Ποιες είναι οι εκτιμήσεις για το μέλλον της Tesla;
Αντικειμενικά μιλώντας η Tesla είναι ένα φαινόμενο για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Όχι μόνο γιατί κατόρθωσε στην πράξη να βάλει την ηλεκτροκίνηση στο παιχνίδι και να ποντάρει στην εξέλιξή της, αλλά και γιατί παρά τα κατά καιρούς προβλήματα που αντιμετωπίζει -από τις φωτιές στο Model S μέχρι τις δυσκολίες στην παραγωγή του Model 3- η χρηματιστηριακή της αξία κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.
Από την άλλη είναι γεγονός πως μέχρι στιγμής η Tesla πρακτικά κινείται μόνη της στο συγκεκριμένο τομέα, μιας και οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες άργησαν να αντιδράσουν και μόλις τώρα ξεκινούν σιγά σιγά και συγκρατημένα να παρουσιάζουν τα πρώτα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα τους. Τι θα συμβεί όμως όταν οι γνωστές μάρκες και κυρίως οι Ευρωπαίοι, όπως η Daimler (Mercedes), η BMW, o όμιλος Volkswagen αλλά και ο γαλλο- ιαπωνικός των Renault- Nissan- Mitsubishi αρχίζουν να παρουσιάζουν το ένα ηλεκτρικό μοντέλο μετά το άλλο και η Tesla θα έχει να αντιμετωπίσει έναν πολύ έντονο ανταγωνισμό;
Οι εκτιμήσεις, σαν και αυτή του Bloomberg που προέρχεται από την PA Consulting δείχνουν πως ενώ το 2019 η Tesla θα βρίσκεται στην πρώτη θέση της ηλεκτροκίνησης δύο χρόνια μετά, το 2021, θα βρίσκεται μόλις στην 7η. Θα την έχουν προσπεράσει η Daimler, που σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις προαλείφεται για ηγέτης της ηλεκτροκίνησης, η BMW, η Renault- Nissan- Mitsubishi, η Volkswagen, η Volvo και η Toyota.
Ενδιαφέρον είναι πως η συγκεκριμένη κατάταξη δεν προκύπτει με βάση τους όγκους πωλήσεων και μόνο, αλλά με μια πολύ πιο σύνθετη εξίσωση η οποία λαμβάνει υπόψη της τη στρατηγική και τον προγραμματισμό στο συγκεκριμένο τομέα κάθε κατασκευαστή, την τεχνολογία των μπαταριών, τα δίκτυα πώλησης και διανομής, τη συνεργασία με τους προμηθευτές αλλά και την οικονομική απόδοση των επενδύσεων που απαιτούνται. Στην ουσία δηλαδή πρόκειται για ένα δείκτη ο οποίος προσπαθεί να προσεγγίσει την αγορά της ηλεκτροκίνησης στο άμεσο μέλλον.
Φυσικά το ζητούμενο εδώ είναι και η αντίδραση της Tesla στην ορατή πια απειλή της πρωτοκαθεδρίας της και φυσικά και του ιδρυτή της Elon Musk, που αν μη τι άλλο είναι εξαιρετικός σε θέματα μάρκετινγκ και social media. Σε όλα τα υπόλοιπα είναι που η εταιρεία του παρουσιάζει αδυναμίες, της ποιότητας της κατασκευής συμπεριλαμβανομένης.
'Οσο ο ανταγωνισμός στην ηλεκτροκίνηση θα γίνεται πιο έντονος τόσο η Tesla, σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα χάνει έδαφος. Πηγή: PA Consulting