ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτή είναι η νέα BMW Σειρά 1 που θα ξεκινά από τα 1.500 κυβικά

Η τρίτη γενιά της μικρότερης των BMW, της σειράς 1, ναι μεν δείχνει οπτικά και με το μεγάλο της καπό μια εξέλιξη της προκατόχου της, προσαρμοσμένη στα τελευταία δεδομένα της γερμανικής εταιρείας -χαρακτηριστική η μεγάλη μάσκα- αλλά στην ουσία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα στην εξελικτική πορεία του μοντέλου.

Και αυτό γιατί πλέον δεν αποτελεί την εξαίρεση στη μικρή- μεσαία κατηγορία αλλά έχει εναρμονιστεί πλήρως σε ότι ισχύει καθολικά σε αυτή, εγκαταλείποντας την πίσω κίνηση για την εμπρός. Έτσι η βάση της είναι το πλαίσιο UCL2, που σε παραλλαγές του χρησιμοποιείται τόσο στα πολυμορφικά της σειράς 2 και την X1 όσο και στα Mini.

Η BMW πάντως από την πλευρά της ισχυρίζεται πως η προσθιοκίνητη πλέον σειρά 1 όχι μόνο δεν έχει χάσει κάτι από το δυναμικό και σπορ χαρακτήρα της αλλά απεναντίας αυτά τα χαρακτηριστικά της είναι ακόμα πιο τονισμένα. Αυτό βέβαια θα το διαπιστώσω και στην πράξη όταν την οδηγήσω στην Ελλάδα -οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το Σεπτέμβριο.

Σε ότι αφορά τις διαστάσεις της το μήκος της έχει διαφοροποιηθεί ελάχιστα σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο -είναι πλέον 4,319 μέτρα, δηλαδή μόλις 5 χιλιοστά μικρότερο- ενώ το μεταξόνιό της έχει μειωθεί κατά 20 χιλιοστά. Για χάρη της ευελιξίας και των πιο άμεσων αντιδράσεων, ενώ οι χώροι στο εσωτερικό, που δεν συγκαταλέγονται στα προσόντα της τρέχουσας γενιάς, έχουν βελτιωθεί αισθητά. Τόσο για τους επιβάτες (+33 χιλιοστά για τα γόνατα όσων κάθονται πίσω) όσο και για τις αποσκευές τους (+20 λίτρα για το πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από τα 380 έως τα 1.200 λίτρα).

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στον εσωτερικό διάκοσμο που ακολουθεί τα πρότυπα της μεγαλύτερης σειράς 3, με την οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό -υπάρχει δυνατότητα και φωνητικού ελέγχου αλλά και ψηφιακού βοηθού- και προαιρετικά πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων. Φυσικά υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και μια πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, ενώ το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ARB της i3s, που ελέγχεται από την κεντρική μονάδα του κινητήρα και όχι από αυτή του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας και είναι τρεις φορές πιο γρήγορο, χρησιμοποιείται εδώ -είναι στάνταρ- για πρώτησε BMW με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το εσωτερικό ακολουθεί τα πρότυπα της μεγαλύτερης και ακριβότερης σειράς 3. Η οθόνη του συστήματος Infotainment είναι αφής, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι προαιρετικός. Πηγή: BMW

Το φθινόπωρο, που όπως είπαμε θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις η νέα BMW της σειράς 1 θα είναι διαθέσιμοι με δύο κινητήρες βενζίνης. Τον τρικύλινδρο των 1.500 κυβικών και των 140 ίππων της 118i και τον τετρακύλινδο των 2.000 κυβικών της τετρακίνητης M135i xDrive των 306 ίππων, ο οποίος είναι και το πιο ισχυρό δίλιτρο σύνολο που έχει κατασκευάσει ποτέ η εταιρεία του Μονάχου.

Τα 1.500 κυβικά είναι η βάση και των diesel, με απόδοση 116 ίππων στην 116d, ενώ ακολουθούν τα τετακύλινδρα σύνολα των 2.000 κυβικών των 118d (150 ίπποι) και 120d xDrive (190 ίπποι). Ανάλογα με τον κινητήρα υπάρχει είτε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε αυτόματο 7 σχέσεων Steptronic με διπλό συμπλέκτη είτε κλασικό με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις, ενώ στην πορεία θα λανσαριστούν και plug-in υβριδικές εκδόσεις.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης