Πως η Ηonda έγινε συνώνυμο της υψηλής τεχνολογίας
Για τη Honda η υψηλή τεχνολογία δεν ορίζει μόνο τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες της. Είναι και στα ρομπότ αλλά και τα αεροσκάφη της για την υπερπτήση της καινοτομίας στην οποία η Ιαπωνική εταιρία επιδίδεται.
H Honda είναι εδώ και 56 χρόνια, από το 1959, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών παγκοσμίως. Εδώ και μια 15ετία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ το 2014 ήταν η 7η μεγαλύτερη παγκοσμίως. Ακόμα και αν δεν γνωρίζε κανείς τα παραπάνω στοιχεία είναι βέβαια πως δεν το εκπλήσσουν, τόσο σε ότι αφορά τις μοτοσυκλέτες όσο και τα αυτοκίνητα.
Αυτό που ενδεχόμενα εκπλήσσει είναι ότι η Honda είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων εσωτερικής καύσης (με ετήσια παραγωγή 14 εκατομμύρια κινητήρες) ή ότι κατασκευάζει και αεροσκάφη. Από την άλλη ίσως είναι πιο ευρέως γνωστό ότι εδώ και πολλά χρόνια, ήδη από το 2010, ασχολείται με την τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική και o Asimo, το ρομπότ της Honda θεωρείται ως ένα από τα πιο εξελιγμένα παγκοσμίως.
Σε όλους τους τομείς με τους οποίους ασχολείται η Honda διακρίνεται τόσο για το ανήσυχο εταιρικό της πνεύμα, την υψηλή της τεχνολογία όσο και για το ταλέντο και την εφευρετικότητα των μηχανικών της, ενώ όλα αυτά απεικονίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο βασικό της σλόγκαν, που δεν είναι άλλο από το Power of Dreams. Η δύναμη των ονείρων για κάτι καλύτερο, πιο εξελιγμένο, πιο αποδοτικό, πιο φιλικό στο περιβάλλον.
Το προηγμένο ΝSX
Στα αυτοκίνητα η αιχμή του δόρατος της τεχνολογίας της Honda δεν είναι άλλο από το ολοκαίνουργιο NSX. Πρόκειται για τη 2η γενιά του πρώτου ιαπωνικού supercar, στην εξέλιξη του οποίου μάλιστα είχε τότε εμπλακεί και ο Ayrton Senna. Το σύγχρονο NSX είναι ένα από τα πιο προηγμένα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατηγορίας και τομέα. Το πολυσύνθετο πλαίσιο του για παράδειγμα συνδυάζει διάφορα υλικά καθώς το δάπεδο και οι εμπρός κολώνες του είναι από ανθρακονήματα, ενώ το υπόλοιπο χωροδικτύωμα από αλουμίνιο και χάλυβα, καθώς και άλλα υλικά που συνδέονται μταξύ τους με μία νέα τεχνική που εξασφαλίζει ιδιαίτερα υψηλή ακαμψία.
Ιδιαίτερα εξελιγμένη είναι και η αεροδυναμική του NSX. Ενδεικτικό της προσοχής που έδωσαν οι ειδικοί αεροδυναμιστές της Honda και χαρακτηριστικό της εμφάνισης του σούπερ σπορ μοντέλου της είναι η απουσία μεγάλων αεροδυναμικών βοηθήματων, όπως αυτά που συνηθίζονται στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ο λόγος που δεν χρησιμοποιούνται είναι πολύ απλά γιατί δεν χρειάζονται, καθώς ο σχεδιασμός του NSX συνολικά και του δαπέδου του ειδικά είναι τόσο προηγμένος που οι απαιτούμενες κάθετες δυνάμεις στις υψηλές ταχύτητες παράγονται χωρίς τη βοήθειά τους. Παράλληλα η απουσία τους κολακεύει ακόμα περισσότερο τις πολύ όμορφες γραμμές του αμαξώματός του στο κέντρο του οποίου υπάρχει ένας υπερ-τροφοδοτούμενος V6 3.500 κυβικών, ο οποίος συμμετέχει σε ένα ευρύτερο σύστημα πρόωσης που περιλαμβάνει και 3 ηλεκτροκινητήρες.
Ο ένας παρεμβάλλεται μεταξύ του V6 και του κιβωτίου βελτιώνοντας της απόκρισή του πρώτου, ενώ ο καθένας από τους άλλους δύο κινεί έναν από τους εμπρός τροχούς. Στην ουσία δηλαδή το NSX των περίπου 550 ίππων, εκεί κυμαίνεται η συνδυαστική απόδοση του συστήματος πρόωσής του, είναι τετρακίνητο, ενώ η υβριδική του τεχνολογία –χρήση της γίνεται και στη Φόρμουλα 1, στην οποία η Honda μετέχει ως προμηθευτής κινητήρων- εξασφαλίζει πέρα από εξαιρετικές αποδόσεις και επιδόσεις τόσο την οικονομία καυσίμου όσο και τη φιλικότητα προς το περιβάλλον.
