ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το HabaNiro προαναγγέλλει τη στροφή της Κia σε πιο νεανικά SUV;

Το HabaNiro προαναγγέλλει τη στροφή της Κia σε πιο νεανικά SUV;

H Kia έχει ήδη μια ισχυρή παρουσία στα SUV αλλά αυτό δεν την εμποδίζει διόλου να κοιτάξει την επόμενη μέρα. Τόσο στη συγκεκριμένη κατηγορία όσο και γενικά, και κάπως έτσι παρουσίασε στην έκθεση της Νέας Υόρκης το HabaNiro.

To οποίο, κρίνοντας από το όνομά του, θα μπορούσε να είναι μια καταρχήν προσέγγιση της επόμενης γενιάς του Niro. Με ένα πιο ιδιαίτερο και πιο νεανικό στυλ. Ταυτόχρονα όμως το HabaNiro μπορεί να είναι και η προαναγγελία της εξέλιξης της τρέχουσας σχεδιαστικής λογικής της Kia, μιας και είναι και το πρώτο της αυτοκίνητο μετά από αρκετά χρόνια που δεν έχει την καθιερωμένη μάσκα με την ονομασία tiger nose.

Εδώ η μάσκα είναι εμπνευσμένη από το ρύγχος των καρχαριών, σύμφωνα με τους σχεδιαστές της, ενώ ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η σχεδίαση των φώτων ημέρας που παραπέμπει σε καρδιογράφημα. Το τελευταίο υπάρχει πιθανότητα να φτάσει μέχρι και την κανονική παραγωγή, κάτι που είναι απίθανο να συμβεί με τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω.

Μάλιστα όχι μόνο οι εμπρός αλλά και οι τέσσερις, ενώ το εσωτερικό που αποκαλύπτεται είναι εξίσου νεανικό αλλά συνάμα και φουτουριστικό, μιας και δεν υπάρχουν ούτε εμφανή όργανα ούτε οθόνες. Κι αυτό γιατί όλες οι απαραίτητες πληροφορίες, είτε αυτές αφορούν το αυτοκίνητο και τις λειτουργίες του είτε το infotainment και τη διασύνδεση, προβάλλονται στο παρμπρίζ που λειτουργεί ως γιγαντιαίο Head Up Display (HUD). Το ταμπλό με τη σειρά του είναι ένα τεράστιο touch pad, ενώ τόσο το τιμόνι όσο και τα πεντάλ στην περίπτωση που το επιπέδου 5 HabaNiro κινείται αυτόνομα μαζεύονται προκειμένου να δημιουργείται επιπλέον χώρος και όσοι κάθονται μπροστά να νοιώθουν ακόμα πιο άνετα.

Το τελευταίο εξασφαλίζεται και από την τεχνολογία της Kia που αντιλαμβάνεται τη διάθεση του οδηγού και προχωρά στις κατάλληλες ρυθμίσεις. Ακόμα ένα high tech σύστημα είναι και αυτό που παρακολουθεί την κίνηση των ματιών του οδηγού και μόλις ο τελευταίος κοιτάξει προς το σημείο που σε ένα συμβατικό μοντέλο υπάρχουν οι εξωτερικοί καθρέφτες προβάλλει στο παρμπρίζ, με την αρωγή και της τεχνητής νοημοσύνης, εικόνες από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Τo HabaNiro δεν θα μπορούσε παρά να είναι ηλεκτρικό, με αυτονομία που ξεπερνά σύμφωνα με τη Hyundai τα 480 χιλιόμετρα, ενώ από τη στιγμή που σε κάθε άξονα υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας είναι και τετρακίνητο.