ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Γιατί η Volkswagen και η Ford προχωρούν σε συνεργασία με προοπτικές διεύρυνσης;

Αυτοκίνητο: Γιατί η Volkswagen και η Ford προχωρούν σε συνεργασία με προοπτικές διεύρυνσης;
REUTERS/Brendan McDermid & Reuters

Στο περιθώριο της έκθεσης του Ντιτρόιτ η Volkswagen και η Ford ανακοίνωσαν την έναρξη της συνεργασίας τους, αρχής γενομένης από τα επαγγελματικά τους οχήματα, προκειμένου να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα και να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα, την καινοτομία και την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Τα επαγγελματικά αποτελούν μια πολύ καλή βάση με μικρότερο ρίσκο για ένα joint venture ενώ και οι δύο εταιρείες έχουν και μακροχρόνια επιτυχημένη πορεία. Το πρώτο μοντέλο θα είναι ένα μεσαίο πικαπ για την παγκόσμια αγορά ενώ θα ακολουθήσει ένα βαν για την Ευρώπη.

Παράλληλα θα υπάρχει και κοινή χρήση μηχανικών μερών, αν και το πιο ενδιαφέρον όμως είναι οι μελλοντικές προοπτικές συνεργασίας που ανακοινώθηκαν και οι οποίες περιλαμβάνουν την ηλεκτροκίνηση, την αυτόνομη οδήγηση και συνολικά τις υπηρεσίες μετακίνησης. Τομείς δηλαδή που θα αποτελέσουν τους κύριους άξονες εξέλιξης της αυτοκίνησης στο άμεσο μέλλον. Και οι οποίοι αφενός έχουν ήδη και θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερο ειδικό βάρος και αφετέρου προκειμένου να εξελιχθούν απαιτούν πολύ μεγάλες επενδύσεις, που δύσκολα μπορούν να καλυφθούν χωρίς συνέργειες.

Σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση για παράδειγμα ο όμιλος Volkswagen έχει διαθέσει μεγάλα ποσά και στο άμεσο μέλλον θα δαπανήσει ακόμα μεγαλύτερα και έτσι έχει στη διάθεσή του το μεταβλητό πλαίσιο MEB. Το οποίο έχει εξελιχθεί ειδικά για αυτόν το σκοπό και μπορεί να καλύψει μια μεγάλη γκάμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Τόσο από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων όσο και από πλευράς μεγέθους μπαταρίας -που ας μην ξεχνάμε πως είναι το ακριβό στοιχείο της όλης υπόθεσης- άρα και αυτονομίας.

Η Ford από την πλευρά της, τουλάχιστον με όσα γνωρίζουμε, δεν έχει κάνει ανάλογα βήματα στο συγκεκριμένο τομέα. Άρα μια πιθανή συνεργασία τους θα επέτρεπε στη μεν αμερικανική εταιρεία και τον όμιλό της να χρησιμοποιήσει το MEB και να βρεθεί στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων. Ταυτόχρονα η χρήση του συγκεκριμένου πλαισίου από τη Ford θα έφερνε επιπλέον έσοδα αλλά και οικονομίες κλίμακος στο γερμανικό όμιλο που θα μπορούσε να αποσβέσει ταχύτερα την επένδυσή του και να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαιά του π.χ. στην αυτόνομη κίνηση. Σε συνεργασία πιθανότατα και πάλι με τη Ford που εδώ έχει προχωρήσει αρκετά.

Έτσι λοιπόν θεωρούμε πως η συνεργασία των δύο μεγάλων κατασκευαστών είναι μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση και πως θα διευρυνθεί σύντομα και σε άλλους τομείς. Ταυτόχρονα ανοίγει το δρόμο και για άλλες συνεργασίες. Ήδη η Toyota και η BMW έχουν εξελίξει από κοινού τις Supra και Z4 αντίστοιχα, ενώ υπάρχει και η προοπτική της συνεργασίας της δεύτερη και με τη Mercedes. To βέβαιο είναι πως οι εξελίξεις θα έχουν ενδιαφέρον.