Hyundai by Turbo
Η Hyundai έχει με τον 1.0 T-GDI ένα υπερσύγχρονο, εξαιρετικό κινητήρα στη γκάμα της.
Η Hyundai βρίσκεται ξεκάθαρα σε ανοδική τροχιά από όλες τις απόψεις και αυτό, μεταξύ άλλων φαίνεται από το ότι δηλώνει το παρόν σε όλες τις δημοφιλείς κατηγορίες της ελληνικής αγοράς. Και μάλιστα με εξαιρετικά μοντέλα, με το καθένα να αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση στην κλάση του.
Τα μοντέλα που μπορεί να δει κανείς από κοντά στους επίσημους αντιπροσώπους της μάρκας ανά την Ελλάδα ξεχωρίζουν με τη σχεδίασή τους, ενώ έχουν σαν κοινό στοιχείο ταυτότητας την εμφατική τους εξαγωνική μάσκα, που εξασφαλίζει αφενός την άμεση αναγνώρισή τους και αφετέρου κάνει σαφή την προέλευσή τους. Ταυτόχρονα διακρίνονται για τους άνετους χώρους τους, τη μοντέρνα σχεδίαση του εσωτερικού τους, τον πλήρη εξοπλισμό τους, τις πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και τα εξελιγμένα συστήματα infotainment τους.
Το παρόν μπορούν να δώσουν και τα πολλά συστήματα υποβοήθησης, που διευκολύνουν κατά πολύ τη ζωή και το έργο του οδηγού και αυξάνουν κατακόρυφα το επίπεδο ασφάλειας που απολαμβάνουν όλοι οι επιβάτες. Είτε κινούνται μέσα στην πόλη είτε έξω από αυτήν, στις εθνικές οδούς ή στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Την εικόνα των μοντέλων της Hyundai ολοκληρώνουν οι σύγχρονοι κινητήρες τους, βενζίνης και πετρελαίου, που συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο εξελιγμένων στις κατηγορίες τους. Ενδιαφέρον είναι, πως αν εξαιρεθούν τα δύο μοντέλα στα άκρα της γκάμας της Κορεάτικης εταιρείας, το i10 στην βάση και το Tucson την κορυφή, όλα τα άλλα έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: τους turbo κινητήρες βενζίνης τους με μικρό κυβισμό στα σύγχρονα πρότυπα του downsizing.
Πιο χαρακτηριστικός και πιο σημαντικός ο 1.0 Τ-GDI, που κινεί τα i20, i30, i30 Fastback, i30 Wagon και φυσικά το Kona. Το νέο και φιλόδοξο SUV, με το οποίο η Hyundai δίνει το παρόν στην πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη κλάση παγκοσμίως, αυτή των B-SUV.
O 1.0 T-GDI είναι τρικύλινδρος και η συγκεκριμένη επιλογή έχει ισχυρό έρεισμα, που προκύπτει από τη συνεχή προσπάθεια όλων των κατασκευαστών, άρα και της Hyundai, για μείωση τόσο της κατανάλωσης όσο και των εκπομπών ρύπων. Ο χρυσός κανόνας αυτής της προσπάθειας θέλει τα κυβικά εκατοστά να λιγοστεύουν ώστε να περιορίζονται και οι ανάγκες σε καύσιμο και ταυτόχρονα και όπου αυτό είναι εφικτό να μειώνεται και ο αριθμός των κυλίνδρων.
Η μείωση αυτή συνεπάγεται τον περιορισμό των τριβών και κατά συνέπεια και των απωλειών λόγω της μείωσης των κινούμενων μερών. Ταυτόχρονα μειώνεται ο όγκος και το βάρος του κινητήρα -το τελευταίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ειδικά τη στιγμή που κάθε γραμμάριο CO2 που δεν εκπέμπεται είναι πολύτιμο. Παράλληλα ένας μικρότερος κινητήρας επιδρά θετικά και στην εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Έτσι λοιπόν το downsizing που έχει εφαρμόσει και η Hyundai, επιφέρει μόνο πλεονεκτήματα, τα οποία αποκτούν ακόμα μεγαλύτερο ειδικό βάρος αν συνδυάζονται και με κορυφαία τεχνολογία.
Ακριβώς ότι συμβαίνει δηλαδή στον 1.0 T-GDiyundai, ο οποίος είναι και ελαφρύς και μικρός σε διαστάσεις -χαρακτηριστική ως προς αυτό είναι η επιλογή των μηχανικών να ενσωματώσουν την πολλαπλή εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή για να τον κάνουν ακόμα πιο compact. Και όπως είπαμε ιδανικό για τα περισσότερα από τα μοντέλα στη γκάμα της Hyundai.
