Το ηλεκτρικό Mini Cooper SE μπορεί να καλύψει μέχρι και 270 χιλιόμετρα
Πρεμιέρα για το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mini, το αποκλειστικά τρίθυρο, προς το παρόν τουλάχιστον, Cooper SE. Που ξεχωρίζει από τα άλλα, τα συμβατικά Mini, από τη μάσκα του αλλά και τις χαρακτηριστικές κίτρινες λεπτομέρειες του αμαξώματός του.
Στο εσωτερικό του η εικόνα είναι σε γενικές γραμμές γνώριμη, με την οθόνη αφής των 8,8 ιντσών του συστήματος infotainment στο μεγάλο κεντρικό όργανο να χρεώνεται επιπλέον και με τις ενδείξεις και στο ψηφιακό πίνακα οργάνων να είναι προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Με ενδείξεις σχετικά με την αυτονομία αλλά και τη διάρκεια της φόρτισης των μπαταριών.
Κατά τα άλλα ο εξοπλισμός διαθέτει όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones ενώ διαθέσιμα θα είναι και όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Παράλληλα οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές κατέβαλαν ιδιαίτερη προσπάθεια προκειμένου να μην περιοριστεί η πρακτικότητα (δεν συγκαταλέγεται στα ατού του τρίθυρου Mini) σε σχέση με τις συμβατικές του εκδόσεις. Έτσι λοιπόν τοποθέτησαν τις μπαταρίες ιόντων λιθίου των 32,6 kWh στο δάπεδο, με αποτέλεσμα να μην κλέβουν χώρο ούτε από το πίσω κάθισμα ούτε από το πορτμπαγκάζ, η ελάχιστη χωρητικότητα του οποίου παρέμεινε στα 211 λίτρα.
Η μπαταρία, που προσθέτει 145 κιλά στο βάρος -συγκριτικά με ένα αντίστοιχο Cooper S με αυτόματο κιβώτιο- εξασφαλίζει αυτονομία που κυμαίνεται από τα 235 έως και τα 270 χιλιόμετρα, κατά WLTP και τροφοδοτεί με ενέργεια έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 184 ίππων (135 kW) και 270 Nm. Ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς και εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 7,3 δεύτερα, την ίδια στιγμή που η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ ώρα.
Η φόρτιση της μπαταρίας -το βύσμα βρίσκεται ακριβώς εκεί που στα συμβατικό Mini είναι η τάπα της βενζίνης- σε φορτιστή 11 kWh διαρκεί 2,5 ώρες για το 80% της χωρητικότητά της και 3,5 ώρες για το 100%. Η χρήση ταχυφορτιστή μειώνει την πρώτη τιμή σημαντικά, καθώς απαιτούνται μόνο 35 λεπτά.
Οι πωλήσεις του ηλεκτρικού Mini Cooper SE θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2020 και η τιμή του στη Γερμανία θα ξεκινά από τις 32.500 ευρώ.