Αυτοκίνητο: Η GLC, το πιο επιτυχημένο SUV της Mercedes, έγινε ακόμα καλύτερο
Όταν παρουσιάστηκε πριν από τέσσερα χρόνια -το CNN Greece ήταν και τότε εκεί- η Mercedes GLC έδειχνε πως είχε όλα τα φόντα και τα προσόντα να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Όπως και έγινε και τώρα που περνά στο δεύτερο στάδιο της πορείας της, τόσο με το κλασικό αμάξωμα όσο και ως Coupe, είναι με διαφορά το πιο επιτυχημένο SUV της γερμανικής εταιρείας παγκοσμίως.
Στην τελευταία εκδοχή της δείχνει και πάλι πως θα μείνει στην κορυφή, καθότι η στοχευμένη ανανέωσή της σε όλους τους τομείς ενσωμάτωσε όλες τις εξελίξεις των τελευταίων ετών.
Αισθητικά δεν υπήρχε ανάγκη για πολλές αλλαγές. Οι επιτυχημένες βασικές γραμμές των SUV και SUV κουπέ διατηρήθηκαν, ενώ από κει πέρα ο σχεδιασμός των προφυλακτήρων έγινε πιο σύγχρονος, οι στάνταρ πλέον προβολείς LED είναι πιο μικροί και επίπεδοι και η μάσκα τονισμένη και χαρακτηριστική.
Στο εσωτερικό ακολουθήθηκε η ίδια λογική, μιας και το design είναι σύγχρονο οπότε οι αλλαγές έγιναν στις λεπτομέρειες και στην παρουσίαση πολλών δυνατοτήτων εξατομίκευσης και κυρίως στα ψηφιακά συστήματα και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Έτσι η GLC μπορεί πλέον να έχει πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων (προαιρετικά), ενώ το σύστημα infotainment της εναρμονίστηκε στα τελευταία δεδομένα της μάρκας, δηλαδή του MBUX που μπορεί να περιλαμβάνει και τη ψηφιακή βοηθό Mercedes και συνδυάζεται με κεντρικές οθόνες από 7,0 έως 10,25 ιντσών.
Από κει και πέρα υπάρχει σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης 3ου επιπέδου και μια σειρά συστημάτων με προέλευση τα μεγαλύτερα και πολύ πιο ακριβά μοντέλα της μάρκας και κυρίως την S-Class. Μεταξύ αυτών τα Active Distance Assist DISTRONIC και Active Steer Assist, ενώ για όσους σκοπεύουν να σύρουν τροχόσπιτο ή σκάφος υπάρχει και το πολύ εντυπωσιακό στη λειτουργία του Trailer Manoeuvring Assist.
Πληθώρα επιλογών υπάρχει πλέον και στις αναρτήσεις, καθώς πέρα από τη βασική επιλογή AGILITY CONTROL, υπάρχει η πιο εξελιγμένη DYNAMIC BODY CONTROL με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσβεση των αμορτισέρ, καθώς και η κορυφαία πνευματική AIR BODY CONTROL, η οποία μπορεί να αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος έως και κατά 15 χιλιοστά στη στάνταρ εκδοχή και έως 100(!) με το προαιρετικό Offroad Engineering Package.
Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στη γκάμα των κινητήρων, καθώς οι τετρακύλινδροι βενζίνης είναι ολοκαίνουργιοι -πρόκειται για τα σύνολα με τον εσωτερικό κωδικό Μ254- και συνδυάζονται με ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid) με ηλεκτρικό κύκλωμα 48 V. Καινούργιοι -εδώ ο εσωτερικός κωδικός είναι ΟΜ 654- είναι και οι diesel των επίσης 2.000 κυβικών.
Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και τετρακίνηση 4MATIC, ενώ οι πιο ενδιαφέρουσες για την Ελλάδα εκδόσεις βενζίνης είναι οι GLC 200 4MATIC των 197 ίππων (+14 από το EQ Boost) και GLC 300 4MATIC των 258 ίππων (+14 αντίστοιχα) . Στους diesel, η βασική έκδοση είναι η GLC 200 d 4MATIC των 163 ίππων, ενώ ακολουθούν οι GLC 220 d 4MATIC των 194 ίππων και η GLC 300 d 4MATIC των 245 ίππων, πάντα από 2.000 κυβικά.
Ο πολύ ωραίος σχεδιασμός του εσωτερικού δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει, ενώ η αναβάθμση στο ψηφιακό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό είναι μεγάλη. Πηγή: Mercedes
Στην κορυφή βρίσκεται η κάτοχος του ρεκόρ των SUV παραγωγής στο Nürburgring AMG GLC 63, ο bi-turbo V8 των 4.000 κυβικών της οποίας αποδίδει 476 ίππους στη στάνταρ εκδοχή του και 510 στην S, η οποία χρειάζεται μόλις 3,8 δεύτερα για το 0-100 και έχει τελική, με το AMG Driver´s Package, 280 χλμ./ ώρα.
Στo δρόμο η ποιότητα κύλισης της ανανεωμένης GLC είναι σαφώς αναβαθμισμένη, ενώ με το DYNAMIC SELECT ο οδηγός μπορεί να αλλάζει εμφανώς το χαρακτήρα του οχήματος. Ανάλογα με την ανάρτηση και την έκδοση, υπάρχουν από τα βασικά (Eco, Normal, Sport) μέχρι πιο ειδικά προγράμματα (Sport+, Offroad, Offroad+), τα οποία επεμβαίνουν σε αναρτήσεις, κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα διεύθυνσης.
Οι GLC 300 και GLC 300 d, είναι αυτοκίνητα που χαίρεσαι να τα οδηγείς, ενώ η θηριώδης GLC 63 AMG είναι εντυπωσιακή σε όλα. Από την εμφάνισή της μέχρι τον τρόπο που κινείται και θυμίζει όχι SUV αλλά καθαρόαιμο σπορ μοντέλο. Εξίσου εντυπωσιακές και οι δυνατότητες κίνησης πέρα από την άσφαλτο που εξασφαλίζει το πακέτο Off Road.
Η διάθεση των ανανεωμένων GLC και GLC Coupe θα ξεκινήσει στο άμεσο μέλλον με τις τιμές τους να διαμορφώνονται από τις 52.250 ευρώ για τη GLC 200 (Coupe: 54.200 ευρώ) και από τις 56.340 ευρώ για τη GLC 200 d (Coupe: 59.340 ευρώ)