Το εμβληματικό Honda Civic Type-R
Εξαιρετικές επιδόσεις, καθώς και μελετημένη αεροδυναμική έχει να επιδείξει και το Honda Civic Type-R, που με 310 ίππους είναι από τα πιο ισχυρά μοντέλα 2.000 κυβικών ανεξαρτήτως κατηγορίας. Παράλληλα το Civic Type-R, που έχει πίσω του μια παράδοση πολλών ετών, είναι, ανεπίσημα προς το παρόν και το πιο γρήγορο προσθιοκίνητο μοντέλο παραγωγής στη διάσημη γερμανική πίστα του Nuerburgring, που αποτελεί σημείο αναφοράς για κάθε σπορ μοντέλο.
Η διαχρονικά κορυφαία NR
Σούπερ σπορ και super high tech είναι και μια μοτοσυκλέτα της Honda που έχει μείνει αξεπέραστη, παρόλο που έχουν περάσει περισσότερα από 23 χρόνια από την επίσημη πρεμιέρα της. Ο λόγος φυσικά για την NR, που θεωρείται ακόμα και σήμερα μηχανολογικό επίτευγμα. Κι αυτό γιατί ναι μεν έχει τετρακύλινδρο κινητήρα 750 κυβικών, αλλά τα πιστόνια του είαι οβάλ –ακριβώς όπως και στις αγωνιστικές εκείνης της εποχής. Χάρη στα οβάλ της πιστόνια ο κινητήρας της NR έχει 8 βαλβίδες ανά κύλινδρο, συνολικά δηλαδή 32, 2 μπουζί και δύο μπιέλες, με αποτέλεσμα η απόδοσή του να φτάνει τους 125 ίππους σε φρενήρεις 14.000 στροφές.
Η NR όμως δεν ήταν τεχνολογικό θαύμα μόνο από πλευράς κινητήρα. Είχε και ένα πλαίσιο από αλουμίνιο που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του, το φαίρινγκ της ήταν κατασκευασμένο από φάιμπερ-γκλας και ανθρακονήματα και ο πίνακας οργάνων της ψηφιακό! Και μιλάμε για το 1992, που όλα αυτά ανήκαν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας. Μια NR, η οποία επιπλέον ήταν η πιο ακριβή μοτοσυκλέτα της εποχής της, πολύ σπάνια θα τη δει κανείς στο δρόμο. Όχι μόνο γιατί φυλάσσονται ως κόρες οφθαλμών, αλλά γιατί κατασκευάστηκαν ελάχιστες. Περίπου 200.
Το δημοφιλές Super Cub
Αντίθετα σχεδόν σε κάθε γωνία του κόσμου μπορεί να συναντήσει κανείς το όχημα που έκανε τη Honda πασίγνωστη και αυτό δεν είναι άλλο από το θρυλικό Παπί ή Super Cub επίσημως, με τη μνημειώδη αξιοπιστία και την εξαιρετική του πρακτικότητα. Το Παπί στη διάρκεια των 57+ ετών της ύπαρξής του -παρουσιάστηκε το 1958- έχει ανανεωθεί μεν τεχνολογικά αλλά αισθητικά παραμένει πιστό στο αρχικό του design.
Η εικόνα του είναι μάλιστα τόσο χαρακτηριστική που η Honda κατέθεσε τρισδιάσταστη πατέντα της -η πρώτη για οποιοδήποτε όχημα στην Ιαπωνία. Φυσικά ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα νούμερα που έχουν άμεση σχέση με το Παπί. Έτσι λοιπόν το Super Cub έχει πουληθεί σε περισσότερες από 160 χώρες παγκοσμίως, η παραγωγή του το Μάρτιο που μας πέρασε ξεπέρασε τις 87 εκατομμύρια μονάδες και σήμερα κατασκευάζεται σε 15 εργοστάσια σε 14 χώρες του κόσμου.
Οι εμβληματικές Africa Twin
Η Honda φυσικά και δεν σχεδιάζει να σταματήσει να το έχει στην παγκόσμια γκάμα της μοτοσυκλετών της, η οποία περιλαμβάνει και μοντέλα που κατέχουν εξέχουσα θέση στην ιστορία των 2 τροχών, καθώς δημιούργησαν ολόκληρες κατηγορίες. Μοντέλα όπως η Africa Twin και η σειρά των CBR.
Η Africa Twin ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 σαν φόρος τιμής στις θηριώδεις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που πρωταγωνιστούσαν τότε στο περιβόητο Ράλι Παρίσι- Ντακάρ. Mε τους χαρακτηριστικούς διπλούς προβολείς της, το μεγαλο ρεζερβουάρ της και τον χαρισματικό της κινητήρα, που στην τελευταία της γενιά έχει ανέβει στα 1.000 κυβικά, καθιερώθηκε σαν μια από τις κορυφαίες all around μοτοσυκλέτες παγκοσμίως.
Αντίστοιχα οι CBR είναι οι πιο γνωστές και καθιερωμένες σπορ μοτοσυκλέτες της Honda και όχι μόνο, οι οποίες καλύπτουν μια μεγάλη γκάμα κυβικών και είναι βέβαιο πως συγκινούν ακόμα και τον Asimo.
Ο ευφυέστατος Αsimo
O Asimo είναι το πιο εξελιγμένο ανθρωποειδές ρομπότ στον κόσμο. Έχει ύψος 1,30 και οι μηχανικοί της Honda του έχουν εξασφαλίσει 34 βαθμους ελευθερίας, γεγονός που του επιτρέπει να ανοίγει πόρτες, να παρά διακόπτες και να ανοίγει φώτα, να μεταφέρει αντικείμενα, ακόμα και να ανεβαίνει σκαλοπάτια ή να παίζει ποδόσφαιρο, όπως έκανε π.χ. με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Barak Obama. Παράλληλα χάρη στην ύπαρξη 4 αισθητήρων στην παλάμη του, με τους οποίους αντιλαμβάνεται τη ένταση και την κατεύθυνση της δύναμης που του ασκείται μπορεί να προσαρμόζει ανάλογα και τις κινήσεις του, να συντονίζεται με ανθρώπους και να λειτουργεί υποστηρικτικά ως προς αυτούς. Ο Asimo μπορεί να καταλάβει και να εκτελέσει απλές φωνητικές εντολές, έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει πρόσωπα, μπορεί και καταγράφει το περιβάλλον στο οποίο κινείται και με τη βοήθεια και των αισθητήρων που διαθέτει μπορεί να αλλάζει μόνος του κατεύθυνση προκειμένου να αποφύγει εμπόδια.
Η εξέλιξη ενός ανθρωποειδούς ρομπότ σαν τον Asimo ήταν μια τεράστια πρόκληση για τους προικισμένους και ταλαντούχους μηχανικούς της Honda και βέβαια μια κορυφαία απόδειξη των δυνατοτήτων της εταιρείας σε έναν εξαιρετικά απαιτητικό τομέα. Πρόκειται για μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το 1986, ενώ η σημερινή γενιά του Asimo ενσωματώνει όλες τις γνώσεις, την εμπειρία και την τεχνογνωσία που έχει συγκεντρωθεί σε αυτές τις τρεις δεκαετίες. Στο μέλλον το ανθρωποειδές ρομπότ της Honda θα μπορεί να λειτουργήσει ως ένα άλλο σετ από μάτια ή αυτιά για ανθρώπους που το έχουν ανάγκη, ενώ στην πορεία θα μπορεί να φροντίζει ηλικιωμένα άτομα ή άτομα που έχουν π.χ. κινητικά θέματα και να εκτελεί εργασίες που είναι επικίνδυνες για τους ανθρώπους. Εργασίες όπως η κατάσβεση πυρκαγιών ή ο καθαρισμός τοξικών αποβλήτων και απορριμάτων.
Το ουράνιο HondaJet
Ενδεχόμενα ο Asimo να μπορεί να πετά και αεροπλάνα, σαν και το HA-420 HondaJet που κατασκευάζεται και αυτό από τη Honda. Πρόκειται για το πρώτο αεροσκάφος με τα σήματα της ιαπωνικής εταιρείας και βέβαια και αυτό ενσωματώνει καινοτομίες που πρέπει να πιστωθούν στο πνεύμα που διακατέχει ολόκληρη την εταιρεία.
Αυτό που προσέχει κανείς στο business jet της Honda είναι η θέση των κινητήρων πάνω από τα φτερά, επιλογή ασυνήθιστη, στην οποία οι μηχανικοί της εταιρείας κατέληξαν προκειμένου να εξασφαλίσουν μεγαλύτερους χώρους στην καμπίνα και πιο αρμονικά πτητικά χαρακτηριστικά. Οι κινητήρες του HondaJet, που μπορεί να μετακινήσει έως και 6 άτομα σε απόσταση μέχρι και σχεδόν 2.200 χιλιομέτρων και με ταχύτητα έως 780 χλμ./ ώρα, έχουν εξελιχθεί φυσικά από την ίδια την ιαπωνική εταιρεία και πέρα από την απόδοσή τους ξεχωρίζουν και για την οικονομία καυσίμου τους.
Θα μπορούσε να πει κανείς πως και οι κινητήρες του HondaJet είναι μέλη της γενιάς κινητήρων Εarth Dreams Technology, που κινούν τα αυτοκίνητα της Honda και συνδυάζουν τόσο την υψηλή απόδοση όσο και την οικονομία καυσίμου σε συνδυασμό με τη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Με τον όρο Earth Dreams Technology η Honda εννοεί ένα σύνολο τεχνολογιών που εξασφαλίζουν τόσο την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του καυσίμου όσο και τη διατήρηση της οδηγικής ευχαρίστησης, που προκύπτει μέσα από τις κορυφαίες για την κάθε κατηγορία κινητήρα αποδόσεις. Η γενιά Earth Dreams Technlogies περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και υβριδικά συστήματα πρόωσης. Πάντα με την αποδεδειγμένα υψηλή τεχνολογία της Ηonda, που πρωτοπορεί σε όποιον τομέα και αν ασχοληθεί.