To Q8 είναι το κορυφαίο SUV της Audi και το υποστηρίζει σε κάθε του λεπτομέρεια
Με το Q8 η Audi παρουσιάζει όχι μόνο το κορυφαίο της SUV αλλά και το πρώτο SUV Coupe της και μάλιστα το κάνει με έναν τρόπο ιδιαίτερα εμφατικό. Και αυτό γιατί το Q8 είναι εντυπωσιακό από όποια γωνία και αν το κοιτάξει κανείς. Με την έντονη κλίση της οροφής του και τη διαμόρφωση του πίσω μέρους του, τα τονισμένα φτερά του και βέβαια την νέα οκταγωνική μάσκα Singleframe με τον ιδιαίτερο χρωματισμό που εγκαινιάζει το νέο πρόσωπο των μοντέλων Q της μάρκας.
Σε συνδυασμό με τους στάνταρ LED προβολείς -προαιρετικά υπάρχουν και LED Matrix προβολείς- και τα αντίστοιχα πίσω φώτα, που συνδέονται μεταξύ τους με μια φωτεινή μπάρα αλλά και μια μαύρου χρώματος λωρίδα που παραπέμπει στο θρυλικό, αρχέτυπο quattro.
Ταυτόχρονα στους σχεδιαστές της Audi πιστώνεται το ότι το Q8 παρά το συνολικό του μήκος των 4,99 μέτρων κατορθώνει να κρύβει καλά το μέγεθός του και να δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό. Χάρη και στο πλάτος του των δύο μέτρων, που σε σύγκριση με το Q7 είναι μεγαλύτερο κατά 27 χιλιοστά. Αντίστοιχα μικρότερο, κατά 38 χιλιοστά, είναι το ύψος του, στοιχείο που παίζει με τη σειρά του το δικό του ρόλο στην επίτευξη μιας σπορ εικόνας και υπόστασης. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με την απουσία πλαισίων για τα παράθυρα, με το Q8 να είναι ένα από τα ελάχιστα μοντέλα του είδους με αυτό το χαρακτηριστικό, γεγονός που δείχνει τη βεβαιότητα των μηχανικών της γερμανικής εταιρείας για την κορυφαία ποιότητα κατασκευής αλλά και για την εξαιρετική ακαμψία του πλαισίου.
Φυσικά το μεγάλο SUV Coupe δεν κρύβει και τον off road προσανατολισμό του, ο οποίος μεταξύ άλλων τονίζεται και από τη σημαντική απόσταση από το έδαφος των 220 χιλιοστών όταν η ανάρτηση είναι η στάνταρ συμβατική -στάνταρ είναι και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ- αλλά και τους μεγάλους τροχούς που φτάνουν μέχρι και τις 22 ίντσες.
Το εσωτερικό είναι, όπως άλλωστε περιμένει κανείς από ένα premium SUV Coupe αυτής της κατηγορίας και αυτού του επιπέδου, πολυτελές και άνετο. Τόσο για τους μέχρι και 5 συνολικά επιβάτες του αλλά και για τις αποσκευές τους, μιας και το μέγεθος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 605 έως τα 1.755 λίτρα. Φυσικά οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Audi δεν ξέχασαν ούτε την πρακτικότητα, κάτι όχι πάντα αυτονόητο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Έτσι λοιπόν το πίσω κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί προκειμένου είτε οι επιβάτες του να ταξιδέψουν με μεγαλύτερη άνεση είτε για να εξασφαλιστεί ακόμα μεγαλύτερος χώρος για τις αποσκευές τους. Ταυτόχρονα η πέμπτη πόρτα είναι στάνταρ ηλεκτρική, ενώ προαιρετικά ανοίγει και με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα. Προαιρετικό και εξίσου πρακτικό είναι και το ηλεκτρικό κάλυμμα του χώρου αποσκευών.
