ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Bloodhound SCC είναι έτοιμο να δοκιμάσει τις πραγματικές αντοχές του

Λονδίνο (CNN) Είναι τεράστια η δίψα των κατασκευαστών αυτοκινήτων για ταχύτητα. Όταν όμως μιλάμε για ένα όχημα που χρειάζεται μόλις 55 δευτερόλεπτα για να κατακτήσει το 0-1000 μίλια/ώρα ίσως θα πρέπει να μιλάμε για πύραυλο.

Λείο και αεροδυναμικό στο εξωτερικό του το Bloodhound SCC εκτείνεται στα 13.5 μέτρα ενώ το πτερύγιο δύο μέτρων στο πίσω μέρος της κατασκευής του εξασφαλίζει την προαπαιτούμενη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.

Ωστόσο είναι όσα κρύβει μέσα του το “Κυνηγόσκυλο” που χαρίζουν στους μηχανικούς του την ελπίδα ότι τα ονόματα τους θα καταχωρηθούν στην αυτοκινητική ιστορία της επιτυχημένης υπερβολής.

“Πρόκειται για ένα υβρίδιο μηχανής αεροπλάνου και πυραυλοκινητήρα” σχολιάζει ο διευθυντής του προγράμματος Richard Noble.

Το όχημα “φοράει” έναν κατασκευασμένο από τη Rolls-Royce στροβιλοκινητήρα αεριώθησης EJ200 (ανάλογοι τροφοδοτούν και το μαχητικό αεροσκάφος Eurofighter Typhoon με δύναμη 20.000 λιβρών ώσης), ένα υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Jaguar V8 καθώς και έναν υβριδικό πυραυλικό προωθητήρα Nammo κατασκευασμένο από τη Royal Space Agency.

Μια ομάδα ειδικών από το χώρο της Formula 1 και της αεροδιαστημικής μηχανικής συνεργάστηκαν με τη Βρετανική Βασιλική Αεροπορία για να κάνουν το υπερηχητικό αυτοκίνητο πραγματικότητα.

Αρχικός σκοπός του φιλόδοξου (και πραγματικά κοστοβόρου) εγχειρήματος που ολοκληρώθηκε μετά από οκτώ χρόνια μελέτης και σχεδιασμού είναι να ξεπεράσει το προηγούμενο επίγειο ρεκόρ ταχύτητας των 1.228 χλμ/ώρα του 1997. Εαν όλα πάνε κατ' ευχήν το Bloodhound Supersonic Car θα αγγίξει τα 1.610 χλμ/ώρα.

“Θα αγγίξουμε τα 1.609 χιλιόμετρα μέσα σε 55 δευτερόλεπτα. Μετά θα συνεχίσουμε στα 1,6 χιλιόμετρα σε 3,6 δευτερόλεπτα... 1,6 χιλιόμετρα κάθε 3,6 δευτερόλεπτα! Μετά κάποιος θα πρέπει να μας σταματήσει" λέει ο Noble χαμογελώντας.

Από το αδύνατο, στο δυνατό

O ίδιος έχει ζήσει την εμπειρία στο πετσί του. Εκείνος ήταν πίσω από το τιμόνι του Thrust2 που είχε ανεβάσει το ρεκόρ επίγειας ταχύτητας στα 1.019 χλμ/ώρα (633 μίλια/ώρα) το 1983. Εκείνος ήταν πίσω από την επιτυχία του Thrust SSC που έσπασε το φράγμα του ήχου στην ξηρά τρέχοντας με 1.228 χλμ/ώρα (763 μίλια/ώρα) στην έρημο της Νεβάδα.

Mε περισσότερες από 350 εταιρείες και πανεπιστήμια να εμπλέκονται στην κατασκευή του το Bloodhound SuperSonic Car των 135.000 ίππων θέλει να είναι μια έμπνευση για τους νέους που οραματίζονται μια καριέρα στους χώρους των επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής, των μαθηματικών.

Αν και η κατασκευή ενός αυτοκινήτου που θα αντέχει και δεν θα διαλύεται σε αυτές τις ταχύτητες αποτελεί επιστημονικό θρίαμβο από μόνη της, η επίλεκτη ομάδα πίσω από το “Κυνηγόσκυλο” θα δοκιμάσει το εγχείρημα της μέσα στον επόμενο χρόνο.

Στο Χάκσιν Παν, σε αυτή την αποξηραμένη κοίτη λίμνης της Νότιας Αφρικής, ο πιλότος της RAF Andy Green θα βρεθεί στο πιλοτήριο για να τρέξει τους κατασκευασμένους από συμπαγές αλουμίνιο τροχούς σε ταχύτητες που θέλουν να ξεπεράσουν ένα μαχητικό F-104 Starfighter. Πρόκειται για μια μάχη της ανθρώπινης ευφυίας που αξίζει να στεφθεί με επιτυχία.

Το Βloodhound SCC παρουσιάστηκε σε περισσότερους από 8.000 επισκέπτες αυτό το σαββατοκύριακο στο Canary Wharf.

Sleek Bloodhound Supersonic set to steal land speed record by Sherisse Pham, CNN

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης