ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To καινούργιο Kia Ceed είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο και δικαίως

Το Kia Ceed στη νέα του γενιά μπορεί να έχασε ένα απόστροφο από την επωνυμία του -μέχρι πρότινος λεγόταν Ceed- αλλά από την άλλη έχει κερδίσει συνολικά. Με αποτέλεσμα να εμφανίζεται πιο ολοκληρωμένο και αν θέλετε πιο ώριμο από ποτέ, ενώ όπως συνέβαινε και με τους προγόνους του έτσι και αυτό έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί στην Ευρώπη για την Ευρώπη. Τόπος κατασκευής του το εργοστάσιο της Kia στη Σλοβακία.

Αισθητικά οι αλλαγές έχουν να κάνουν κάτι κύριο λόγο με την εγκατάλειψη των καμπύλων που κυριαρχούσαν μέχρι πρότινος και την αντικατάστασή τους από ακμές και οριζόντιες γραμμές. Οι οποίες σε συνδυασμό με την υιοθέτηση ενός μια έντονου αλλά και πιο εύπεπτου περιγράμματος παραθύρων δημιουργούν μια σύγχρονη εικόνα. Με στοιχεία αναγνώρισης, όπως τα εμπρός LED φώτα ημέρα και τα πίσω, επίσης LED, φώτα, καθώς και τη χαρακτηριστική Tiger Nose μάσκα, που πλέον είναι πιο στενή και πιο πλατιά, θυμίζοντας αυτή του Stinger. Του σπορ τετράθυρου κουπέ της μάρκας που συνοδεύεται από εξαιρετικές κριτικές.

Πέρα από τη μάσκα πιο φαρδύ (κατά 20 χιλιοστά) είναι και το αμάξωμα του νέου Ceed, κάτι που σε συνδυασμό με το χαμηλότερο (κατά 23 χιλιοστά) ύψος του, τον πιο μικρό εμπρός πρόβολο και τον πιο μεγάλο πίσω, του εξασφαλίζει πιο δυναμικές και πιο χαρακτηριστικές αναλογίες.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι επίσης σύγχρονη και ποιοτική, με την ελεύθερη οθόνη των έως και 8,8 ιντσών να είναι το πρώτο σημείο εστίασης στο ταμπλό και μέρος ενός αξιόλογου συστήματος infotainment. Το οποίο περιλαμβάνει όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Η εργονομία είναι ιδιαίτερα καλή, το παρόν μπορούν να δώσουν όλα τα συστήματος υποβοήθησης του οδηγού στα οποία περιλαμβάνεται και σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης με καλά χαρακτηριστικά, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο Ceed στην Πορτογαλία και γύρω από το Φάρο.

Παράλληλα το μεγάλο μεταξόνιο (2.650 χιλιοστά, ίδιο με αυτό του απερχόμενου μοντέλου) εξασφαλίζει ιδιαίτερα καλούς χώρους ακόμα και για 5 επιβάτες και ένα ελαφρώς μεγαλύτερο σε σχέση με όσα ξέραμε μέχρι τώρα πορτμπαγκάζ. Το οποίο κυμαίνεται από τα 395 έως τα 1.295 λίτρα, ενώ οι αντίστοιχες τιμές του στέισον που μπορεί να μην είναι δημοφιλές στα μέρη μας αλλά είναι στην Κεντρική Ευρώπη και όχι μόνο, είναι με minimum 625 και maximum 1.694 λίτρα κορυφαίες για την κατηγορία.

Με το νέο Ceed κάναμε και μια δοκιμασία γρήγορης αλλαγής πορείας σε μερικώς βρεγμένο οδόστρωμα με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά του συστήματα, όπως το ESP και η συμπεριφορά του ήταν απόλυτα ισορροπημένη και ελεγχόμενη. Αυτό αφενός σημαίνει πως οι μηχανικοί της Kia ακολούθησαν τη διαδικασία που ακολουθούν οι συνάδελφοί τους των καλύτερων στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς ευρωπαϊκών εταιρειών. «Έστησαν» δηλαδή το αυτοκίνητο έτσι ώστε να είναι απόλυτα ασφαλές και προοδευτικό χωρίς τα ηλεκτρονικά, με αποτέλεσμα η προσθήκη των τελευταίων να ανεβάζει και άλλο τον πήχη. Τόσο σε ότι αγορά την ασφάλεια όσο και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα καλό είναι και το επίπεδο άνεσης, τουλάχιστον στους δρόμους της Πορτογαλίας όπου το οδηγήσαμε.

Σύγχρονο, ποιοτικό εσωτερικό με πλούσιο εξοπλισμό και μια οθόνη αφής με διαγώνιο έως και 8,8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Πηγή: Kia

Εκεί ο εισαγωγικός κινητήρας της γκάμας, ο τρικύλινδρος turbo των 1.000 κυβικών και των 120 ίππων (1.0 T-GDI) αποδείχθηκε ψυχωμένος και αρκετά πολιτισμένος, ενώ αν ο οδηγός δεν ξεχάσει το κιβώτιο δεν θα δείξει να πιέζεται (0-100 χλμ./ ώρα σε 11,1 δεύτερα, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ ώρα) και θα αποδειχθεί και οικονομικός (επίσημη μέση κατανάλωση από 5,4 έως 5,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα).

Προς το παρόν -στην πορεία θα παρουσιαστεί και η έκδοση GT με 1.600 κυβικά και 205 ίππων- πιο δυνατό σύνολο είναι ο 1.4 T-GDI των 140 ίππων, ενώ ολοκαίνουργιος είναι ο diesel των 1.600 κυβικών, Ο οποίος είναι διαθέσιμος σε δύο αποδόσεις (με 115 και 136 ίππους) και στην πορεία θα συνδυαστεί και με ένα ήπιο υβριδικό (mild hybrid) σύστημα και ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt.

Το νέο Kia Ceed θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τον Οκτώβριο, με την έμφαση να δίνεται στις πιο σπορ και δυναμικές εκδόσεις του, τις GT Line, που λίγο πριν θα έχουν κάνει την εμφάνισή τους και στην έκθεση στο Παρίσι.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης