ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Mercedes επενδύει στην ηλεκτροκίνηση

Η Mercedes επενδύει στην ηλεκτροκίνηση
Mercedes

Μπορεί να υπάρχουν ακόμα θέματα, όπως το υψηλό κόστος ή η περιορισμένη αυτονομία, αλλά με τις όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, μεμονωμένα αλλά και για το σύνολο της γκάμας, κανένας κατασκευαστής δεν έχει την πολυτέλεια να μην ασχοληθεί με την ηλεκτροκίνηση.

Η Mercedes όχι μόνο δεν αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα αλλά θα επενδύσει ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο τομέα, εξελίσσοντας ένας καινούργιο πλαίσιο, το οποίο θα προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτροκινήτα οχήματα και θα είναι έτοιμο το 2018. Τότε θα παρουσιαστεί και το πρώτο φουλ ηλεκτρικό μοντέλο της, μια τετράθυρη λιμουζίνα, που από πλευράς διαστάσεων θα τοποθετείται μεταξύ των C και E-Class.

Φυσικά αυτή η διάρθρωση δεν είναι τυχαία, καθώς το νέο πλαίσιο, που ονομάζεται EVA, θα έχει πολλά κοινά με το MRA, τη βάση δηλαδή ολων των σύγχρονων πισωκίνητων μοντέλων της εταιρείας. Από τη C μέχρι την S-Class, συμπεριλαμβανομένων όλων των παραλλαγών τους, από κάμπριο μέχρι κουπέ και στέισον, όπου υπάρχουν. Αν και μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα κάτι επίσημα θεωρείται βέβαιο πως οι προδιαγραφές του EVA θα είναι τέτοιες ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει συστοιχία συσσωρευτών μεγάλης ενεργειακής πυκνότητας και βάρους μέχρι και 400 κιλών. Οι οποίοι με τη σειρά τους θε εξασφαλίζουν μεγάλη αυτονομία.

Το ηλεκτρικό πρόγραμμα της Mercedes περιλαμβάνει, πέρα από το σεντάν που προαναφέραμε και άλλα μοντέλα, που θα παρουσιαστούν σταδιακά μετά το 2018. Πρώτο στη σειρά, μετά τη λιμουζίνα, ένα crossover, με μέγεθος μεταξύ των GLC και GLE, ενώ στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, ίσως και λίγο πιο νωρίς, θα ακολουθήσει ένα ακόμα SUV. Μεγαλύτερο από την ήδη μεγάλη GLS, το οποίο θα προορίζεται κυρίως για τις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας.

Οι μελλοντικές ηλεκτρικές Mercedes θα έχουν κοινό μηχανολογικό υπόβαθρο, με έναν ηλεκτροκινητήρα περίπου 400 ίππων να αποτελεί τη βάση του συστήματος πρόωσής τους, ενώ όπου υπάρχει τετρακίνηση θα υπάρχει και ένας δεύτερος με ισχύ από 120 έως και 200 άλογα. Παράλληλα θα διαθέτουν, πέρα από τα δεδομένα συστήματα ασφάλειας, διασύνδεσης και διευκόλυνσης, ενεργή ανάρτηση, λειτουργία ανάκτησης ενέργειας και torque vectoring (τεχνητή ανακατανομή ροπής) για καλύτερη πρόσφυση στις στροφές.

Στόχος της γερμανικής εταιρείας, πέρα βέβαια από το να δηλώσει εμφατικά το παρόν στο συγκεκριμένο τομέα, είναι να ανταγωνιστεί τόσο τις BMW i, όσο και τα αντίστοιχα Tesla. O προγραμματισμός κάνει λόγο για πωλήσεις 20.000 μονάδων ετησίως και ανά μοντέλο, με τις τιμές να ξεκινούν περίπου από τις 100.000 ευρώ.