ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γνωρίζετε πως δίνετε σωστά ρεύμα σε αυτοκίνητο που έμεινε από μπαταρία;

Όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές η μπαταρία του αυτοκίνητου μας, αναπόσπαστο στοιχείο της εύρυθμης λειτουργίας του, πιέζεται ακόμα πιο πολύ. Ειδικά αν έχει ήδη λειτουργήσει κάποια χρόνια και δεν έχει αντικατασταθεί με βάση το χρονοδιάγραμμα που προτείνει ο κατασκευαστής.

Έτσι αρκετές φορές παραδίδει το πνεύμα -το οποίο παραδίδει φυσικά και αν ξεχάσουμε για πολλές ώρες τα αλαρμ ανοιχτά και για λιγότερες τα φώτα- οπότε στην περίπτωση αυτή χρειάζεται να βρεθεί μια άλλη πηγή ενέργειας. Το πιο απλό είναι ένα άλλο αυτοκίνητο, η μπαταρία του οποίου θα συνδεθεί μέσω καλωδιών με αυτήν του αυτοκινήτου που έχει μείνει. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε πως στα καταλυτικά μοντέλα η εκκίνηση με σπρώξιμο απαγορεύεται ρητά μιας και μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον καταλύτη.

Η διαδικασία ρευματοδοσίας μέσω καλωδίων έχει τα δικά της μυστικά και τη δική της σωστή διαδικασία. Καταρχήν τα καλώδια αυτά καθαυτά, που πρέπει να είναι καλής ποιότητας προκειμένου να μην ζεσταίνονται και να μεταφέρουν σωστά το ρεύμα. Επίσης πρέπει να έχουν και ικανό μήκος. Συνήθως τα χρώματά τους είναι κόκκινο και μαύρο, το πρώτο για το θετικό και το δεύτερο για τον αρνητικό πόλο.

Στο αυτοκίνητο που έχει μείνει από μπαταρία ο διακόπτης πρέπει να είναι στη θέση off, ενώ πλησιάζοντας το αυτοκίνητο- δότη ρεύματος προσέχουμε προκειμένου τα δύο οχήματα να μην ακουμπούν -π.χ. στις πόρτες αν τις έχουμε αφήσει ανοιχτές.

Για τη συνέχεια η διαδικασία έχει ως εξής: συνδέουμε με το κόκκινο καλώδιο, που όπως είπαμε είναι για τους θετικούς (+) πόλους, τη γεμάτη μπαταρία με την άδεια. Στη συνέχεια συνδέουμε το μαύρο καλώδιο με τον αρνητικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας και την άλλη του άκρη όχι με τον πόλο της άδειας μπαταρίας αλλά είτε με κάποιο σημείο στο μπλοκ του κινητήρα ή σε ένα μη βαμμένο σημείο του αμαξώματος προκειμένου να λειτουργήσει ως γείωση.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε πως κάποια αυτοκίνητα (συνήθως είναι μοντέλα των Audi, BMW, Mercedes, Opel κ.α.) έχουν ειδικά σημεία -τις πιο πολλές φορές μαρκαρισμένα με κόκκινο χρώμα- μακριά από τη μπαταρία για το λεγόμενο jump start. Επίσης δεν θα πρέπει να γίνει απευθείας σύνδεση του μαύρου καλωδίου στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας καθώς υπάρχει κίνδυνος να καεί τόσο η μονάδα διαχείρισης ενέργειας του αυτοκινήτου όσο και κάποιοι μικροί εγκέφαλοι.

Το επόμενο βήμα είναι να μπει μπροστά το αυτοκίνητο με τη γεμάτη μπαταρία και να λειτουργήσει για περίπου 5 λεπτά. Μετά από αυτό το χρονικό διάστημα μπορείτε να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητο που έχει μείνει και αφού πάρει να περιμένετε ένα λεπτό προκειμένου να σταθεροποιηθεί η λειτουργία του.

Αφού γίνει αυτό αφαιρείται πρώτα το μαύρο καλώδιο ξεκινώντας από το αυτοκίνητο με την πεσμένη μπαταρία, ενώ το ίδιο γίνεται και με το κόκκινο, προσέχοντας και να μην ακουμπήσουν οι ακροδέκτες τους.

Η όλη διαδικασία ολοκληρώνεται με την κίνηση για αρκετά χιλιόμετρα του αυτοκινήτου που είχε μείνει, το οποίο μετά πρέπει να πάει το συντομότερο δυνατό σε ηλεκτρολογείο προκειμένου να γίνει ένας συνολικός έλεγχος και ενδεχόμενα αντικατάσταση της μπαταρίας ώστε να μην αντιμετωπίσετε εκ νέου πρόβλημα.

Είναι πολύ σημαντικό το μαύρο καλώδιο να μη συνδεθεί με τον αρνητικό πόλο της άδειας μπαταρίας αλλά με κάποιο σημείο του κινητήρα ή του αμαξώματος που μπορεί να λειτουργήσει ως γείωση. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται τυχόν βλάβες σε ηλεκτρονικές μονάδες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης