Αυτοκίνητο: Η Skoda αναβαθμίζει τη Fabia, που στην έκδοση Monte Carlo είναι και πιο σπορ
H Skoda Fabia έχει φτάσει αισίως στο μέσο της 3ης γενιάς της και όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις για όλα ανεξαιρέτως τα μοντέλα, ανεξαρτήτως κατασκευαστή, υποβλήθηκε σε μια ανανέωση.
Κυρίως για να φρεσκαριστεί η εικόνα της, κάτι που στην προκειμένη περίπτωση επιτεύχθηκε με αλλαγές στο εμπρός της μέρος, που περιλαμβάνουν μια πιο μεγάλη μάσκα και διαφοροποιημένο προφυλακτήρα σε συνδυασμό με στάνταρ LED φώτα ημέρας -οι LED προβολείς και τα αντίστοιχα πίσω φώτα χρεώνονται επιπλέον- ενώ νέας σχεδίασης είναι και ο πίσω προφυλακτήρας.
Αντίστοιχα στο εσωτερικό έχει ανανεωθεί η εμφάνιση του πίνακα οργάνων που πλέον είναι πιο ευανάγνωστος και λειτουργικός, υπάρχουν συνολικά 4 νέα συστήματα infotainment, καθώς και δύο θύρες USB για όσους κάθονται πίσω. Παράλληλα υπάρχει και το Media Command 2, με βάσεις για tablet για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος γενικά και τα παιδιά ειδικά, ενώ διευρυμένα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Οι χώροι συνολικά δεν έχουν μεταβληθεί και παραμένουν άνετοι για τα δεδομένα των υπερ-μίνι ακόμα και για πέντε, ενώ ο χώρος αποσκευών, παρόλο που το μήκος του Fabia είναι κάτω από τα 4,0 μέτρα, κυμαίνεται από τα 330 έως τα 1.150 λίτρα και είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας. Κορυφαίος είναι αυτός του Fabia Combi -το μήκος του οποίου είναι 4,262 μέτρα- η ελάχιστη τιμή του οποίου είναι 530 λίτρα και η μέγιστη 1.395. Ακόμα περισσότερες είναι πλέον και οι λεπτομέρειες που αυξάνουν την πρακτικότητα και η τσέχικη εταιρεία τις ονομάζει Simply Clever.
Σημαντική προσθήκη στη γκάμα της Fabia είναι η έκδοση Monte Carlo, η οποία αποτελεί την κορυφαία σπορ εκδοχή της αλλά και αυτή με τις μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομίκευσης, στοιχείο που αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία και στην κατηγορία B. Έτσι η Fabia Monte Carlo διαθέτει εμπρός και πίσω σπόιλερ σε συνδυασμό με διαχύτη, διακοσμητικά σε μαύρο χρώμα, καθώς και μαύρες ζάντες αλουμινίου και δυνατότητα διχρωμίας αμαξώματος μαζί με τα πάντα απαραίτητα λογότυπα.
Στο εσωτερικό της ξεχωρίζουν τα σπορ καθίσματα με την μαύρη επένδυση, το σπορ τριάκτινο τιμόνι και τα πεντάλ αλουμινίου. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τόσο κάμερα οπισθοπορείας και cruise control όσο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό και σύστημα εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί.
Ο πίνακας οργάνων του ανανεωμένου Skoda Fabia έχει επανασχεδιαστεί και είναι πιο ευανάγνωστός, ενώ έχει εμπλουτιστεί και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός. Πηγή: Γιώργος Καραγιωργάκης
Η Fabia Monte Carlo είναι διαθέσιμη με τους τρικύλινδρους TSI των 1.000 κυβικών, που έχουν ανανεωθεί με καινούργιο υπερσυμπιεστή και φίλτρο σωματιδων και αποδίδουν είτε 95 είτε 110 ίππους. Η πιο μικρή έκδοση την οποία και οδηγήσαμε έχει καλή απόκριση από χαμηλά και στο στοιχείο της βρίσκεται κυρίως στις μεσαίες στροφές, όπου διακρίνεται τόσο με τα ελαστικότητά της όσο και με την οικονομία καυσίμου της -μέση κατανάλωση από 5,137 έως 5,982 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και αν απορείτε για την ακρίβεια οφείλεται στις νέες προδιαγραφές WLTP, κάτι που ισχύει και για τις εκπομπές CO2 Που κυμαίνονται από 116,50 έως 135,60 γραμμάρια το χιλιόμετρο.
Στην έκδοση των 95 ίππων το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων και γίνεται 6άρι στην πιο ισχυρή των 110 ίππων, η οποία συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο DSG με 7 σχέσεις. Η γκάμα συμπληρώνεται από το επίσης τρικύλινδρο, ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.000 κυβικών και των 75 ίππων που συνδυάζεται με τα επίπεδα εξοπλισμού Active και Comfort, ενώ οι turbo TSI είναι διαθέσιμοι με τα πιο πλούσια Ambition και Style, πέρα από το κορυφαίο Monte Carlo που προαναφέραμε.
Η ανανεωμένη και αναβαθμισμένη Skoda Fabia είναι άμεσα διαθέσιμη με τιμή εκκίνησης τις 10.980 ευρώ.