ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: H Continental παρουσίασε στο TechShow 2019 τις τεχνολογίες του μέλλοντος

Η Continental μπορεί να είναι ευρέως γνωστή για τα κορυφαία ελαστικά της αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και έναν από τους σημαντικότερους και μεγαλύτερους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι τρεις βασικοί πυλώνες πάνω στους οποίους αναπτύσσεται το μέλλον της αυτοκίνησης είναι η μεγαλύτερη ασφάλεια που θα εξασφαλίζει η αυτόνομη κίνηση, οι πιο «καθαρές» μετακινήσεις χάρη στην ηλεκτροκίνηση και βέβαια και η έξυπνη συνδεσιμότητα για όλους. Στην εξέλιξη και των τριών μετέχει ενεργά η Continental, τόσο που ακολουθώντας το μότο της «Mobility is the Heartbeat of Life» έχει επενδύσει από πέρυσι πάνω από τρία δισεκατομμύρια ευρώ για την έρευνα και εξέλιξη της επόμενης γενιάς κινητικότητας.

Η παρουσίαση όλων των εξελίξεων και των καινοτομιών της έγινε στο φετινό TechShow, που διοργανώθηκε σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα δοκιμών της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου (ADAC) κοντά στο Ανόβερο.

O εξηλεκτρισμός και η υβριδοποίηση περιλαμβάνεται στα άμεσα πλάνα των κατασκευαστών και για αυτό θα βλέπουμε όλο και περισσότερα μοντέλα με νέας γενιάς ήπια υβριδικά συστήματα 48 Volt. Η Continental έχει προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα και έχει κατασκευάσει ένα νέας γενιάς 48V υβριδικό σύστημα ισχύος 30 kW που ξεπερνά τη λειτουργία ενός απλού MHEV (Μild Ηybrid), καθώς θα επιτρέπει περιστασιακά μηδενικών ρύπων ηλεκτροκίνηση με ταχύτητες έως περίπου 90 χλμ./ώρα.

Παράλληλα η Continental έχει εξελίξει έναν υγρόψυκτο ηλεκτρικό άξονα, πάνω στον οποίο ενσωματώνεται ο ηλεκτροκινητήρας, η μετάδοση, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η μονάδα ελέγχου. Το ενιαίο σύνολο 3ης γενιάς έχει σημαντικά μικρότερο όγκο και βάρος -περίπου 80 κιλά- ενώ θα διατίθεται είτε με 120 είτε με 150 kW.

Πολύ σημαντικές για την εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης και της αυτόνομης οδήγησης θα είναι οι νέες εφαρμογές σε δίκτυο 5G για ταχύτερη μεταφορά δεδομένων. Στο πλαίσιο της τεχνολογίας V2V ή V2X (όχημα προς όχημα ή όχημα προς cloud), δοκιμάσαμε το προνοητικό σύστημα ευστάθειας ESC τοποθετημένο σε μία Alfa Romeo Giulia. Μία προπορευόμενη Mercedes περνά από ένα βρεγμένο σημείο με υψηλή επικινδυνότητα υδρολίσθησης και μεταφέρει δεδομένα στο cloud. Από εκεί τα λαμβάνει η Giulia που ακολουθεί και προετοιμάζει τα ηλεκτρονικά για πιο άμεσο και βέλτιστο έλεγχο του αυτοκινήτου. Το PreviewESC χρησιμοποιεί κάμερα 77 gigahertz και θα είναι έτοιμο για τα νέα κριτήρια που θα υιοθετήσει ο Euro NCAP από το 2022.

Τα προηγμένα συστήματα που λειτουγούν με κάμερες, ραντάρ και lidar αναγνωρίζουν επικίνδυνες καταστάσεις και προειδοποιούν τους οδηγούς που πλησιάζουν. Πηγή: Continental

Ακόμη πιο μακριά μας πάει το αυτόνομο (επιπέδου 5) λεωφορειάκι EZ10 (που βασίζεται στο πρωτότυπο Cube) που κατασκεύασε η γαλλική EasyMile χρησιμοποιώντας τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό της Continental. Συνολικά υπάρχουν επτά ραντάρ με εμβέλεια έως 200 μέτρα που ελέγχουν συνεχώς τον περιβάλλοντα χώρο για απρόσκοπτη κίνηση σε μεγάλα αστικά κέντρα. Κάποια στιγμή στα κέντρα των πόλεων -ήδη τρέχουν πιλοτικά πργράμματα- θα κυκλοφορούν ηλεκτρικά οχήματα, ρομπό-ταξί και ατομικά μέσα μηδενικών ρύπων καθώς και μαζικά μέσα μεταφοράς με αυτόνομη τεχνολογία προσφέροντας παράλληλα μεγαλύτερη ασφάλεια για τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

Η Continental εξελίσσει και διάφορες τεχνολογίες για το εσωτερικό των αυτοκινήτων όπως νέας γενιάς φωνητικό έλεγχο με τεχνητή νοημοσύνη, τρισδιάστατες οθόνες, κρύσταλλα στα παράθυρα που σκουραίνουν αυτόματα για περιορισμό της ακτινοβολίας στο εσωτερικό και εξοικονόμηση ενέργειας από την μικρότερη συμμετοχή του κλιματισμού (Intelligent Glass Control solution). Η γερμανική εταιρία εξελίσσει βιομετρικούς αλγόριθμους που θα συνδυάζονται με κάμερες και αισθητήρες αναγνώρισης προσώπου και εύκολης πρόσβασης, ενώ θεωρεί πως από την επόμενη δεκαετία θα υπάρξει ένα πρωτόγνωρο τεχνολογικό booming κάνοντας μια εκτενή ανάλυση στο Blockchain και την σχέση του και με την αυτοκινητοβιομηχανία.

Πολύ εντυπωσιακό είναι και το ContiAdapt, ένα πρωτότυπο ελαστικό που προσαρμόζει την πίεση του αέρα (σε εύρος 0-3,5 bar) και την προφίλ πρόσφυσης συνεχώς και ανάλογα με την ποιότητα του οδοστρώματος.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης