και με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 λίγο πάνω από τις 20.000 ευρώ.