Τέλος εποχής στην FCA: Αποχώρησε ο Sergio Marchionne έπειτα από 14 ολόκληρα χρόνια
Ο 66χρονος Ιταλο- Καναδός Sergio Marchionne αποχώρησε μετά από 14 ολόκληρα χρόνια -είχε αναλάβει το 2004- από την ηγεσία του ομίλου της FCA (Fiat Chrysler Automobiles) αλλά και της Ferrari. Στην κορυφή της οποίας είχε αντικαταστήσει πριν από 2 χρόνια το Luca di Montezemelo.
Η επίσημη ανακοίνωση της FCA κάνει λόγω για επιπλοκές στην υγεία του που προέκυψαν από ένα σοβαρό χειρουργείο στο δεξί του ώμο, που δεν θα του επέτρεπαν να εργαστεί ξανά. Πάντως η αποχώρηση του Marchionne ήταν δεδομένη σε περίπου ένα χρόνο λόγω συνταξιοδότησης, αλλά όπως φαίνεται και ανεξάρτητα από το λόγο επισπεύστηκε.
Διάδοχός του στην κορυφή της πυραμίδας της FCA είναι ο 54χρονος Mike Manley, που ήταν έτσι κι αλλιώς το φαβορί στην κούρσα διαδοχής που θεωρητικά θα ξεκινούσε όπως είπαμε σε περίπου ένα χρόνο από τώρα. Ο Manley ξεκίνησε την πορεία του στον κλάδο το 2000 στη Daimler, ενώ από το 2009 είναι επικεφαλής της Jeep.
Τη θέση του Marchionne στη Ferrari ανέλαβε ο John Elkan, εγγονός του θρυλικού Gianni Agnelli, του πατριάρχη της Fiat για πολλές δεκαετίες και κ των ιδιοκτητών της FCA. Ο Elkan πάντως δεν σκοπεύει να μείνει για πολύ στη θέση, καθώς όπως δήλωσε μεταξύ άλλων θα προτείνει τους μετόχους ως επικεφαλής της μάρκας το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ferrari και πρώην προέδρου της Philip Morris Louis C Camilleri.
Στον απερχόμενο Marchionne, ο οποίος έχει κάνει χαρακτηριστικό στοιχείο της εμφάνισής του το μαύρο πουλόβερ αντί των κουστουμιών που συνηθίζονται στις τάξεις των κορυφαίων μάνατζερ, πιστώνεται η διάσωση της Chrysler κατά τη διάρκεια της μεγάλης οικονομικής κρίσης της Αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας το 2011. Ακολούθησε η συγχώνευσή της με τη Fiat και η δημιουργία της FCA (Fiat Chrysler Automobiles) και η μεταφορά της έδρας εκτός Ιταλίας, στο Λονδίνο.
Για τους οπαδούς πάντως της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ο Marchionne είναι τουλάχιστον αμφιλεγόμενο πρόσωπο, μιας και δεν έδειχνε να πίστευε σε αυτήν. Άλλωστε στο τελευταίο πενταετές πλάνο που παρουσίασε πριν από περίπου ένα μήνα δεν γινόταν σχεδόν καθόλου λόγος για τη Fiat ενώ ενισχυόταν σημαντικά η Jeep. Παράλληλα του χρεώνεται και η εγκατάλειψη και ουσιαστικά κατάργηση της Lancia και μάλιστα σε μια περίοδο που οι πάντες αναζητούν βαριά ονόματα και ειδικά στην premium κατηγορία.