ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Tα πάντα στα μοντέλα της Mercedes- και η αισθητική- περιστρέφονται γύρω από την πολυτέλεια

Tα πάντα στα μοντέλα της Mercedes- και η αισθητική- περιστρέφονται γύρω από την πολυτέλεια

Η Mercedes αλλάζει τη σχεδιαστική της φιλοσοφία και αυτό αποτυπώνεται στην εικόνα της νέας A-Class, όμως από την άλλη ο αυτοκινητιστικός κλάδος της Daimler, δεν αποτελείται μόνο από τα μοντέλα της Mercedes. Mε βάση τη διάρθρωση της γερμανικής εταιρείας και με βάση την εξέλιξη της φιλοσοφίας της οι «μάρκες» της είναι συνολικά τέσσερις.

Η κάθε μια με το δικό της κοινό, τα δικά της χαρακτηριστικά, την ιδιαίτερη φιλοσοφία της αλλά και προσαρμοσμένη στις αρχές που εδώ και 130 χρόνια διέπουν τη λογική της Mercedes-Benz. Οι οποίες αποτυπώνονται σε συνολικά έξι κανόνες: τα απρόσμενα στοιχεία (unexpected moments) που δημιουργούν έντονη συναισθηματική φόρτιση, τις έντονες αντιθέσεις (Stimulating Contrasts), τις εντυπωσιακές αναλογίες (Stunning Proportions), τα ελεύθερα σχήματα και τη γεωμετρία (Freeform & Geometry) που εκμεταλλεύεται και τις τρεις διαστάσεις, τα τονισμένα γραφικά (Significant Graphics) και τη φυσική έλξη (Natural Attraction).

Όπως μας είπε ο επικεφαλής του σχεδιασμού όλης της Daimler Gordon Wagoner, η εταιρεία είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη στην πολυτελή προσέγγιση και τα τελευταία χρόνια η Mercedes που είναι και το σήμα «ομπρέλα» έχει μεταβληθεί από μια κλασική μάρκα πολυτελείας σε μια σύγχρονη μάρκα πολυτελείας. Από και κει πέρα ο γενικός στόχος είναι η μετατροπή της τεχνολογίας σε μια πολυτελή εμπειρία, ο συνδυασμός του ψηφιακού κόσμου που ήδη δηλώνει το παρόν και στο άμεσο μέλλον θα κυριαρχήσει και το αναλογικού, που σύμφωνα με τον Wagoner όχι μόνο δεν θα εκλείψει αλλά θα ενισχυθεί. Και αυτό γιατί πρόκειται για γνωστή ποσότητα που θα εμπνέει πάντα εμπιστοσύνη….

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν και με το δεδομένα πως το χαρακτηριστικό της Mercedes είναι η σύγχρονη πολυτέλεια (Modern Luxury) με έμφαση στην τεχνολογία και την υψηλή ποιότητα, η AMG εκφράζει την πολυτέλεια των επιδόσεων (Performance Luxury), η Maybach την απόλυτη πολυτέλεια (Ultimate Luxury) και η πιο νέα EQ, η «ηλεκτρική» μάρκα της Daimler, την προοδευτική πολυτέλεια (progressive luxury).

Βασικός στοιχείο αναγνώρισης αλλά και διαφοροποίησης της εκάστοτε «μάρκας» είναι η παραδοσιακή μάσκα των μοντέλων της Mercedes, που για τα AMG είναι η πιο επιθετική Panamericana, για τις Maybach μια πιο μεγάλη με κάθετες γρίλιες και για τις κλασικές Mercedes αυτή που ξέρουμε με το αστέρι στην κορυφή είτε ενσωματωμένο.

Αυτή που διαφοροποιείται πλήρως είναι η μάσκα της EQ, η οποία από τη στιγμή που δεν υπάρχουν ανάγκες ψύξης είναι κατά κάποιο τρόπο virtual, καθώς στην πράξη δημιουργείται σαν ολόγραμμα πάνω στην επιφάνεια.

Φυσικά από κει και πέρα υπάρχουν και άλλα στοιχεία που δημιουργούν την ξεχωριστή αισθητική προσέγγιση κάθε μιας από τις τέσσερις «μάρκες», με τον απότερο στόχο να είναι η Daimler να καλύψει όλες τις εκφάνσεις της κατηγορίας πολυτελείας. Παράλληλα στην εικόνα των μοντέλων προσαρμόζονται και τα show room της εκάστοτε «μάρκας» προκειμένου η αίσθηση που αποκομίζει κανείς να είναι σφαιρική.

Η έκπληξη των Design Essentials II, της παρουσίασης δηλαδή της σχεδιαστικής λογικής και όχι μόνο της μάρκας στο εντυπωσιακό κέντρο σχεδιασμού της εταιρείας στο Sindelfingen -το κτίριο είναι δημιουργία του διάσημου αρχιτέκτονα Renzo Piano- ήταν το Sculpture Aesthetics Progressive Luxury. Προς το παρόν πρόκειται για ένα γλυπτό, που θα εξελιχθεί σε πρωτότυπο που η Mercedes θα παρουσιάσει στο Pebble Beach Concours d’ Elegance, στα πλαίσια της παρουσίασης της νέας μάρκας EQ.

Το γλυπτό και κατά συνέπεια το πρωτότυπο, που φυσικά είναι πλήρως ηλεκτρικό, είναι εμπνευσμένο από τα Ασημένια Βέλη του Μεσοπολέμου γενικά και το αυτοκίνητο με το οποίο ο Rudolf Caracciola πέτυχε το 1938 το ρεκόρ ταχύτητας των 432,7 χλμ./ ώρα που πρόσφατα καταρρίφθηκε από το Koenigsegg Agera RS. Την ταχύτητα άλλωστε συμβολίζει και το ότι το πίσω μέρος του γλυπτού δίνει την αίσθηση ότι διαλύεται.

Προκειμένου το όλο λανσάρισμα της EQ να είναι ακόμα πιο εμφατικό είναι πολύ πιθανό το συγκεκριμένο πρωτότυπο να είναι λειτουργικό. Στην περίπτωση αυτή η απόδοσή του θα ξεπερνά κατά πάσα πιθανότητα τους 740 ίππους που απέδιδε η επίσης ηλεκτρική SLS AMG Electric Drive