ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Audi Q5 γίνεται και plug-in υβριδικό με 367 ίππους από 2.000 κυβικά

Το Audi Q5 γίνεται και plug-in υβριδικό με 367 ίππους από 2.000 κυβικά

Η Audi προχωρά γρήγορα στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, προσθέτοντας μια plug-in υβριδική έκδοση στη γκάμα του μεσαίου SUV της, του Q5.

 

To Audi Q5 55 TFSI e quattro λοιπόν, όπως είναι η πλήρης ονομασία του έχει plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης το οποίο αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο turbo βενζίνης (TFSI) 2.000 κυβικών και από έναν ηλεκτροκινητήρα, ενσωματωμένο μαζί με το συμπλέκτη στο αυτόματο κιβώτιο S-Tronic. Έτσι η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 367 ίππους και τα 500 Nm, με αποτέλεσμα το 0-100 χλμ./ ώρα να είναι υπόθεση μόλις 5,3 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα να προσεγγίζει τα 240 χλμ./ ώρα.

Την ίδια στιγμή η επίσημη μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 2,1 έως και 2,4 lίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ οι αντίστοιχες εκπομπές CO2 είναι από 46 έως 53 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Το plug-in υβριδικό Q5 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά για περίπου 40 χιλιόμετρα σε κύκλο WLTP, χάρη στην υδρόψυκτη μπαταρία του των 14,1 kW/h που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Για τον κλιματισμό και προκειμένου να μην καταναλώνεται ενέργεια από τη μπαταρία χρησιμοποιείται μία εξαιρετικά αποδοτική αντλία που απάγει τη θερμότητα από τα εξαρτήματα υψηλής τάσης.

Σε ότι αφορά τη φόρτιση σε βιομηχανική παροχή 400 V/16 A μια πλήρης φόρτιση διαρκεί μόλις 2,5 ώρες, ενώ στα 220 V o ενσωματωμένος φορτιστής των 7,4 kW φορτίζει την άδεια μπαταρία κατά τη διάρκεια της νύχτας και σε περίπου 6 ώρες.

Ταυτόχρονα στο Q5 55 TFSI e quattro το εξελιγμένο σε απόδοση σύστημα τετρακίνησης τεχνολογίας ultra συνδυάζεται για πρώτη φορά με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η έξυπνη διαχείριση του συστήματος μετάδοσης λαμβάνει συνεχώς δεδομένα για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και το οδηγικό στιλ, με αποτέλεσμα η τετρακίνηση να είναι πάντα έτοιμη σε κάθε περίσταση. Και αυτό γιατί σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και ικανοποιητικής πρόσφυσης η μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς απενεργοποιείται. Παράλληλα και μέσω του Audi drive select ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει πέρα από τη λειτουργία του κινητήρα αλλά και αυτήν της τετρακίνησης.

Ενδιαφέρον σύστημα είναι και το PEA (Predictive Efficiency Assistant, Προγνωστικός Βοηθός Απόδοσης), που προσαρμόζει την ανάκτηση ενέργειας ανάλογα με την μορφολογία της διαδρομής και τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης. Παράλληλα ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μέσω της κάμερας και του ραντάρ.

Ο οδηγός μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα κίνησης: το υβριδικό πρόγραμμα κίνησης (Hybrid) ενεργοποιείται αυτόματα με την επιλογή προορισμού στο σύστημα πλοήγησης, το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης (EV) για κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και το πρόγραμμα διατήρησης αποθέματος μπαταρίας (Battery Hold).

Το Audi Q5 55 TFSI e quattro θα μπορεί κανείς να το παραγγείλει στην Ελλάδα από το τέλος του καλοκαιριού.