Η καινούργια Centodieci των οχτώ εκατομμυρίων παραπέμπει στη Bugatti EB110 Super Sport
H Bugatti γενικά θυμάται και ανατρέχει στο παρελθόν της, είτε πρόκειται για τα ονόματα των μοντέλων της, είτε για στοιχεία της εμφάνισης και του εξοπλισμού τους είτε για τις ειδικές τους εκδόσεις που κατά καιρούς παρουσιάζει.
Για τη συγκεκριμένη σπέσιαλ έκδοση, τη Centodieci -110 στα ιταλικά και καθόλου τυχαία επιλογή- πηγή έμπνευσης ήταν η πρώτη Βugatti της σύγχρονης εποχής Στην αρχική προσπάθεια αναγέννησης της μάρκας στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 στην Ιταλία, από τον Romano Artioli. Μάλιστα τα εγκαίνια του εργοστασίου έγιναν στις 15 Σεπτεμβρίου του 1990, την ημέρα των γενεθλίων του Ettore Bugatti, που αν ζούσε θα γινόταν 109 ετών.
Η EB110 λοιπόν ήταν η πρώτη σύγχρονη Bugatti και η Super Sport η κορυφαία της έκδοση και αυτή που αποτέλεσε το αισθητικό πρότυπο για την Centodieci. Η οποία θα κατασκευαστεί συνολικά 10 φορές, με τιμή μονάδας τα 8,0 εκατομμύρια ευρώ προ φόρων και φυσικά βασίζεται στη Chiron.
Σε σχέση με την τελευταία όμως οι διαφοροποιήσεις είναι σημαντικές και αυτό προκειμένου να προσεγγιστεί όσο γινόταν περισσότερο το στυλ της EB110. Έτσι η μάσκα στο σχήμα πετάλου της Chiron έχει αντικατασταθεί από μια σαφώς πιο μικρή, όπως ήταν στην EB110, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει ένα καινούργιο εμπρός σπόιλερ καθώς και «τριπλές» εισαγωγές αέρα. Η εικόνα του εμπρός μέρους ολοκληρώνεται από τους χαρακτηριστικά στενούς LED προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας.
Στο προφίλ ξεχωρίζει η επιφάνεια με τα πέντε κυκλικά ανοίγματα ακριβώς πίσω από τα παράθυρα που μπορεί να μην έχει κάποιο λειτουργικό σκοπό αλλά παραπέμπει άμεσα στην top EB110. Το σφηνοειδές σχήμα της οποίας ήταν κλασικό για super car εκείνης της περιόδου.
Η Centodieci συνδέει το παρόν με το πρόσγατο παρελθόν της Bugatti, που εκφράζεται από την ΕΒ110 Super Sport. Πηγή: Bugatti
Γενικά οι σχεδιαστές της Bugatti με επικεφαλής τον Achim Anscheidt το προσέγγισαν ιδιαίτερα καλά, παρά τους περιορισμούς που είχαν και ήταν τόσο κατασκευαστικοί όσο και αεροδυναμικοί, δημιουργώντας μια σύγχρονη εκδοχή του.
Η οποία ναι μεν κινείται από τον W16 των 8.000 κυβικών της μάρκας με τα τέσσερα συνολικά turbo, αλλά για την περίσταση η απόδοσή του έχει ανέβει άλλους 100 ίππους, φτάνοντας συνολικά τους 1.600. Οι οποίοι σε σχέση με τη Chiron έχουν να μετακινήσουν λιγότερα κιλά -η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι 1,13- με αποτέλεσμα το 0-100 χλμ./ ώρα να είναι υπόθεση μόλις 2,4 δευτερολέπτων. Η Centodieci σε μόλις 13,1 δεύτερα από την εκκίνησή της μπορεί να κινηθεί με 300 χλμ./ ώρα, ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 380 χλμ./ ώρα.