ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Mercedes: Νέες, plug-in υβριδικές εκδόσεις των A και B-Class με 218 ίππους από 1.332 κυβικά

Mercedes: Νέες, plug-in υβριδικές εκδόσεις των A και B-Class με 218 ίππους από 1.332 κυβικά

H Mercedes, πιστή στο πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της γκάμα της -μέχρι του χρόνου αναμένονται συνολικά 20 αντίστοιχα μοντέλα- παρουσίασε τις plug-in υβριδικές εκδόσεις (PHEV) των A-Class (hatchback και Saloon) και B-Class. Τις Α 250 e και B 250 e, που έχουν και τα σήματα της EQ Power.

Το plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης απαρτίζεται από το γνωστό τετρακύλινδρο turbo βενζίνης των 1.332 κυβικών και των 160 ίππων της μάρκας ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 75 kW και 300 Nm. Έτσι η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 218 ίππους και τα 450 Nm, ενώ υπάρχει και μια μπαταρία 15,6 kWh, η παρουσία της οποίας επηρεάζει πολύ λίγο τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ.

Η μπαταρία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που σύμφωνα με τον κύκλο NEDC φτάνει τα 75 χιλιόμετρα και με ταχύτητες έως 140 χλμ./ ώρα, ενώ η φόρτισή της από το 10% έως το 100% σε wallbox 7,4 kW διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά. Σε φορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) και από το 10% έως το 80% το αντίστοιχο χρονικό διάστημα είναι 25 λεπτά.

Οι 218 ίπποι και τα 450 Nm εξασφαλίζουν φυσικά και πολύ καλές επιδόσεις, που για την πεντάθυρη A-Class μεταφράζονται σε 6,6 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα και σε μια τελική ταχύτητα 235 χλμ./ ώρα. Την ίδια στιγμή η επίσημη κατανάλωση αμόλυβδης κυμαίνεται από 1,4 έως 1,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και η αντίστοιχη εκπομπή CO2 από 33 έως 34 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Το κιβώτιο είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις (8F-DCT) ειδικά σχεδιασμένο για plug-in υβριδικά συστήματα, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως για πρώτη φορά σε Mercedes ο κινητήρας βενζίνης δεν παίρνει μπροστά με ξεχωριστή μίζα αλλά μέσω του ηλεκτροκινητήρα.

Παράλληλα εκτός από τα καθιερωμένα προγράμματα οδήγησης Comfort, ECO και Sport υπάρχουν και τα Battery Level και Electric. Με την επιλογή του τελευταίου εξασφαλίζει κανείς τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις στην καθαρά ηλεκτρική λειτουργία, ενώ σε ότι αφορά τη λειτουργία της ανάκτησης ενέργειας πέρα από την αυτοματοποιημένη διαδικασία ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα διαφορετικά επίπεδα για να διαλέξει.

Από πλευράς πωλήσεων θα προηγηθεί η διάθεση της Mercedes A 250 e που στη Γερμανία κοστίζει από 36.943,55 ως πεντάθυρη και από 37.300,55 ευρώ ως Saloon, ενώ η B 250 e θα ακολουθήσει αργότερα μέσα στη χρονιά.