ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πέθανε ο Ferdinand Piech, ο άνθρωπος που γιγάντωσε τη Volkswagen

Πέθανε ο Ferdinand Piech, ο άνθρωπος που γιγάντωσε τη Volkswagen

Ο Ferdinand Piech, ο οποίος σύμφωνα με τη Bild την Κυριακή 25 Αυγούστου κατέρρευσε σε εστιατόριο της πόλης Rosenheim και στη συνέχεια κατέληξε σε νοσοκομείο, ήταν ένα χαρισματικός μηχανολόγος-μηχανικός και ο άνθρωπος που έκανε τον όμιλο Volkswagen μια από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως. Ήταν 82 ετών. 

Βρέθηκε στον όμιλο της Audi το 1972, όταν οι οικογένειες Porsche και Piech -ο Ferdinand Piech είναι εγγονός του Ferdinand Porsche (γιός της κόρης του)- αποφάσισαν πως κανένα μέλος της οικογένειας δεν θα εμπλέκεται στην Porsche, η οποία τους ανήκε. Μέχρι τότε ο ταλαντούχος κ. Piech είχε δείξει τις ικανότητές του σχεδιάζοντας και εξελίσσοντας μεταξύ άλλων τη θρυλική 917.

Στην Audi, όπου αρχικά εργάστηκε ως υπεύθυνος τεχνολογικής εξέλιξης, έβαλε τις βάσεις για την εξέλιξη της μάρκας και την καθιέρωσή της ως premium εταιρείας. Σε αυτόν πιστώνεται το διαχρονικό της σλόγκαν «πρωτοπορία μέσω της τεχνολογίας», αλλά και το quattro, μαζί με το ομώνυμο αγωνιστικό που έφερε την επανάσταση στα ράλι, καθώς και άλλα πολλά όπως τα 5κύλινδρα σύνολα της μάρκας.

Το 1993 ο Piech μετακινήθηκε στη VW, η οποία ήταν στο χείλος της καταστροφής και εφάρμοσε μια ιδιαίτερα επιθετική πολιτική εξαγορών, φτάνοντας το συνολικό αριθμό των σημάτων του ομίλου στα 12. Μεταξύ αυτών, η Lamborghini και η Bugatti, με τον αστικό μύθο να τον θέλει να σχεδιάζει τον W16 της Veyron σε χαρτοπετσέτα. Η Veyron, πάντως, δεν συγκαταλέγεται στις επιτυχίες του, λόγω του κολοσσιαίου κόστους εξέλιξής της, κάτι που ισχύει και για το VW Phaeton ή το Audi A2.

Στο τιμόνι του ομίλου Volkswagen, στον οποίο είχε εν των μεταξύ ενσωματώσει και την Porsche, έμεινε μέχρι το 2015 λίγο πριν ξεσπάσει το dieselgate, ενώ το 2017 πούλησε το 14,7% των μετοχών που κατείχε στην Porsche SΑ.

Στην προσωπική του ζωή ο δυσλεξικός και άθεος Ferdinand Piech είχε συνολικά 12 παιδιά από τέσσερις διαφορετικές γυναίκες -μια από τις οποίες ήταν και η Marlene Porsche, πρώην σύζυγος του ξαδέρφου του Gerhard Porsche. Ήταν κάτοχος μιας μεγάλης συλλογής αυτοκινήτων, στην οποία συμπεριλαμβάνονταν και δύο Bugatti Veyron που οδηγούσε ο ίδιος και η τελευταία του σύζυγος Ursula, ενώ ο γιός του Toni είναι ιδρυτής της Piech Automotive.