Το ποσό που κερδίζει η Ferrari με κάθε αυτοκίνητό της είναι απίστευτο
Δεν είναι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες κερδοφόρες και φυσικά δεν έχουν όλες τα ίδια περιθώρια κέρδους. Στην πράξη μάλιστα υπάρχει χάος μεταξύ των πρώτων και των τελευταίων της λίστας, ακόμα και αν περιοριστούμε σε αυτές που σημειώνουν κέρδη.
Αδιαμφισβήτητη πρωταθλήτρια στο περιθώριο κέρδους για τη χρονιά που διανύουμε, με βάση έρευνα του Γερμανού καθηγητή Ferdinand Dudenhofer που δόθηκε στη δημοσιότητα, είναι η Ferrari. Η ιταλική εταιρεία των σούπερ σπορ μοντέλων κερδίζει με κάθε αυτοκίνητο που πουλά κατά μέσο όρο 69.000 ευρώ, νούμερο απλά εκπληκτικό.
Στον αντίποδα βρίσκονται η Jaguar και Land Rover, οι οποίες ανήκουν στον Ινδικό όμιλο της Tata και σε κάθε αυτοκίνητο που πωλούν κερδίζουν κατά μέσο όρο μόλις 800 ευρώ. Ποσό σχεδόν αμελητέο, αν αναλογιστεί κανείς πως η λιανική τιμή πολλών από τα μοντέλα τους ξεπερνά τις 100.000 ευρώ στην Κεντρική Ευρώπη.
Σημαντικό περιθώριο κέρδους, αλλά καμία σύγκριση με αυτό της Ferrari, έχει και η Porsche με 17.000 ευρώ ανά αυτοκίνητό της που βρίσκει αγοραστή, ενώ το αντίστοιχο ποσό και για τους τρεις premium Γερμανούς κατασκευαστές -Audi, BMW, Mercedes- κυμαίνεται γύρω στις 9.000 ευρώ. H Volvo έχει περιθώριο κέρδους περίπου 5.000 ευρώ, το ίδιο με τη Maserati, με τη μεταξύ τους σύγκριση να είναι φυσικά υπέρ της σουηδικής εταιρείας, ενώ οι σχεδόν 17.000 ευρώ κέρδος που αντιστοιχούν σε κάθε Bentley που πωλείται δεν είναι υψηλό νούμερο για αυτοκίνητα υπερ- πολυτελείας αλλά δικαιολογείται σε ένα βαθμό από τις επενδύσεις της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση.
Το αντίστοιχο ποσό για τις Rolls Royce και Lamborghini εικάζουμε πως είναι πολύ πιο υψηλό, μιας και οι δύο εταιρείες δεν δίνουν οικονομικά τους στοιχεία στη δημοσιότητα.
Όσο για την Tesla με κάθε μοντέλο που πουλά προστίθενται κατά μέσο όρο 11.000 ευρώ στις ζημιές της…