ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Arnaud Ribault: η DS εκπροσωπεί το know how της γαλλικής πολυτέλειας στην αυτοκινητοβιομηχανία

Arnaud Ribault: η DS εκπροσωπεί το know how της γαλλικής πολυτέλειας στην αυτοκινητοβιομηχανία

H DS Automobiles είναι η νεότερη μάρκα του ομίλου PSA, ιδρύθηκε μόλις το 2014, στόχος της είναι να αποτελέσει τη γαλλική άποψη περί πολυτέλειας και avant garde προσέγγισης, ενώ έχει πίσω της την παράδοση του iconic μοντέλου της Citroen, με τα ίδια αρχικά. Της DS, του θρυλικού Βάτραχου για τη χώρα μας, το όνομά της οποίας προέρχεται από τη γαλλική λέξη Déesse που σημαίνει θεά.

Στις μέρες μας η δημιουργία μιας νέας μάρκας, ξεκινώντας στην ουσία από λευκό χαρτί, είναι μάλλον κάτι το ασυνήθιστο -η DS Automobiles είναι η τελευταία, μετά από αρκετά χρόνια ευρωπαϊκή που δραστηριοποιήθηκε- και βέβαια η ιδέα πίσω από τη δημιουργία της, οι στόχοι της, τα μοντέλα της αλλά και η τοποθέτησή της στο αυτοκινητικό στερέωμα παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Φυσικά κανείς δεν είναι πιο κατάλληλος για να μας δώσει την πλήρη εικόνα της από την κ. Arnaud Ribault, τον Αντιπρόεδρο Μarketing και Επικοινωνίας της DS Automobiles ο οποίος ήταν στον στενό πυρήνα των 4, 5 ανθρώπων που ασχολήθηκαν με τα πάντα από την ημέρα μηδέν. Συνεπικουρούμενος από τον κ. Δημήτρη Καββούρη, τον Chief Operating Officer της DS Automobiles αλλά και της Citroen στη χώρα μας.

«To 2014 η PSA εξέταζε το πρόγραμμα ανάπτυξης του ομίλου με την επωνυμία “Back in the Race” και υπό το νέο διευθύνοντα σύμβουλο, τον κ. Tavarez. Ο οποίος μαζί με τους επιφαλής των εταιρειών του ομίλου αποφάσισε πως πέρα από τις Peugeot και Citroen τότε έπρεπε να υπάρχει και μια premium μάρκα. Κι αυτό γιατί ένας μεγάλος, παγκόσμιος όμιλος σαν την PSA πρέπει να έχει μια premium μάρκα, που μπορεί να προβάλλει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο την τεχνολογία του και τον know how του. Έτσι λοιπόν ξεκίνησε η DS Automobiles, την οποία παρουσιάσαμε ως μάρκα στην έκθεση της Γενεύης, το Μάρτιο του 2015 μαζί με το πρώτο της μοντέλο της DS 5. Το οποίο έδινε την αισθητική της προσέγγιση και διέθετε αρκετές προηγμένες τεχνολογίες. Ακολούθησε το DS 4 και το DS 3, ενώ την ίδια στιγμή σχεδιάζαμε τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας, όπως είναι το DS 7 Crossback που παρουσιάσαμε το 2017. Το 2018 ακολουθήσε το DS 3 Crossback και το πλάνο μας είναι να παρουσιάζουμε κάθε χρόνο ένα καινούργιο μοντέλο».

LP2 0038

To DS 7 Crossback είναι το πρώτο της νέας γενιάς μοντέλων της DS Automobiles, όπως μας είπε ο κ. Arnaud Ribault (αριστερά), Αντιπρόεδρος Marketing και Επικοινωνίας της μάρκας, ενώ ο κ. Δημήτρης Καββούρης, Chief Operatimg Officer Citroen και DS Automobiles στη χώρα μας, ανέφερε πως η υβριδική του έκδοση θα είναι διαθέσιμη προς τα τέλη του 2019. Πηγή: Λευτέρης Παρτσάλης

«Η στρατηγική μας περιλαμβάνει συνολικά 6 διαφορετικά μοντέλα, από την κατηγορία Β ως και την D, που θα είναι SUV και σεντάν και με τα οποία θα καλύπτουμε το 70% της premium αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο -πλην των ΗΠΑ όπου και δεν θα δραστηριοποιηθούμε. Θα είμαστε παρόντες σε όλες τις άλλες αγορές, ενώ χαρακτηριστικό είναι πως είμασταν π.χ. η πρώτη μάρκα που δραστηριοποιήθηκε στο Ιράν, μετά την άρση του εμπάργκο. Και αυτό ήταν αποτέλεσμα της ευελιξίας που έχει μια καινούργια μάρκα».

