ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To καινούργιο Audi A1 δεν έχει αναβαθμιστεί μόνο οπτικά και ξεκινά από τα 1.000 κυβικά

To καινούργιο Audi A1 δεν έχει αναβαθμιστεί μόνο οπτικά και ξεκινά από τα 1.000 κυβικά

H Audi μετά το νέο, κορυφαίο SUV της, το Q8, παρουσίασε και την ολοκαίνουργια έκδοση του μικρότερου της μοντέλου, του A1. To οποίο στη δεύτερη πλέον γενιά του έχει περισσότερο στυλ και χαρακτήρα, πέρα από μια απόλυτα σύγχρονη εικόνα. Στην  οποία συμβάλλει τόσο η νέα εκδοχή της μάσκας Singleframe σε συνδυασμό με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα.

Ενδιαφέρον είναι πως οι σχεδιαστές της γερμανικής εταιρείας έχουν ενσωματώσει αισθητικά στοιχεία που παραπέμπουν απευθείας στο θρυλικό quattro. Στοιχεία όπως για παράδειγμα οι τρεις αεραγωγοί μεταξύ μάσκας και καπό, ενώ ακόμα πιο δυναμική είναι η έκδοση S-Line. Η οποία έχει έναν ακόμα μεγαλύτερο διαχύτη και πιο έντονα μαρσπιέ σε συνδυασμό με διάφορες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες.

Παράλληλα το νέο A1, που βασίζεται στο πλαίσιο MQB A0 που μεταξύ άλλων χρησιμοποιείται και στο νέο Polo, έχει μεγαλώσει αρκετά σε μέγεθος. Έτσι το μήκος του ξεπερνά έστω και για λίγο τα 4,0 μέτρα -για τη ακρίβεια φτάνει τα 4,03- ενώ πλέον θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως Sportback. Με πέντε πόρτες δηλαδή, ακολουθώντας και εδώ τις τάσεις της εποχής.

Αυτό ακριβώς γίνεται και στο εσωτερικό του, όπου η νέα γλώσσα σχεδίασης της Audi και το γενικά αναβαθμισμένο περιβάλλον -μεγαλύτεροι είναι και οι χώροι, με το πορτμπαγκάζ να κυμαίνεται από τα 335 έως τα 1.090 λίτρα- συνδυάζονται με ένα στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με τρεις διαφορετικές απεικονίσεις καθώς και με μια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, που κατά κάποιον τρόπο αποτελεί οπτική συνέχεια του. Το μέγεθός της ανάλογα με την έκδοση του συστήματος infotainment ΜΜΙ κυμαίνεται από 8,8 έως 10,1 ίντσες.

Από κει και πέρα ο εξοπλισμός του νέου A1 μπορεί να περιλαμβάνει, πέρα από τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τόσο σπορ καθίσματα και εσωτερικό φωτισμό με έως αι 30 αποχρώσεις όσο και ένα premium ηχοσύστημα της B&O με 11 ηχεία.

AUDI A1 SPORTBACK 2018 5a

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις τρεις διαφορετικές απεικονίσεις είναι στάνταρ, ενώ το μέγεθος της οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό φτάνει μέχρι και τις 10,1 ίντσες. Πηγή: Audi

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει προς το παρόν μόνο turbo σύνολα βενζίνης,, που ξεκινούν από τα 1.000 κυβικά και τους 95 και 115 ίππους. Από κει και πάνω υπάρχει και ο 1.5 TFSI με το σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων και τους 150 ίππους και στην κορυφή ο 2.0 TFSI με 200 ίππους. Ο τελευταίος, που σύμφωνα με την τελευταία ονοματολογία της Audi ονομάζεται 40 TFSI, συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο S-Tronic 6 σχέσεων, ενώ για τους άλλους δύο πέρα από τα χειροκίνητα κιβώτια είναι διαθέσιμα και αυτόματα, επίσης διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Στην πορεία αναμένεται και το S1 με 250 ίππους από 2.000 κυβικά και τετρακίνηση, ενώ υπάρχει η πιθανότητα να χρησιμοποιηθούν και σύνολα πετρελαίου.

Για την ανάρτηση πέρα από τη στάνταρ επιλογή υπάρχει και η πιο σφιχτή σπορ καθώς και η σπορ με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ενώ το πακέτο που περιλαμβάνεται στη λίστα των εξτρά, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και ενισχυμένα φρένα.

Το νέο Audi A1 Sportback θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από το πρώτο τρίμηνο του 2019 και σε τιμές που δεν θα διαφοροποιούνται και πολύ από τις αντίστοιχες του τρέχοντος μοντέλου. Οπότε υπολογίστε περί τις 19.000 ευρώ.