To σύστημα πρόωσης της BMW i3 κινεί και τούρκικο αστικό λεωφορείο
Η ηλεκτροκίνηση έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, αυτό της απλότητας του ηλεκτροκινητήρα σε σχέση με ένα σύνολο εσωτερικής καύσης, ανεξάρτητα από το καύσιμο που καταναλώνει και ένα μεγάλο, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, μείον. Το οποίο αυξάνει σημαντικά το κόστος, τόσο της εξέλιξης όσο και της κτήσης και το οποίο δεν είναι άλλο από τις μπαταρίες.
Λογικό είναι λοιπόν, προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος να υπάρχουν συνεργασίες είτε για την έρευνα και την εξέλιξη είτε με την παροχή έτοιμων συστημάτων πρόωσης προς τρίτους.
Τη δεύτερη οδό επέλεξε η τούρκικη εταιρεία Karsan, που έχει έδρα την Προύσα και έχει υπογράψει συμφωνία με τη BMW προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιεί ολόκληρο το σύστημα πρόωση της i3 σε ένα δικό της ηλεκτρικό μοντέλο. Το οποίο ονομάζεται Jest Electric -όπως βλέπετε ακόμα και η γραμματοσειρά του λογότυπου παραπέμπει στη ηλεκτρική BMW- και είναι ένα μικρό αστικό λεωφορείο που προορίζεται για τη εξυπηρέτηση πελατών στα κέντρα των πόλεων.
Ο ηλεκτροκινητήρας που θα κινεί το τούρκικο μίνι αστικό λεωφορείο είναι αυτός των 170 ίππων και των 250 Nm της i3, ενώ οι μπαταρίες είναι δύο συστοιχίες αυτής των 44 kWh της BMW, που εξασφαλίζουν στο Jest Electric μια αυτονομία 210 χιλιομέτρων. Κάτι που σημαίνει πως σε προγραμματισμένες διαδρομές στα κέντρα των πόλεων και με βάση τα στατιστικά δεδομένα θα μπορεί να είναι σε κίνηση για περίπου 18 ώρες πριν οι μπαταρίες του χρειαστούν και πάλι φόρτιση.
Παράλληλα λόγω των πιο μικρών διαστάσεων του συνόλου ηλεκτροκινητήρα και μπαταριών ο αριθμός των επιβατών έχει αυξηθεί κατά 4 σε σχέση με τη συμβατική έκδοση, φτάνοντας συνολικά τους 26.