«Ταυτόχρονα με τα νέα μας μοντέλα σχεδιάσαμε και τη στρατηγική διανομή τους, η οποία έχει διαμορφωθεί ευθύς εξαρχής για τον 21ο αιώνα και περιλαμβάνει ψηφιακές εμπειρίες και on line διαδικασίες, μιας και το 2014 και 15 που ξεκινήσαμε δεν χρησιμοποιείς πρότυπα τριακονταετίας. Για να είμαι απόλυτα ακριβής για την DS Automobiles δεν θέλαμε να έχουμε τεράστιες αντιπροσωπείες. Προτιμούμε να έχουμε αποκλειστικά show room, προσαρμοσμένα στη λογική και τη φιλοσοφία της μάρκας. Σαν και αυτό της Αθήνας». «Το DS Store των Αθηνών» συμπλήρωσε ο κ. Καββούρης, «είναι στην πιο ενδεδειγμένη για το σκοπό αυτό περιοχή της πρωτεύουσας, τη Λεωφόρο Κηφισίας και είναι ένα από τα πρώτα εισαγωγέα στην Ευρώπη. Θα ακολουθήσει ένα ακόμα DS Store το 2019 στη Θεσσαλονίκη».

«Στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς θα υπάρχουν συνολικά 450 DS Stores -από 270 στην αρχή της- καθώς έχουμε ήδη στη διάθεσή μας το DS 7 Crossback, έρχεται το DS 3 Crossback και η μάρκα αναπτύσσεται ταχύτατα. Σε όσους επισκέπτονται τα DS Stores θέλουμε να δίνουμε την αίσθηση μιας μπουτικ πολυτελείας, με παριζιάνικο πνεύμα, όμως ακόμα πιο σημαντικοί είναι οι άνθρωποί μας. Έτσι λοιπόν τους εκπαιδεύουμε στην Ακαδημία DS. Έρχονται δηλαδή στο Παρίσι, μένουν 4 ημέρες προκειμένου όχι μόνο να κατανοήσουν πλήρως τη μάρκα και τα προϊόντα της αλλά και για να έχουν άμεση γνώση του know how της γαλλικής πολυτέλειας. Έτσι επισκέπτονται μεταξύ άλλων τους Van Cleef and Arpels και παρακολουθούν μαθήματα στο κέντρο εκπαίδευσής τους, πηγαίνουν σε χαρακτηριστικά σημεία της γαλλικής πρωτεύουσας όπως το Rivoli και η Opera, αλλά και στο Κέντρο Σχεδίασής μας. Όπου βλέπουν κάποια από τα μελλοντικά μας μοντέλα και παρακολουθούν στη δουλειά τους τους εξειδικευμένους τεχνίτες μας. Όταν επιστρέψουν στην Αθήνα θα μπορούν να περιγράψουν πλήρως τη μάρκα DS . Tη λογική της, τη φιλοσοφία της και φυσικά τα μοντέλα της».

«H DS Automobiles έχει τη φιλοδοξία να εκπροσωπεί το know how της γαλλικής πολυτέλειας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτός είναι ο λόγος που δημιουργήθηκε και αυτός είναι ο λόγος που υπάρχει. Το know how της γαλλικής πολυτέλειας με τη σειρά του σημαίνει κορυφαία υλικά, προσοχή στη λεπτομέρεια και βελτιστοποίηση των πάντων. Παράλληλα είναι και επιδόσεις, έρευνα και εξέλιξη, τεχνολογία. Αν θέλουμε να περιοριστούμε σε δύο μόνες λέξεις η DS Automobiles είναι βελτιστοποίηση και τεχνολογία».

DS 3 Crossback

Το ολοκαίνουργιο και φιλόδοξο DS3 Crossback θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον ερχόμενο Μάιο. Πηγή: DS Automobiles

«Η Γαλλία έχει μεγάλη παράδοση στα πολυτελή αυτοκίνητα. Πριν το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο υπάρχαν πολλές γαλλικές μάρκες πολυτελείας. Η Bugatti για παράδειγμα είναι γαλλική, όπως και η Delahaye, ενώ μετά τον πόλεμο υπήρχε η Facel Vega. Στη συνέχεια υπήρξαν πραγματικά μοντέλα πολυτελείας όπως η DS και η SM (σ.σ. συνεργασία της Citroen με τη Maserati, την οποία για μια περίοδο είχε εξαγοράσει), αλλά μετά εξαφανίστηκαν. Πιστεύω πως αυτό έγινε γιατί δόθηκε όλη η προσοχή στα πιο προσιτά μοντέλα, ενώ τώρα με τη DS Automobiles επιστρέφουμε στην κατηγορία πολυτελείας έχοντας όλο το απαιτούμενο υπόβαθρο. Και ως ξεχωριστή μάρκα, καθώς αυτή είναι η σωστή προσέγγιση, που εστιάζει από όλες τις απόψεις στην πολυτελή διάσταση. Για αυτό έχουμε και συνεργασίες με τις πιο γνωστές γαλλικές εταιρείες πολυτελείας, όπως την Ines de la Fressange ή τη Givenchy και την BRM, η οποία κατασκευάζει μόλις 2 μες χιλιάδες ρολόγια ετησίως και από την οποία προέρχεται το ρολόι του DS 7 Crossback».

