Στον κόσμο δεν υπάρχει πιο δυνατός κινητήρας 2.000 κυβικών από τον Μ139 της AMG των 421 ίππων!
Οι φήμες που κυκλοφορούσαν επιβεβαιώθηκαν καθώς η AMG έδωσε στη δημοσιότητα τα επίσημα στοιχεία απόδοσης του νέου της κινητήρα με τον κωδικό M139. Ο τετρακύλινδρος των 2.000 κυβικών θα τοποθετηθεί καταρχήν στην καινούργια Mercedes-AMG A 45 4MATIC και στη συνέχεια σε όλες τις ανάλογες εκδόσεις των CLA, GLA κ.λπ.
Θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, τη στάνταρ με 387 ίππους και 450 Nm ροπής και την S με 421 ίππους και 500 Nm, με την τελευταία να αποκτά αυτόματα και τον τίτλο του πιο δυνατού κινητήρα παραγωγής 2.000 κυβικών στον κόσμο. Αντικαθιστώντας τον προκάτοχό του, τον M133 που κινεί τα αντίστοιχα μοντέλα των προηγούμενων γενιών και αποδίδει 381 ίππους.
Η απόδοση των 421 ίππων, που αντιστοιχεί σε ειδική απόδοση 210,5 ίππων, είναι σχεδόν τρομακτική, ενώ μέχρι πρότινος τέτοια νούμερα ισχύος -όχι ειδικής- τα βλέπαμε μόνο σε high rev σύνολα με διπλάσιους κυλίνδρους.
Για να επιτευχθεί πάντως η τιμή αυτή ο M139 έχει κόφτη στις 7.200 σ.α.λ. και σχέση συμπίεσης 9,0:1 -και οι δύο αυτές τιμές είναι εντυπωσιακές για υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα- διπλό ψεκασμό, καινούργιο υπερσυμπιεστή με ρουλεμάν, ανάλογο με αυτούς του bi-turbo V8 των 4.000 κυβικών της κορυφαίας AMG GT και μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 2,1 bar.
Σε σχέση με τον προκάτοχό του M133 αλλά και τον M260 των AMG 35 o συγκεκριμένος κινητήρας είναι τοποθετημένος στο αυτοκίνητο ανάποδα. Δηλαδή με το turbo και την πολλαπλή εξαγωγής να κοιτούν προς την καμπίνα και την πολλαπλή εξαγωγής προς το εμπρός. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται τόσο πιο αποτελεσματική ψύξη όσο και καλύτερη αεροδυναμική, μιας και η μάσκα και συνολικά το εμπρός μέρος μπορούν να χαμηλώσουν.
Ο σούπερ τετρακύλινδρος των 2.000 κυβικών, όπως και όλα τα σύνολα της AMG, συναρμολογείται στο χέρι στην έδρα της εταιρείας στη μικρή πόλη Affalterbach (λίγο έξω από την Στουτγκάρδη), από έναν και μόνο μηχανικό η υπογραφή του οποίου υπάρχει στο πάντα απαραίτητο ταμπελάκι.