Αυτοκίνητο: Αυτά θα είναι το μονοθέσια της Φόρμουλα 1 στο μέλλον;
Οι κανονισμοί της Φόρμουλα 1 αναμένεται να αλλάζουν στο άμεσο μέλλον, με τις πρώτες μεγάλες διαφοροποιήσεις να προγραμματίζονται για το 2021.
Οι επικείμενες αλλαγές αποτελούν έναν καλό λόγο για αρκετούς προκειμένου να παρουσιάσουν τη δική τους πρόταση σε σχέση με την εξέλιξη της κορυφαίας έκφρασης του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μεταξύ αυτών και η McLaren, η οποία παρουσίασε το X2.
Στην ουσία δεν πρόκειται για κάτι εντελώς νέο, αλλά για μια ακόμα πιο εξελιγμένη εκδοχή του MP4-X που είχε παρουσιαστεί πριν από περίπου 3 χρόνια (2015). Και που τώρα, εκτός από τις τεχνολογικές αλλαγές που ενσωματώνει, είναι βαμμένο και στα νέα χρώματα (πορτοκαλί) της ομάδας.
Φυσικά το χρώμα του McLaren X2 είναι το τελευταίο που ενδιαφέρει, μιας και η προσοχή πρέπει να δοθεί στους καλυμμένους τροχούς και το κλειστό πλέον και για λόγους ασφαλείας κοκπιτ, που παραπέμπει σε μαχητικό τζετ.
Από κει και πέρα στο κράνος του πιλότου θα προβάλλεται μια εικόνα 360 μοιρών του περιβάλλοντος χώρου, ενώ θα καταγράφεται η εγκεφαλική ροή του πιλότου. Η οποία θα κοινοποιείται και στους επικεφαλής της ομάδας στα πιτ κατά τη διάρκεια των δοκιμών και των αγώνων προκειμένου να μπορούν να ελέγχουν την κόπωση του οδηγού και κατά συνέπεια και τη μείωση της απόδοσής του. Σε ένα τραβηγμένο σενάριο ο οδηγός θα μπορούσε να κατευθύνει το μονοθέσιό του μόνο με τη σκέψη του.
Ειδικά το τελευταίο είναι science fiction ακόμα και για τη McLaren X2, η οποία εξακολουθεί να έχει συμβατικό τιμόνι. Αντίθετα σχεδόν βέβαιη είναι από τη σαιζόν 2021 η κατάργηση των αναχρονιστικών τροχών των 13 ιντσών, στους οποίους οι κανονισμοί επιμένουν εδώ και χρόνια.
Η νέα διάσταση αναμένεται να είναι οι 18 ίντσες, προκειμένου τα μονοθέσια αφενός να είναι πιο κοντά σε αυτόν τον τομέα στα μοντέλα παραγωγής και αφετέρου γιατί επιφέρουν και πλεονεκτήματα. Όπως τα πιο στιβαρά πλαϊνά που επηρεάζουν θετικά την όλη ακαμψία καθώς και η μικρότερη ποσότητα αέρα που περιέχουν, που δεν επηρεάζει τόσο την πίεσή τους όσο αυξάνεται η θερμοκρασία τους κατά τη διάρκεια ενός Γκραν Πρι.
Φυσικά η μεγαλύτερη διάσταση των τροχών θα επιφέρει και αλλαγές στις αναρτήσεις των μονοθεσίων και προκειμένου να εφαρμοστεί απαιτούνται πολλές δοκιμές, τόσο από τις ομάδες όσο και από τον προμηθευτή των ελαστικών.