ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το καινούργιο Renault Clio είναι φιλόδοξο και έχει λόγους γι΄ αυτό

Το καινούργιο Renault Clio είναι φιλόδοξο και έχει λόγους γι΄ αυτό

Όσο πιο επιτυχημένο είναι ένα αυτοκίνητο τόσο πιο δύσκολη και απαιτητική διαδικασία είναι η αντικατάστασή του. Το Renault Clio της τρέχουσας γενιάς σαφώς και εμπίπτει σε αυτήν την κατηγορία, μιας έχοντας πουλήσει από το 2013 που παρουσιάστηκε περισσότερες από 2,6 εκατομμύρια μονάδες. Νούμερο που το καθιστά το πιο δημοφιλές στην Ευρώπη στην κατηγορία του.

Αισθητικά η εμφάνιση του ολοκαίνουργιου Clio μοιάζει και είναι η φυσική εξέλιξη της εικόνα του προκατόχου του, με ελαφρώς -κατά 12 χιλιοστά- μικρότερο μήκος (σύνολο 4,05 μέτρα) και οριακά (κατά 6 χιλιοστά διαφοροποιημένο μεταξόνιο) αλλά με ένα κατά 30 χιλιοστά μικρότερο ύψος που το κάνει να δείχνει σαφώς πιο δυναμικό.

Ακόμα πιο δυναμικό θα είναι βέβαια με το πακέτο RS, που διατίθεται για πρώτη φορά και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διαφορετικούς, πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, ζάντες 17 ιντσών, άλλες απολήξεις για την εξάτμιση, αλουμινένια πεντάλ και δέρμα στις επενδύσεις. Φυσικά πολλές είναι και οι δυνατότητες εξατομίκευσης, με 11 νέα χρώματα, οχτώ διαφορετικά μοτίβα για το εσωτερικό, τρία custom πακέτα και επιλογές φωτισμού για το εσωτερικό.

Το οποίο, παρά το ότι οι εξωτερικές διαστάσεις όχι μόνο δεν μεγάλωσαν αλλά όπως είπαμε μειώθηκαν και ελαφρώς είναι πιο άνετο από πλευράς χώρων για τους επιβάτες. Κάτι που οφείλεται και στα πιο λεπτά καθίσματά του που όμως παραμένουν άνετα, ενώ αυξημένη είναι και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που μαζί με τον κρυφό χώρο κάτω από το δάπεδό του έχει ανέβει στα 391 λίτρα (από 330).

Αντίστοιχα έχουν πληθύνει και μεγαλώσει οι χώροι για τα μικρο- αντικείμενα, ενώ η πιο σημαντική αλλαγή και το πιο μεγάλο βήμα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι η σχεδίαση του εσωτερικού. Η οποία είναι τελείως καινούργια και ποιοτική, καθώς στις πλούσιες τουλάχιστον εκδόσεις απουσιάζουν τελείως τα σκληρά πλαστικά, και με μια όρθια οθόνης αφής που στην κορυφαία της εκδοχή φτάνει τους 9,3 ίντσες και είναι η μεγαλύτερη που έχει μέχρι στιγμής τοποθετηθεί σε μοντέλο της Renault. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και το πολύ καλό ηχοσύστημα της Bose με τα 9 ηχεία, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης -στάνταρ αυτό της αποφυγής σύγκρουσης- μπορούν να περιλαμβάνουν και ημι- αυτόνομη οδήγηση 2ου επιπέδου.

Η γκάμα των κινητήρων του νέο Clio ξεκινά με τον ατμοσφαιρικό SCe 75 για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη οικονομία στις αστικές μετακινήσεις, ενώ η βάση των turbo είναι ο τρικύλινδρος 1.0 TCe των 100 ίππων και των 160 Nm που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων είτε με αυτόματο CVT. Θα υπάρχει και εργοστασιακή έκδοσή του υγραερίου (LPG), ενώ ακολουθεί ο 1.3 TCe. Ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm και συνδυάζεται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο EDC-7 διπλού συμπλέκτη. Προς το τέλος της χρονιάς θα ακολουθήσει ο diesel 1.5 Blue dCi σε δύο εκδόσεις με 85 και 115 ίππους (220 και 260 Nm αντίστοιχα).

Στο δρόμο -η επίσημη παρουσίασή του έγινε στην Πορτογαλία και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή της Evora- το καινούργιο Clio κάνει ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα σαφές πως πρόκειται για ένα ευχάριστο και άνετο αυτοκίνητο, που με την ποιότητα κύλισής του παραπέμπει σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο TCe 100 των 1.000 κυβικών δεν δείχνει να πιέζεται, ενώ αυτός των 1.300 κυβικών εξασφαλίζει πραγματικά πολύ καλές επιδόσεις,

Σε σημαντικό ποσοστό τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Clio οφείλονται και στο νέο πλαίσιο CMF-B το οποίο βασίζεται και που μεταξύ άλλων εξασφαλίζει και μείωση του βάρους, η οποία συνολικά μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 50 κιλά.

Το καινούργιο και όπως είπαμε φιλόδοξο κοινό θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από το Σεπτέμβριο και όπως ανέφερε η επίσημη αντιπροσωπεία στη χώρα μας και σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, οι οποίες θα ανακοινωθούν επίσημα στη συνέχεια. Το 2020 θα παρουσιαστεί και η νέα υβριδική τεχνολογία E-Tech με ένα καινούργιο ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης 1.600 κυβικών, δύο ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους στο κιβώτιο και μπαταρία 1,2 kWh.