Ο κύκλος της McLaren P1 έκλεισε
Η P1, η κορυφαία McLaren και εμβληματικό hyper car της εταιρείας, ολοκληρώνει τον κύκλο της, καθώς κατασκευάστηκε και η τελευταία από τις συνολικά 375 που έχουν βέβαια εδώ και πολύ καιρό πουληθεί.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι αρχικά η εταιρεία είχε προγραμματίσει 500 μονάδες, όμως έπειτα από πιέσεις των τότε υποψήφιων αγοραστών για ακόμα περισσότερο exclusivity αναγκάστηκε να τις περιορίσει στις 375. Άλλωστε όταν ζητά περισσότερα από 1 εκατομμύριο ευρώ για ένα αυτοκίνητο δεν μπορείς παρά να προσαρμοστείς στις απαιτήσεις όσων προτίθενται να τα πληρώσουν. Ειδικά αν ο ανταγωνισμός είναι και σκληρός και στα ίδια επίπεδα τιμών.
Η πρώτη εμφάνιση της P1 είχε γίνει υπό τη μορφή πρωτοτύπου στην έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι το 2012 και η παραγωγή ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2013, έγκαιρα για την 50η επέτειο της εταιρείας που ίδρυσε ο Bruce McLaren. Το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε, όπως μπορείτε να δείτε και στις σχετικές φωτογραφίες, ήταν ασημένιο με εμφανή τα στοιχεία από ανθρακόνημα, ενώ η τελευταία πορτοκαλί και σημειολογικά υπήρχε μια αναφορά στην τελευταία McLaren F1, η οποία θεωρείται από πολλούς το καλύτερο super car που έχει κατασκευαστεί ποτέ.
Αν θέλουμε να σταθούμε στους αριθμούς που έχουν σχέση με την P1 θα πρέπει να σημειώσουμε πως συνολικά κατασκευάστηκαν 13 για δοκιμές οι οποίες διένυσαν 620.000 χιλιόμετρα στα πλαίσια της εξέλιξής τους, 5 για την έγκριση τύπου, 3 προ- παραγωγής και οι 375 που αναφέραμε. Ο χρόνος κατασκευής για κάθε μονάδα είναι περίπου 800 ώρες, ενώ στην όλη διαδικασία, από την αρχή μέχρι το τέλος της, εμπλέκονται 105 άνθρωποι. Το πιο δημοφιλές χρώμα είναι το κίτρινο με την ονομασία Volcano Yellow, ενώ οι κάτοχοί της, που όπως είπαμε πλήρωσαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο ευρώ για να την αποκτήσουν, προέρχονται 34% από τις ΗΠΑ, 26% από την Ευρώπη, 13% από τη Μέση Ανατολή και την Αφρική και 27% από την Ασία και την Ωκεανία.
Η McLaren P1 είναι υβριδική με 916 άλογα και 900 Nm ροπής, σε μόλις 3,0 δεύτερα έχει φτάσει από στάση τα 100 χλμ./ ώρα, σε 7,0 δεύτερα το ταχύμετρό της δείχνει 200 και σε 17,0 300 και συνεχίζει μέχρι τα 350 χλμ./ ώρα που είναι και η τελική της. Τα hyper cars επιβραδύνουν πολύ πιο γρήγορα από ότι επιταχύνουν και η P1 δεν αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα. Χάρη στο σύστημα πέδησης της Akebono που ενσωματώνει διαστημική τεχνολογία ακινητοποιείται από τα 300 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα ή μετά από 246 μέτρα, τιμές αν μη τι άλλο εντυπωσιακές.