H μια και μοναδική Ferrari P80/C εξελισσόταν επί μια τετραετία
H Ferrari προσφέρει εδώ και μερικά χρόνια τη δυνατότητα στους πελάτες της που έχουν την οικονομική ευχέρεια, μιας και οι τιμές ανέρχονται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ, να αποκτήσουν μοναδικά αυτοκίνητα. Οne off αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τον όρο που έχει καθιερωθεί.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως με βάση το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη ενός από τα γνωστά μοντέλα της κατασκευάζεται ένα μοναδικής σχεδίασης αμάξωμα. Κάτι που θυμίζει τον τρόπο με τον οποίοι λειτουργούσαν οι ανεξάρτητες καροσερίες μέχρι και τη δεκαετία του ’60. Φυσικά δεν υπάρχουν κάποιου είδους περιορισμοί και έτσι η ιταλική εταιρεία ανταποκρίθηκε και στην επιθυμία κάποιου, άγνωστου τουλάχιστον προς το παρόν, να αποκτήσει ένα one off αγωνιστικό. Για αποκλειστική χρήση σε πίστες.
Για την P80/C όπως ονομάζεται, χρησιμοποιήθηκε σα βάση η 488 GT3 και το πλαίσιό της αλλά με το μεταξόνιο της 488 GTB. Πηγή έμπνευσης των σχεδιαστών της ήταν τόσο η ιστορική 330 P3/P4 όσο και η Dino 206 S του 1966.
Για να φτάσει στη μορφή που βλέπετε στις φωτογραφίες μας χρειάστηκαν τέσσερα ολόκληρα χρόνια και μεγάλο μέρος του χρόνου αφιερώθηκε στην αεροδυναμική η οποία χρησιμοποιεί στοιχεία και από τη Φόρμουλα 1. Έτσι το αεροδυναμικό της «πακέτο» περιλαμβάνει ένα μεγάλο εμπρός σπλίτερ, έναν τεράστιο διαχύτη και μια μεγάλη πίσω φτερούγα, ενώ από τη στιγμή που δεν θα κινηθεί σε δημόσιους δρόμους και το πίσω παρμπρίζ και οι προβολείς έχουν αισθητά μικρότερες διαστάσεις από τα αντίστοιχα στοιχεία της 488.
Για τον κινητήρα οι Ιταλοί δεν δίνουν περαιτέρω στοιχεία αλλά είναι βέβαιο πως ο V8 των 3.900 κυβικών θα έχει σίγουρα περισσότερους ίππους από το σύνολο της 488 GT3, που είναι ακόμα πιο δυνατό σε σχέση με αυτό των 670 ίππων της στάνταρ 488 GTB.