To νέο Ford Kuga είναι μοντέρνο και υβριδικό
Το Kuga, το μεγάλο για τη δική μας αγορά SUV της Ford πέρασε στην καινούργια γενιά του, η οποία είναι εμφανώς πιο σύγχρονη και δυναμική σε σχέση με αυτή που γνωρίζουμε.
Αυτό προκύπτει αφενός από την υιοθέτηση της νέας και ενδιαφέρουσας σχεδιαστικής γραμμής της Ford όπως αυτή προσδιορίστηκε με το νέο Focus και αφετέρου από τις νέες αναλογίες του SUV. Το οποίο μεγάλωσε κατά 89 χιλιοστά φτάνοντας συνολικά τα 4,62 μέτρα, ενώ ταυτόχρονα έγινε και πιο φαρδύ (κατά 44 χιλιοστά) αλλά και πιο χαμηλό (κατά 20 χιλιοστά). Έτσι λοιπόν δείχνει σαφώς πιο σπορτίφ, ενώ μεγαλύτερο -κατά 20 χιλιοστά- είναι και το μεταξόνιό του.
Η αύξηση του τελευταίου έχει θετικό αντίκτυπο και στους χώρους που πάντα ήταν από τα ισχυρά σημεία του Kuga, το οποίο πλέον είναι αισθητά πιο μοντέρνο και σε ότι αφορά τον εσωτερικό του διάκοσμο. Όπου οπτικά κυριαρχεί η οθόνη αφής των έως 8,0 ιντσών του συστήματος infotainment SYNC3, καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, ενώ προαιρετικά διατίθεται και HUD (Head Up Display).
Οι δυνατότητες διασύνδεσης είναι κάτι παραπάνω από πλήρεις μιας και χάρη στο Ford Pass Connect υπάρχει και η δυνατότητα δημιουργίας hotspot που μπορεί να διαχειριστεί μέχρι και 10 διαφορετικές συσκευές. Ταυτόχρονα υπάρχει και θέση ασύρματης φόρτισης smartphones.
Τα συστήματα υποβοήθησης είναι πολλά και μεταξύ αυτών περιλαμβάνει το ενεργό cruise control (ACC) που προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σε αυτήν των προπορευόμενων, διατηρεί το Kuga στο μέσο της λωρίδας και λειτουργεί έως και τα 200 χλμ./ ώρα, την υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης και το αυτόματο παρκάρισμα. Το τελευταίο είναι διαθέσιμο τότε για κάθετους όσο και για παράλληλους στη φορά κίνησης του αυτοκινήτου χώρους, με τους τελευταίους να πρέπει να είναι μόλις 92 εκατοστά πιο μεγάλοι από το μήκος τους αυτοκινήτου.
Το νέο Ford Kuga είναι διαθέσιμο με τον τρικύλινδρο EcoBoost των 1.500 κυβικών σε δύο εκδόσεις 120 και 150 ίππων, με τον diesel ΕcoBlue των 1.5 λίτρων και των επίσης 120 ίππων, καθώς και με τον πετρελαιοκινητήρα των 2.000 κυβικών, με 150 και 190 ίππους. Ο diesel των 150 ίππων είναι διαθέσιμος και ως EcoBlue Hybrid με ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid, MHEV) μίζας γεννήτριας με ιμάντα, ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και φυσικά μπαταρία ιόντων λιθίου.
Hightech περιβάλλον με ψηφιακό πίνακα οργάνων, κεντρική οθόνη αφής, μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης καθώς και πάμπολλα συστήματα υποβοήθησης. Πηγή: Ford
Επίσης υπάρχει ένα κανονικό υβριδικό (τύπου Toyota Prius δηλαδή) καθώς και ένα plug-in υβριδικό με μπαταρία 10,3 kWh και δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης για 50 χιλιόμετρα. Ο κινητήρας βενζίνης και στα δύο είναι ο τετρακύλινδρος των 2.500 κυβικών της εταιρείας που λειτουργεί με κύκλο Atkinson, ενώ στο PHEV η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 225 ίππους. Εδώ η τετρακίνηση είναι προαιρετική ενώ οι πιο ισχυρός diesel συνδυάζεται στάνταρ με τετρακίνηση. Για τους πετρελαιοκίνητες υπάρχει, με επιπλέον χρέωση, και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Σημαντικό είναι πως το νέο Kuga είναι έως και 90 κιλά πιο ελαφρύ σε σχέση με τον προκάτοχό του, κάτι που οφείλεται νέο και κατά 10% πιο άκαμπτο πλαίσιο C2 που αποτελεί τη βάση του. Και το οποίο χρησιμοποιείται και στο Focus.
Οι πωλήσεις του νέου Ford Kuga θα ξεκινήσουν προς τα τέλη τους έτους και τα επίπεδα εξοπλισμού του θα είναι τέσσερα, τα Trend, ST-Line, Titanium και Vignale.