Το νέο Range Rover Evoque δείχνει ίδιο αλλά είναι πιο εξελιγμένο και πολυτελές
Στη Land Rover παρέμειναν πιστοί στο δόγμα που θέλει ομάδα που κερδίζει να μην αλλάζει και για τη δεύτερη γενιά του Evoque. Του μικρότερου των Range Rover που ήταν ταυτόχρονα και ένα από τα πρώτα μοντέλα των μικρών premium SUV.
Με βάση την προσέγγιση αυτή λοιπόν το αμάξωμα προσαρμόστηκε στα σημεία στην εμφάνιση του πιο μεγάλου και πιο ακριβού Velar αλλά οι βασικές του γραμμές δεν άλλαξαν. Έτσι ναι μεν τα φτερά είναι πιο τονισμένα και γραμμή των παραθύρων πιο χαμηλή, αλλά η οροφή εξακολουθεί να έχει τη μικρή κλίση προς τα πίσω που χαρακτήριζε ευθύς εξαρχής το Evoque.
Ταυτόχρονα δεν έχουν αλλάξει ούτε οι εξωτερικές του διαστάσεις, μιας και το μήκος του παραμένει στα 4,47 μέτρα. Παρόλα αυτά και χάρη στην τελευταία εκδοχή του πλαισίου PTA (Premium Transverse Architecture) με την αυξημένη κατά 13% ακαμψία, το μεταξόνιο είναι πλέον πιο μεγάλο κατά 21 χιλιοστά. Έτσι μεγαλύτεροι είναι και οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, μιας και το μέγεθος του πορτμπαγκάζ του κυμαίνεται από τα 591 έως και τα 1.383 λίτρα.
Το Velar πάντως ήταν το πρότυπο και για τον εσωτερικό διάκοσμο, όπου οπτικά επικρατεί η ιδιαίτερη, παραλληλόγραμμη οθόνη με τη μικρή δυνατότητα μετατόπισης των 9,5 ιντσών. Η οθόνη αυτή αποτελεί το κέντρο του συστήματος infotainment -υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, καθώς και πλήρης γκάμα συστημάτων υποβοήθησης- ενώ από αυτήν που βρίσκεται ακριβώς από κάτω της ελέγχεται ο κλιματισμός. Πλήρως ψηφιακός με διαγώνιο 12,3 ιντσών είναι και ο πίνακας οργάνων, ενώ στην οθόνη των 1,7 ιντσών στον εσωτερικό καθρέφτη προβάλλεται η εικόνα από την κάμερα που υπάρχει στην κεραία «πτερύγιο καρχαρία» στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Όμορφα σχεδιασμένο εσωτερικό και πλούσιος ηλεκτρονικός εξοπλισμός για τη δεύτερη γενιά του Range Rover Evoque. Πηγή: Land Rover
Αξιοσημείωτο είναι πως σε αντίθεση με το Velar εδώ ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι συμβατικός και όχι περιστροφικός. Το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, όπως και η εξελιγμένη τετρακίνηση Terrain Response 2 με τα 5 προγράμματα οδήγησης -η απόσταση από τα έδαφος φτάνει τα 212 χιλιοστά, ενώ το Evoque μπορεί να περάσει από νερό βάθους 600 χιλιοστών- είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του Velar πλην της βασικής diesel, που είναι η D150. Η οποία είναι στάνταρ προσθιοκίνητη και με χειροκίνητο κιβώτιο.
Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι ανεξαρτήτως καυσίμου, τετρακύλινδροι turbo 2.000 κυβικών της γενιάς Ingenium. Στους diesel εκτός από την έκδοση των 150 ίππων που προαναφέραμε υπάρχουν και οι ισχυρότερες των 180 και 240 ίππων, ενώ τα σύνολα βενζίνης αποδίδουν 200, 250 και 300 ίππους. Στην πορεία θα προστεθεί και μια υβριδική έκδοση, ενώ όλοι οι κινητήρες πλην του βασικού και πάλι έχουν ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid) σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V.
Στη Γερμανία το βασικό νέο Range Rover Evoque, το D150, θα κοστίζει από τις 37.350 ευρώ, ενώ το κορυφαίο P300 τιμολογείται σχεδόν διπλάσια, μιας και θα ξεκινά από τις 69.000 ευρώ και με την τελική τιμή να μπορεί να ανέβει σημαντικά με την προσθήκη εξτρά.