Σε κάθε περίπτωση πάντως επιδεικνύει την υψηλή απόδοση των 100 ή των 120 ίππων και την πολύ καλή του ελαστικότητα από χαμηλά -η ροπή του των 172 Nm αποδίδεται εξαιρετικά χαμηλά, μόλις στις 1.500 σ.α.λ, ενώ παραμένει σταθερή μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. εξασφαλίζοντας έτσι πολύ καλές ρεπρίζ αλλά και εξαιρετική διαχείριση του καυσίμου. Το αποτέλεσμα είναι η περιορισμένη κατανάλωση ανεξάρτητα από το μοντέλο που κινεί και βέβαια οι πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Προκειμένου όλα τα παραπάνω να γίνουν πραγματικότητα οι μηχανικοί της Hyundai στο Τεχνολογικό Κέντρο Namyang στην Κορέα σε συνεργασία με τους συναδέλφους τους στο αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Κέντρο χρησιμοποίησαν όλες τις high tech λύσεις που είχαν στη διάθεσή τους. Όπως για παράδειγμα την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα διαφυγής (waste gate) του turbο η οποία περιορίζει τις απώλειες, βελτιώνει την απόκριση και την ελαστικότητα χαμηλά ή τις ειδικές κατεργασίας για τη μείωση των εσωτερικών τριβών και βέβαια το διπλό κύκλωμα ψύξης.
Χάρη σε αυτό η κυλινδροκεφαλή φτάνει πιο γρήγορα την κανονική θερμοκρασία λειτουργίας της με αποτέλεσμα τη μείωση των απωλειών και την πιο αποτελεσματική λειτουργίας, ενώ το κύκλωμά της ψύχει ταυτόχρονα και την πολλαπλή εξαγωγής. Την ίδια στιγμή υπάρχουν εμφανώς πιο χαμηλές θερμοκρασίες στο μπλοκ του κινητήρα, που έχουν σαν συνέπεια τη βελτίωση της συμπίεσης και του ψεκασμού. Όσο για τον ψεκασμό αυτό καθαυτό γίνεται μέσω μπεκ GDI 6 οπών και με πίεση μέχρι και 200 bar.
Όπως όλοι οι κινητήρες της Hyundai έτσι και ο 1.0 T-GDI καλύπτει πλήρως τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές Euro 6d-ΤEMP, αποδεικνύοντας τόσο την υψηλή του τεχνολογία και την κορυφαία του σχεδίαση όσο και την ευαισθησία της μάρκας για την όσο το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος και βέβαια την προσπάθειά της για επίτευξη του χαμηλότερου δυνατού κόστους λειτουργίας.
Ο 1.0 T-GDI ξεκινά στο i20 από τους 100 ίππους και τα 172 Nm ροπής και εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 10,8 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 188 χλμ./ ώρα. Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 5,1 λίτρα/ 100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 117 γραμμάρια το χιλιόμετρο.
Εκτός από το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων μπορεί να συνδυαστεί και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-DCT με τις 7 σχέσεις, που διατίθεται και στην έκδοση των 120 ίππων. Εδώ το στάνταρ κιβώτιο είναι χειροκίνητο με 6 σχέσεις και οι επιδόσεις ακόμα καλύτερες -0-100 χλμ./ ώρα σε 10,2 δεύτερα, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ ώρα- με την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 να εξακολουθούν να παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (5,2 λίτρα/ 100 χλμ., 119 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο).
Ο 1.0 T-GDI σε όλες τις εκδόσεις αμαξώματος του i30 που χρησιμοποιείται -πεντάθυρο, στέισον και το πιο σπορτίφ Fastback- εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 11,4 δεύτερα, τελική ταχύτητα 188 χλμ./ ώρα) καθώς και χαμηλές καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων (4,9- 5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, από 115- 120 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο).
Φυσικά δείχνει το τεχνολογικό του υπόβαθρο και τις δυνατότητές του και στο πιο πρόσφατο μοντέλο που έχει παρουσιάσει η Hyundai, το πιο μικρό και πιο φιλόδοξο SUV της, τo Kona. Που με τον 1.0 T-GDI κάτω από το καπό του του με το έντονο ανάγλυφο χρειάζεται μόλις 12,0 δεύτερα για να φτάσει από στάση τα 100 χλμ./ ώρα, έχει τελική ταχύτητα 181 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,3 λίτρων αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 119 γραμμάρια το χιλιόμετρο.
Σε ότι αφορά τις τιμές η γκάμα των μοντέλων της Hyundai που κινούνται από τον εξαιρετικό 1.0 Τ-GDI ξεκινά από τις 14.790 ευρώ για το i20. Για το i30 η βάση είναι οι 16.990 ευρώ για το Fastback, οι 17.190 για το πεντάθυρο και οι 19.790 ευρώ για το Tourer, ενώ το αντίστοιχο Kona κοστολογείται από 16.890 ευρώ.