H Ford έχει και πάλι Puma στη γκάμα της αλλά είναι SUV, χιλιάρι και σχεδιασμένο από Έλληνα
Από το 1997 έως και το 2001 η Ford είχε στη γκάμα της ένα ενδιαφέρον μικρό κουπέ, το Puma. Τώρα, 18 ολόκληρα χρόνια μετά, το Puma επιστρέφει. Όχι όμως ως κουπέ αλλά ως μικρό SUV, μια και τα πρώτα έχουν καταποντιστεί και τα δεύτερα, ειδικά τα λεγόμενα B SUV, γνωρίζουν τρομερή άνοδο της δημοτικότητάς τους.
Το νέο Puma λοιπόν που έχει μήκος 4,19 μέτρων τοποθετείται στο σκληρό πυρήνα των μικρών SUV. Παράλληλα είναι σημαντικά πιο μεγάλο σε όλες του τις διαστάσεις και κυρίως στο πλάτος σε σχέση με το Fiesta στο πλαίσιο του οποίου και βασίζεται.
Αισθητικά ο σχεδιαστής του Γιώργος Σαριδάκης έχει επιλέξει ένα εμφατικό εμπρός μέρος με χαρακτηριστικούς προβολείς, ενώ εξίσου χαρακτηριστικά είναι και τα πίσω φώτα του. Στο εσωτερικό, λογικά, ακολουθούνται τα πρότυπα του Fiesta, με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος infotainment SYNC3 και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών που θα είναι στάνταρ στις πιο πλούσιες εκδόσεις και προαιρετικός σε όλες τις άλλες.
Οι μεγάλες αναλογικά εξωτερικές διαστάσεις έχουν φυσικά θετική συνέπεια και στους χώρους στο εσωτερικό, ενώ ο Σαριδάκης μαζί με τους μηχανικούς της μάρκας έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στο χώρο αποσκευών. Ο οποίος έχει τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις, ένα «κουτί» στη βάση του που μπορεί να καθαριστεί και με νερό μιας και έχει βάνα απορροής και συνολική ελάχιστη χωρητικότητα 456 λίτρων. Τιμή κορυφαία για την κατηγορία και όχι μόνο.
Πέρα από τους χώρους, που είναι και ένας από τους βασικούς παράγοντες επιλογής ενός SUV ειδικά μικρού, στο Puma έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και στον εξοπλισμό. Έτσι διαθέτει πολλά συστήματα υποβοήθησης, μεταξύ αυτών και αυτόματης στάθμευσης, καθώς και στοιχεία που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην κατηγορία. Όπως π.χ. καθίσματα με δυνατότητα μασάζ και ηλεκτρική πέμπτη πόρτα. Σε ότι αφορά το ηχοσύστημα και ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί εδώ και περίπου 18 μήνες διαθέσιμο είναι και ένα premium της B&Ο με 10 ηχεία και 575 Watt.
Το εσωτερικό προέρχεται κατά κύριο λόγο από το Fiesta, στο πλαίσιο άλλωστε του οποίου βασίζεται και το Puma. Ο μεγάλος ψηφιακός πίνακας οργάνων θα είναι στάνταρ στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Πηγή: Ford
Το Focus θα κινείται από τον πολύ- βραβευμένο τρικύλινδρο EcoBoost των 1.000 κυβικών, που για την περίσταση θα διαθέτει και σύστημα απομόνωσης του ενός κυλίνδρου. Στη βασική του εκδοχή θα αποδίδει 125 ίππους και στην κορυφαία 155. Το ενδιαφέρον εδώ δεν είναι μόνο η πολύ μεγάλη του ισχύς -αντίστοιχα και η ειδική ισχύς- αλλά και το ότι θα διαθέτει και ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV). Πρόκειται για σύστημα μίζας- γεννήτριας με ιμάντα που συνδυάζεται και με ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt και λειτουργεί και ως σύστημα Start Stop. Το οποίο σβήνει τον κινητήρα ακόμα και με ταχύτητα στο κιβώτιο και από τα 15 χλμ./ ώρα, ενώ η επανεκκίνησή του γίνεται μέσα σε 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Στην πορεία θα προστεθεί στη γκάμα και ο τετρακύλινδρος diesel των 1.500 κυβικών και των 125 ίππων σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.
Το νέο Ford Puma, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας που βρίσκεται κοντά στη πόλη Κράιβα της Ρουμανίας, θα είναι διαθέσιμο σε πρώτο στάδιο με τα επίπεδα εξοπλισμού Titanium, Titanium X και ST-Line X. Από τον ερχόμενο Φεβρουάριο θα προστεθεί και η πιο σπορτίφ ST-Line, ενώ για την τιμή εκκίνησής του υπολογίστε κάπου μεταξύ 17 και 18 χιλιάδων ευρώ.