Συμφωνίες «μαμούθ» των αυτοκινητοβιομηχανιών για μπαταρίες ηλεκτρικών μοντέλων
Στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες που θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη παραγωγή των ηλεκτρικών μοντέλων θα είναι η επάρκεια στην προμήθεια μπαταριών. Ειδικά από τη στιγμή που οι κατασκευαστές τους είναι δεδομένοι και η ζήτηση συνεχώς αυξανόμενη. Έτσι λοιπόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν η μια μετά την άλλη να κλείνουν μακροχρόνιες συμφωνίες έτσι ώστε να καλύψουν τις ανάγκες τους για τα επόμενα χρόνια.
Αυτό έκανε τελευταία και η Volvo, η οποία εδώ και καιρό έχει κάνει σαφή τον προσανατολισμό της προς την ηλεκτροκίνηση έχοντας και την υπο- μάρκα Polestar που ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με το συγκεκριμένο τομέα.
Η σουηδική εταιρεία λοιπόν έκλεισε μια μεγάλη συμφωνία για την προμήθεια μπαταριών με την κινέζικη CATL και την κορεατική LG Chem, προκειμένου να εξασφαλίσει το μέλλον των αυτοκινήτων της. Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της μάρκας, του Håkan Samuelsson: «Το μέλλον της Volvo Cars είναι ηλεκτρικό και είμαστε αποφασισμένοι να κινηθούμε πέρα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι συμφωνίες με την CATL και την LG Chem δείχνουν πώς θα φτάσουμε του φιλόδοξους στόχους μας για την ηλεκτροδότηση». Αν και το ακριβές ύψος της συμφωνίας δεν αναφέρεται πουθενά ορίζεται ως «multi-bilion-dollar» (πολλών δισ. δολαρίων), ενώ αναμένεται να καλύψει τις ανάγκες τόσο των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων που θα βασίζονται στο υπάρχον πλαίσιο CMA (αυτό του XC40) όσο και στο μελλοντικό SPA2 που θα παρουσιαστεί με τη νέα γενιά του XC90.
Αυτό πάντως που έχει ενδιαφέρον είναι πως οι εταιρείες κατασκευής μπαταριών είναι αποκλειστικά, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, ασιατικές -είτε κινέζικες είτε κορεάτικες…