Γιατί το νέο VW Golf GTI δεν θα είναι υβριδικό;
Το διαχρονικό best seller της VW, το Golf, έχει μπει για τα καλά σε τροχιά ανανέωσης μιας και η νέα του, όγδοη κατά σειρά γενιά του, θα παρουσιαστεί το φθινόπωρο στην έκθεση της Φρανκφούρτης.
Πέρα από όλα τα άλλα το νέο Golf θα είναι αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς -αισθητικά και κατά τη φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας θα αποτελεί εξέλιξη της υπάρχουσας γενιάς- ενώ σε ότι αφορά τους κινητήρες του θα έχουν όλοι ήπια υβριδική (mild hybrid) υποβοήθηση. Σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt σε ότι αφορά τους 1.5 και 2.0 TSI, ενώ ο καινούργιος 1,5 TDI θα έχει μεν ήπια υβριδική υποβοήθηση αλλά με ηλεκτρικό κύκλωμα 12 Volt.
Η εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα θα είναι η κορυφαία έκδοση του νέου Golf και αυτή που θα συνεχίσει μια μεγάλη παράδοση. Ο λόγος για το GTΙ, που σε αντίθεση με τις λιγότερο σπορ εκδόσεις δεν θα έχει υβριδική υποβοήθηση. Ίσως γιατί η υποστήριξη, το Boost για να χρησιμοποιήσω το δόκιμο αγγλικό όρο, από χαμηλά δεν έκανε τη διαφορά, ενδεχόμενα για να μην προστεθούν και άλλα κιλά αλλά κυρίως για να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία υπό πίεση.
Έτσι λοιπόν το καινούργιο Golf GTI θα κινείται από μια αναβαθμισμένη έκδοση του συνόλου των 2.000 κυβικών με την κωδική ονομασία EA288. Η απόδοση αναμένεται να ξεπερνά τους 260 ίππους στη στάνταρ έκδοση και τους 290 στην TCR, που θα είναι και η διάδοχος της Performance.
Ενδιαφέρον είναι πως αρχικά η παρουσίαση μιας υβριδικής έκδοσης του νέου GTΙ ήταν ειλημμένη την περίοδο που επικεφαλής του γερμανικού ομίλου ήταν ο Matthias Muller. Με την αποχώρησή του και την ανάληψη των καθηκόντων από τον Herbert Diess οποιαδήποτε προοπτική υβριδοποίησης του Golf GTI εγκαταλείφθηκε.