ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Τι μπορεί να γλιστράει πιο πολύ, το χιόνι ή τα φύλλα;

Αυτοκίνητο: Τι μπορεί να γλιστράει πιο πολύ, το χιόνι ή τα φύλλα;

Τα πεσμένα φύλλα δημιουργούν πολλές φορές εντυπωσιακές εικόνες, ειδικά στις φωτογραφήσεις αυτοκινήτων. Πέρα όμως από τις ωραίες εικόνες μπορούν να δημιουργήσουν και επικίνδυνες καταστάσεις, μιας και γλιστρούν το ίδιο με το χιόνι. Ειδικά όταν είναι πολλά και βρεγμένα.

Ακούγεται περίεργο μεν αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα, όπως τη διαπίστωσε μια ομάδα μηχανικών της Ford, οι οποία ξεκίνησε κάνοντας δοκιμές σε χιονισμένες περιοχές των Σκανδιναβικών χωρών. Στη συνέχεια επέστρεψαν στην πίστα δοκιμών της εταιρείας στο Βέλγιο την οποία και κάλυψαν με μεγάλες ποσότητες φύλλων, προκειμένου να διαπιστώσουν με τη βοήθεια μια συσκευής πρόσφυσης πόσο ολισθηρή γίνεται η επιφάνεια.

Από τις μετρήσεις προέκυψε πως πράγματι τα φύλλα είναι κάτω από προϋποθέσεις το ίδιο ολισθηρά με το χιόνι. Η ολισθηρότητα μετριέται σε μονάδες «µ», ενώ όσο πιο ολισθηρή είναι η επιφάνεια, τόσο μικρότερος αυτός ο αριθμός. Στις δοκιμές με τα φύλλα και μάλιστα στα πιο ολισθηρά σημεία, μετρήθηκαν τιμές «μ» από 0,3 έως 0,4 οι οποίες είναι αντίστοιχες ή ενδεχόμενα και πιο χαμηλές σε σχέση με αυτές χιονισμένων επιφανειών.

Χαρακτηριστικά ο Eddy Kasteel, μηχανικός εξέλιξης της Ford δήλωσε πως «οι πιο πολλοί γνωρίζουν πως πρέπει να μειώνουν ταχύτητα και να οδηγούν πιο προσεκτικά στο χιόνι. Αλλά πολλοί λίγοι οδηγούν με την ανάλογη προσοχή σε δρόμους καλυμμένους με φύλλα, οι οποίοι ενδέχεται να είναι το ίδιο ολισθηροί».

Τα συμπεράσματά τους αυτά οι ίδιοι μηχανικοί της Ford τα χρησιμοποίησαν για την εξέλιξη του προγράμματος οδήγησης «Slippery Mode» του νέου Focus Active. Το συγκεκριμένα πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, μεταξύ αυτών και στα βρεγμένα φύλλα, αναπροσαρμόζοντας πολύ γρήγορα τα συστήματα ευστάθειας και υποβοήθησης και αυξάνοντας την ασφάλεια.