Το ολοκαίνουργιο Q8, όπως και όλα τα σύγχρονα πολυτελή Audi, όπως το Α8, διαθέτει ένα από τα πιο high tech εσωτερικά που υπάρχουν σήμερα διαθέσιμα. Με ελάχιστους φυσικούς διακόπτες και συνολικά τρεις οθόνες υψηλής ανάλυσης. Μια 12,3 ιντσών αποτελεί τον πλήρως προγραμματιζόμενο πίνακα οργάνων, αυτή των 10,1 ιντσών στο μέσο του ταμπλό ελέγχει το σύστημα infotainment με τις μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ η τρίτη των 8,3 ιντσών που βρίσκεται πιο χαμηλά στην κεντρική κονσόλα εξυπηρετεί τον έλεγχο του συστήματος κλιματισμού αλλά και την εισαγωγή κειμένου.
Ταυτόχρονα υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικών εντολών, ενώ από κει και πέρα υπάρχει και μια λίστα με ενδιαφέροντα στοιχεία επιπλέον εξοπλισμού. Όπως το Head Up Display (HUD) ή το connect key με το οποίο ο οδηγός για να αποκτήσει πρόσβαση στο αυτοκίνητο και τις λειτουργίες του δεν χρειάζεται πάρα μόνο το smartphone του. Στην περίπτωση αυτή μπορούν να ρυθμιστούν αυτόματα μέχρι και 400 διαφορετικές παράμετροι ανά οδηγό, προκειμένου το Q8 να είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις του. Σε κάθε επιμέρους τομέα.
Διαθέσιμο είναι και ένα high end ηχοσύστημα της B&Ο με 3D ήχο και 23 συνολικά ηχεία, ενώ πάμπολλα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το Q8. Μάλιστα προκειμένου να διευκολυνθεί η επιλογή τους από τον οδηγό σύμφωνα με τις ανάγκες του ή με τις διαδρομές στις οποίες κινείται (π.χ. αστικές ή εθνικές οδοί) η Audi πολύ έξυπνα τα έχει ομαδοποιήσει σε τέσσερα πακέτα, τα Tour, City, Parking Plus και plus assist. Ενδιαφέρον είναι πως στην πορεία θα προστεθεί και η λειτουργία remote garage pilot, με την οποία ο οδηγός θα μπορεί ευρισκόμενος έξω από το αυτοκίνητο και με τη χρήση του smartphone του να επιβλέπει τη διαδικασία αυτόματης στάθμευσης σε κλειστούς χώρους.
Συνολικά για τη λειτουργία των πολλών και ιδιαίτερα εξελιγμένων συστημάτων υποβοήθησής του το Q8 διαθέτει 5 ραντάρ, 6 κάμερες, 12 αισθητήρες υπερήχων καθώς και ένα laser scanner, ενώ όλα τα στοιχεία που συγκεντρώνονται αναλύονται από την κεντρική μονάδα zFAS με τη μεγάλη υπολογιστική ισχύ.
Ιδιαίτερα εξελιγμένος είναι και ο diesel V6 των 3.000 κυβικών, ο οποίος κινεί την έκδοση 50 TDI (3.0 TDI) του Q8, αποδίδει 286 ίππους και 600 Nm ροπής και είναι ήπια υβριδικός (mild hybrid). Διαθέτει δηλαδή υποβοήθηση από ένα υβριδικό σύστημα που συνδυάζεται με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, ανακτά την ενέργεια που απελευθερώνεται κατά την επιβράδυνση και όποτε απαιτείται υποβοηθά τη λειτουργία του κινητήρα πετρελαίου με επιπλέον 12 kW. Στα πλεονεκτήματα της παρουσίας του συγκαταλέγεται και η δυνατότητα λειτουργίας του συστήματος start stop πριν καν ακινητοποιηθεί το όμορφο SUV Coupe.
Ταυτόχρονα οι επιδόσεις του Q8 50 TDI (0-100 χλμ./ ώρα σε 6,3 δεύτερα, τελική 245 χλμ./ ώρα) δικαιολογούν απόλυτα το σπορ προσανατολισμό του. Ο οποίος υποστηρίζεται και από τα τονισμένα δυναμικά του χαρακτηριστικά αλλά και από τα μέχρι και 7 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του Drive Select.
Το πολύ ενδιαφέρον και στάνταρ αυτόματο και τετρακίνητο Audi Q8 50 TDI είναι άμεσα διαθέσιμο και οι τιμές του ξεκινούν από τις 96.360 ευρώ.