ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γιατί θα καθυστερήσει η παραγωγή του Audi e-Tron και γιατί η VW φτιάχνει εργοστάσιο μπαταριών;

H Audi παρουσίασε στα μέσα Σεπτεμβρίου το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της, το e-Tron. Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό της γερμανικής εταιρείας θα ήταν διαθέσιμο σταδιακά τις αγορές, αρχής γενομένης από τα τέλη της χρονιάς που διανύουμε.

Ο προγραμματισμός αυτός όμως, σύμφωνα και με δημοσιεύματα γερμανικών εφημερίδων όπως η Bild am Sonntag, δεν θα είναι εφικτό να τηρηθεί, μιας και η έναρξη της κανονικής παραγωγής θα καθυστερήσει για έναν τουλάχιστον μήνα. Ο λόγος για αυτό είναι η ανάγκη μιας νέας έγκρισης για ένα λογισμικό που από την εξέλιξη μέχρι τώρα άλλαξε και πρέπει να λάβει εκ νέου πιστοποίηση από τις αρμόδιες αρχές. Οι οποίες φαίνεται πως έχουν καεί από το χυλό (dieselgate) και πλέον φυσούν και το γιαούρτι.

Οι καθυστερήσεις πάντως στην παραγωγή του e-Tron μπορεί να γίνουν και ακόμα πιο μεγάλες, μιας και σύμφωνα με άλλες πληροφορίες υπάρχει ζήτημα με τον προμηθευτή των μπαταριών, που είναι η Κορεάτικη LG Chem. Η οποία επικαλούμενη τη μεγάλη ζήτηση αξιώνει μια αύξηση της τιμής κατά 10%.

Μέχρι στιγμής πάντως και οι δύο εταιρείες δεν έχουν πάρει θέση σε ότι αφορά τα παραπάνω δημοσιεύματα, ενώ γενικά η προμήθεια των μπαταριών αποτελεί τον υπ’ αριθμό ένα λόγο δημιουργίας προβλημάτων στην παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων. Προκειμένου λοιπόν να αποφύγει τα θέματα αλλά και να συμπιέσει το κόστος στο μεγάλο πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της γκάμας του ο όμιλος Volkswagen θα προχωρήσει στην κατασκευή ενός δικού του εργοστασίου μπαταριών στην Ευρώπη.

Για τη δημιουργία του δικού του Gigafactory -ο όρος έχει επικρατήσει από τότε που τον χρησιμοποίησε η Tesla- που θα είναι μια επένδυση δισεκατομμυρίων το γερμανικό γκρουπ αναζητά συνεργάτες και βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την κορεάτικη SK Innovation. Πρόκειται για την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου της Κορεάς, πίσω από τις LG Chem και Samsung, που όπως προαναφέραμε είναι ήδη προμηθευτές του ομίλου.

Το ενδιαφέρον με τον εργοστάσιο συσσωρευτών του ομίλου Volkswagen είναι το ότι μάλλον δεν θα ασχοληθεί καθόλου με την παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου, που αποτελούν σήμερα τη στάνταρ τεχνολογία. Θα ξεκινήσει κατευθείαν με μπαταρίες solid state (στερεού ηλεκτρολύτη) που αποτελούν το επόμενο βήμα εξέλιξης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης