ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Με το Audi e-tron οδηγεί κανείς ήδη το μέλλον

Με το Audi e-tron οδηγεί κανείς ήδη το μέλλον

Το βασικό και διαχρονικό σλόγκαν της Audi είναι το «Πρωτοπορία μέσω της τεχνολογίας» (Vorsprung durch Technik) και αυτήν την περίοδο ίσως βρίσκει εφαρμογή περισσότερο από κάθε άλλη φορά.

Ο λόγος η παρουσίαση στη γκάμα της του e-tron, του πρωτοποριακού SUV της που είναι από τα λίγα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορεί να αποκτήσει κάποιος και από τα μετρημένα στα δάχτυλα ενός χεριού premium κατασκευαστών.

Το e-tron είναι το μέλλον της αυτοκίνησης που είναι διαθέσιμο ήδη από τώρα και εξασφαλίζει το επόμενο στάδιο των μετακινήσεων μας, που θα χαρακτηρίζονται από ουσιαστικά μηδενική επιβάρυνση του περιβάλλοντος, απόλυτη ησυχία, εντυπωσιακές επιδόσεις και πολυτέλεια σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικά χαμηλό λειτουργικό κόστος.

Ακούγεται τόσο ιδανικό που σε κάνει να αμφιβάλλεις αλλά είναι πέρα για πέρα πραγματικό.

Η καρδιά του πραγματικά πρωτοποριακού e-tron είναι το high tech σύστημα πρόωσής του, μελετημένο εξονυχιστικά σε κάθε του λεπτομέρεια. Αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, που αποδίδουν συνδυαστικά 360 ίππους και 561 Nm. Τα οποία είναι διαθέσιμα με το που παίρνουν μπροστά οι κινητήρες και εξασφαλίζουν άμεση και συνεχή επιτάχυνση με το παραμικρό πάτημα του πεντάλ του γκαζιού.

Η έκπληξη εδώ έγκειται στο ότι αν επιλεγεί το σπορ πρόγραμμα S τότε η απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων ανεβαίνει στους 408 ίππους και τα 664 Nm -για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα- εξασφαλίζοντας ακόμα πιο δυναμικές επιδόσεις.

Με μόλις 5,7 δεύτερα για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα το e-tron θυμίζει καθαρόαιμο σπορ μοντέλο, ενώ η τελική του ναι μεν περιορίζεται στα 200 χλμ./ ώρα αλλά είναι ιδιαίτερα υψηλή για ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ καταδεικνύει με έναν ακόμα τρόπο την τεχνολογική πρωτοπορία της μάρκας. Και αυτό γιατί κατά κανόνα στα ηλεκτρικά μοντέλα η τελική ταχύτητα περιορίζεται σε πολύ πιο χαμηλά επίπεδα προκειμένου να μην αποφορτίζεται η μπαταρία.

Στο e-tron η μπαταρία έχει χωρητικότητα που φτάνει τις 95 kWh και εξασφαλίζει σύμφωνα με τον καινούργιο και πολύ κοντά στην πραγματικότητα κύκλο WLTP, μια αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει πως το μεγάλο και άνετο από πλευράς χώρων SUV της Audi μπορεί κάλλιστα να καλύψει και μεγάλες αποστάσεις. Ειδικά δε από τη στιγμή που η επαναφόρτιση της μπαταρίας σε ταχυφορτιστή 150 kW διαρκεί μόλις 30 λεπτά. Όσα δηλαδή θα χρειαστεί και ο οδηγός για να αναλάβει και να ξεκουραστεί μετά από 400 χιλιόμετρα.

Το e-tron είναι το μόνο μέχρι στιγμή που μπορεί να χρησιμοποιήσει ταχυφορτιστή αυτής της ισχύος, ενώ ο οδηγός μπορεί να απομακρυνθεί από το αυτοκίνητό του για όσο διαρκεί η φόρτιση και να παρακολουθεί την εξέλιξή της μέσω της κατάλληλης εφαρμογής στο smartphone του.

Πέρα από τα ταξίδια και με το στατιστικό μέσο όριο των χιλιομέτρων που διανύει κανείς καθημερινά τα 400+ χιλιόμετρα αυτονομίας σημαίνουν πως το e-tron μπορεί να φορτίζεται και μόλις μια φορά την εβδομάδα. Στο σπίτι -η Audi διαθέτει οικιακό φορτιστή 22 kW- κατά τη διάρκεια π.χ. της νύχτας και με δυνατότητα προγραμματισμού της φόρτισης για το χρονικό διάστημα εκείνο που το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος είναι ακόμα πιο χαμηλό.

