Με το καινούργιο Scala η Skoda κάνει restart στη μικρή- μεσαία κατηγορία
Από τα μέχρι τώρα μοντέλα της Skoda αυτό που έδειχνε να μην είναι προσαρμοσμένο στη σύγχρονη λογικής τη μάρκας ήταν το Rapid. Συντηρητικό και συγκρατημένο σε όλα του δεν μπορούσε να παίξει και δεν έπαιξε κάποιο ρόλο στη μικρή- μεσαία κατηγορία, που παρά την επέλαση των SUV εξακολουθεί να είναι από τις πλέον σημαντικές και ανταγωνιστικές.
Λογικά λοιπόν και από τη στιγμή που λογικά η Skoda θέλει μερίδιο και σε αυτήν την κλάση ο διάδοχός του, το ολοκαίνουργιο Scala που παρουσιάστηκε επίσημα στο Ισραήλ και στο Τελ Αβίβ -η απάντηση για αυτήν την «εξωτική» επιλογή είναι η πολύ ισχυρή παρουσία της Τσέχικης μάρκας στη συγκεκριμένη χώρα- κινείται σε τελείως διαφορετικά πλαίσια.
Σύγχρονο και νεανικό, εγκαινιάζει το επόμενο βήμα στη γλώσσα σχεδίασης της Skoda, με πιο έντονα σμιλευμένες επιφάνειες και με μια πιο κάθετη και εμφατική μάσκα, την οποία πλαισιώνουν καινούργιας εμφάνισης προβολείς οι οποίοι προαιρετικά μπορούν να είναι και φουλ LED. Χαρακτηριστική είναι και η απουσία του λογότυπου της εταιρείας από την πέμπτη πόρτα και η πλήρης αναγραφή της επωνυμίας της που παραπέμπει σε πιο premium προτάσεις. Μάλιστα στις πιο ακριβές εκδόσεις το κρύσταλλο του πίσω παρμπρίζ κατεβαίνει τόσο χαμηλά που το όνομα της μάρκας «πατά» πάνω του.
Ταυτόχρονα το Scala, που βασίζεται στο πλαίσιο MQB A0 που για πρώτη φορά χρησιμοποιείται σε μοντέλο της Skoda, έχει να επιδείξει και μια καλή αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29. Από πλευράς διαστάσεων και με μήκος 4,36 μέτρων κινείται, κατά την προσφιλή συνήθεια της εταιρείας, στα άνω όρια της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για το μεταξόνιο των 2,65 μέτρων.
Το οποίο βοηθά προκειμένου να εξασφαλιστούν οι παραδοσιακά μεγάλοι για την εκάστοτε κατηγορία χώροι των Skoda. Έτσι στο Scala ακόμα και 5 ενήλικες δεν θα στριμωχθούν, ενώ το πορτμπαγκάζ, που ανάλογα με τη χρήση των πίσω καθισμάτων κυμαίνεται από τα 465 έως και τα 1.410 λίτρα, είναι κορυφαίο για το δεδομένα των hatchback της κατηγορίας C.
Σύγχρονο εσωτερικό με καλή ποιότητα κατασκευής και οθόνη για το σύστημα infotainment από 6,5 έως και 9,2 ίντσες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών είναι προαιρετικός. Πηγή: Skoda
Φυσικά και δεν λείπουν οι έξυπνες λύσεις που η Skoda ονομάζει Simply Clever, ενώ η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί τη λογική του εξωτερικού design: σύγχρονη και αρκετά νεανική, χωρίς όμως να ξεφεύγει από τα πλαίσια στα οποία κινείται η εταιρεία.
Παράλληλα έχει δοθεί προσοχή στην ποιότητα της κατασκευής και των υλικών, ενώ οπτικά ξεχωρίζει η ελεύθερη σε σχέση με το ταμπλό οθόνη του συστήματος infotainment. To μέγεθός της κυμαίνεται από τις 6,5 έως και τις 9,2 ίντσες, ενώ ο προαιρετικός, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 10,25 ιντσών.
Το παρόν δηλώνουν φυσικά όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, μαζί βέβαια και με όλον το εξοπλισμό άνεσης και εξυπηρέτησης που θεωρείται πλέον δεδομένος στην κατηγορία αυτή και όχι μόνο.
Το Scala είναι διαθέσιμο με τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 TDI των 115 ίππων, o οποίος συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε προαιρετικά με αυτόματο DSG (διπλού συμπλέκτη) με 7 σχέσεις. Οι ίδιες επιλογές από πλευράς κιβωτίων υπάρχουν τόσο για την τρικύλινδρο βενζίνης 1.0 TSI των επίσης 115 ίππων όσο και για τον κορυφαίο τετρακύλινδρο 1.5 TSI των 150 ίππων που επιπλέον διαθέτει και σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων. Το εισαγωγικό σύνολο 1.0 TSI των 95 ίππων αρκείται σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.
Με τα παραπάνω σύνολα το νέο και δικαιολογημένα φιλόδοξο Skoda Scala θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του 2019, αφού παρουσιαστεί πρώτα και στην έκθεση της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου. Στην πορεία αναμένεται και η έκδοση φυσικού αερίου με τον νέο 1.5 TGI των 130 ίππων καθώς και η σπορ RS.