«H Κίνα είναι πολύ σημαντική για τη DS Automobiles. Ουσιαστικά εκεί τέθηκαν οι βάσεις για τη δημιουργία της μάρκας το 2012, ενώ έχουμε και εργοστάσιο, όπου κατασκευάζεται το DS 7 Crossback, αλλά και το DS 5 καθώς και κάποια άλλα μοντέλα. Οι Κινέζοι πελάτες της premium κατηγορίας θέλουν την άμεση σύνδεση με τη Γαλλία για αυτό και η υπογραφή της μάρκας εκεί έχει και τη λέξη Παρίσι. Πάντως δεν έχουμε μοντέλα ειδικά για την Κίνα. Και τα έξι αυτοκίνητά μας που προανέφερα θα είναι παγκόσμια μοντέλα».

«Η ηλεκτροκίνηση είναι μέρος της στρατηγικής της DS Automobiles. Το 2014 που ξεκινήσαμε μπορούσαμε να κάνουμε ουσιαστικά ότι θέλαμε. Έτσι αποφασίσαμε ότι οι κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων της DS Automobiles θα είναι εξηλεκτρισμένες. Για τη χαρά της οδήγησης, για την οικονομία αλλά και για να είναι εξασφαλισμένη η πρόσβαση στα κέντρα των μεγαλουπόλεων ανά τον κόσμο, καθώς ξέραμε πως θα προκύψουν περιορισμένοι για τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες. Και οι πελάτες μας κατοικούν κυρίως στις μεγαλουπόλεις. Επίσης πιστεύουμε πως οι μεγάλοι κινητήρες με 6, 8 ή και περισσότερους κυλίνδρους ανήκουν οριστικά στο παρελθόν. Για αυτό και τα πρωτότυπα super cars που παρουσιάζουμε είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά. Το κορυφαίο DS 7 Crossback θα είναι plug-in υβριδικό και τετρακίνητο, χωρίς μηχανική σύνδεση μεταξύ των δύο αξόνων, αλλά με εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης». To υβριδικό DS 7 Crossback θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα προς το τέλος της επόμενης χρονιάς, όπως μας είπε ο κ. Καββούρης.

LP2 9948a

Ο κ. Ribault είναι ένα από τα στελέχη του ομίλου PSA που το 2014 δημιούργησαν τη DS Automobiles από λευκό χαρτί. Πηγή: Λευτέρης Παρτσάλης

«H συμμετοχή μας στην Formula E αποφασίστηκε το 2014, όταν σχεδιάζαμε τη στρατηγική μας. Τότε ήταν κάτι τελείως καινούργιο, είδαμε τους πρώτους αγώνες και αποφασίσαμε για χάρη του ανταγωνισμού να μετέχουμε. Ξεκινήσαμε το 2015 με την DS Virgin Racing Team, τώρα έχουμε μια άλλη ομάδα, ενώ ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο έντονος, καθώς εδώ θα μετέχουν οι περισσότεροι κατασκευαστές από κάθε άλλο τύπο αγώνα».

«Γενικά οι ανταγωνιστές μας είναι οι premium μάρκες που δραστηριοποιούνται παγκοσμίως, οι τρεις γερμανικές (σ.σ. Audi, BMW, Mercedes), οι δύο ιαπωνικές (Lexus, Infiniti), η σουηδική (σ.σ. Volvo), oι δύο βρετανικές (Jaguar και Mini) και η Tesla. Έχουμε ήδη μια καλή θέση. Για παράδειγμα είμαστε πρώτοι στη Γαλλία στις κατηγορίες C και D και τα πάμε πολύ καλά στην Ισπανία, το Βέλγιο, την Ιταλία όπου αναπτυσσόμαστε συνεχώς και τη Γερμανία».

«Η DS Automobiles είναι η μάρκα στα πλαίσια του ομίλου PSA που ασχολείται με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Έτσι το DS 3 Crossback θα έχει και πλήρως ηλεκτρική έκδοση, την Ε-Tense, με αυτονομία κατά WLTP, 320 χιλιομέτρων, τιμή που νομίζουμε πως είναι εξαιρετική. Το DS 3 Crossback εξελίχθηκε ευθύς εξαρχής τόσο για θερμικούς όσο και για ηλεκτρικούς κινητήρες και έτσι δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ των διαφορετικών εκδόσεών του. Ούτε στους χώρους, ούτε στον εξοπλισμό, ούτε σε οτιδήποτε άλλο, ενώ θα ανταγωνίζεται άμεσα τα Audi Q2 και Mini Countryman». Για το ολοκαίνουργιο DS 3 Crossback ο κ. Καββούρης μας είπε πως θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μέσα στον ερχόμενο Μάρτιο.