Η τεχνολογική πρωτοπορία της Audi αλλά και η ήδη μεγάλη τεχνογνωσία των μηχανικών της στη ηλεκτροκίνηση φαίνεται τόσο από τη θέση της μπαταρίας χαμηλά μεταξύ των δύο αξόνων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται το χαμηλό κέντρο βάρους όσο και σχεδόν η ιδανική κατανομή 50:50 του βάρους στους δύο άξονες, όσο και από την αξιοποίησή της για τη αύξηση της συνολικής ακαμψίας του πλαισίου.

Φυσικά όλα αυτά εξασφαλίζουν και εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά που έχουν σαν αποτέλεσμα ένα πρωτόγνωρο fun to drive που θα ενθουσιάσει όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι του.

Σε αυτό το fun to drive συμβάλλει και η νέα γενιά της τετρακίνησης quattro, της λεγόμενης ηλεκτρικής τετρακίνησης, η οποία ανεξάρτητα από το έδαφος στο οποίο κινείται το ηλεκτρικό SUV αλλά και τις καιρικές συνθήκες εξασφαλίζει πάντα κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης. Αν οι καταστάσεις είναι κανονικές τότε η κίνηση, για λόγους οικονομίας ενέργειας μεταδίδεται μόνο στο πίσω άξονα, ενώ ο εμπρός εμπλέκεται μόνο όταν υπάρχει πραγματικά η ανάγκη. Η εμπλοκή αυτή αλλά και συνολικά οι ρυθμίσεις της κατανομής της ροπής σε κάθε άξονα αλλά και σε κάθε τροχό ξεχωριστά γίνεται πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με οποιοδήποτε συμβατικό σύστημα τετρακίνησης.

O οδηγός του e-tron όταν πάρει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού και ακόμα περισσότερο αν πατήσει αυτό των φρένων ενεργοποιεί τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας που με τη σειρά της βοηθά στην αύξηση της αυτονομίας. Παράλληλα μέσω του Drive Select της Audi ο οδηγός έχει να επιλέξει ανάμεσα σε επτά προφίλ κίνησης - auto, comfort, dynamic, efficiency, individual, allroad και offroad- αυτό που ταιριάζει σε κάθε περίπτωση καλύτερα στις συνθήκες που επικρατούν αλλά και στην προσωπική του διάθεση. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε τη στάνταρ πνευματική ανάρτηση, η οποία έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος -η στάνταρ τιμή της είναι τα 172 χιλιοστά- σε ένα εύρος 76 χιλιοστών.

Το ηλεκτρικό SUV των 4,901 μέτρων μας δείχνει και το μέλλον του design της Audi, με την κλειστή Singleframe μάσκα του, το μεγάλο διαχύτη αλλά και την απουσία απολήξεων εξάτμισης στο πίσω μέρος του. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του με την έντονη high tech ψηφιακή διάσταση -οι οθόνες στο κέντρο του ταμπλό είναι δύο με διαγωνίους 10,1 και 8,6 ιντσών, ενώ στάνταρ είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων- και τους ιδιαίτερα άνετους χώρους. Ενδεικτικό για το τελευταίο το πολύ μεγάλο πορτμπαγκάζ των 660 λίτρων.

Η λίστα του εξοπλισμού του e-tron περιλαμβάνει τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, μεταξύ αυτών και ένα ημι- αυτόνομο σύστημα κίνησης. Μία από τις πολλές high tech καινοτομίες του Audi e-tron είναι και η δυνατότητα αντικατάστασης -για πρώτη φορά ανεξαρτήτως κατηγορίας- των συμβατικών εξωτερικών καθρεπτών από κάμερες, η εικόνα των οποίων προβάλλεται σε ενσωματωμένες στις πόρτες οθόνες 7,0 ιντσών. Πέρα από αυξημένη ασφάλεια η αντικατάσταση των εξωτερικών καθρεφτών από κάμερες εξασφαλίζει καλύτερη αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,27), που αυξάνει την αυτονομία κατά περίπου 35 χιλιόμετρα.

Παρά το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα πρόωσής του και την υψηλή του τεχνολογία σε κάθε τομέα το Audi e-tron δεν είναι πιο ακριβό από ένα ανάλογου μεγέθους πολυτελές SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Απεναντίας, καθώς οι τιμές του ξεκινούν από τις 84.300 ευρώ.