Αυτοκίνητο: Το καινούργιο premium στέισον της Volvo, το V60, είναι κομψό, δυναμικό και άνετο
Μια κατηγορία στην οποία η Volvo έχει να επιδείξει μια μεγάλη παράδοση είναι αυτή των στέισον αυτοκινήτων, με τα χαρακτηριστικά μονολιθικά, τετράγωνα αμαξώματα του παρελθόντος που και στυλ είχαν και ξεχώριζαν με την πρακτική τους διάσταση.
Από αυτή την άποψη το καινούργιο V60 είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο στη γκάμα της σουηδικής εταιρείας. Και αυτό όχι μόνο γιατί συνεχίζει, με άλλο φυσικά προσανατολισμό, την παράδοση της μάρκας αλλά και γιατί ολοκληρώνει ουσιαστικά -μένει μόνο το καινούργιο S60 με το οποίο θα έχει πολλά κοινά- την ανανέωση των μεσαίων και μεγάλων μοντέλων της.
Αυτών που βασίζονται στο πολύ καλό μεταβλητό πλαίσιο SPA και που μοιράζονται μια πολύ επιτυχημένη βασική σχεδιαστική προσέγγιση. Το V60 στην προκειμένη ακολουθεί το στυλ του μεγαλύτερου V90, αποστασιοποιείται από το design με τις περισσότερες καμπύλες, ειδικά μπροστά, του προκατόχου του, ενώ διαθέτει φυσικά και δικά του ιδιαίτερα γνωρίσματα, ώστε να είναι και άμεσα αναγνωρίσιμο.
Γνωρίσματα όπως τα LED φώτα ημέρας (αυτά που θυμίζουν το σφυρί του ήρωα της Σκανδιναβικής μυθολογία Thor) που επεκτείνονται μέχρι τη χαρακτηριστική κάθετη μάσκα που εδώ έχει έναν ακόμα πιο καθαρό σχεδιασμό και την επίσης κάθετη πέμπτη πόρτα. Επίσης χαρακτηριστικά τα πίσω φώτα, που εξασφαλίζουν την άμεση αναγνώριση του V60 και τη νύχτα, ενώ από πλευράς διαστάσεων είναι πιο μεγάλο από τον προκάτοχό του. Παρόλο που είναι, έστω και για λίγο, μικρότερο σε ότι αφορά το πλάτος, εντούτοις δείχνει πιο φαρδύ και πιο δυναμικό, γεγονός που αν μη τι άλλο πιστώνεται στους σχεδιαστές του.
Σε σχέση με το V90 μπορεί να είναι σχεδόν κατά 20 εκατοστά πιο μικρό -αυτή είναι στην πράξη η τυπική διαφορά μεταξύ των μεμονωμένων κατηγοριών- αλλά το μεταξόνιό του των 2.872 χιλιοστών είναι μόλις κατά 70 χιλιοστά μικρότερο. Και κατά 96 μεγαλύτερο από αυτό του προκατόχου, γεγονός που αντικατοπτρίζεται καταρχήν στους άνετους χώρους στο πίσω κάθισμα. Αυτοί για τα γόνατα μάλιστα είναι οι μεγαλύτεροι της κατηγορίας, ακριβώς όπως τα 529 λίτρα του πορτμπαγκάζ (γίνονται μέχρι και 1.441) είναι επίσης κορυφαία τιμή.
Η πρακτική διάσταση ολοκληρώνεται από το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, τις έξυπνες λύσεις και τις πολλές θήκες και θέσεις για μικρο- αντικείμενα στο εσωτερικό του νέου V60. Η σχεδίαση του ταμπλό ναι μεν ακολουθεί το επιτυχημένο και καλόγουστο design όλων των σύγχρονων Volvo αλλά έχει προσαρμοστεί στο χαρακτήρα του κομψού στέισον. Έτσι το ύψος του εδώ είναι πιο μικρό, ενώ η οθόνη αφής των 9,0 ιντσών του πολύ καλού συστήματος infotainment Sensus συνδυάζεται με έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων (μέχρι και 12,3 ιντσών) που δίνει μια ακόμα πιο high tech διάσταση. Που ενισχύεται και άλλο από το προαιρετικό HUD, όπως προαιρετικό είναι το high end ηχοσύστημα των 1.100 Watt της Bower & Wilkins. Πλέον υπάρχει και μια δεύτερη upper class επιλογή της Harman Kardon με 600 Watt.
Το επιτυχημένο αισθητικό μοτίβο των σύγχρονων Volvo χρησιμοποιείται και στο V60, προσαρμοσμένο βέβαια στο δικό του στυλ, ενώ η οθόνη αλά tablet των 9,0 ιντσών του πολυ καλού συστήματος infotainment Sensus συνδυάζεται και με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Πηγή: Volvo
Φυσικά οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones είναι πλήρης, τα συστήματα υποβοήθησης, στάνταρ και προαιρετικά πολλά και αποτελεσματικά,. Το τελευταίο ισχύει και για το σύστημα της ημι- αυτόνομης οδήγησης που πλέον αξιοποιεί και τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης, ενώ η καινούργια προσθήκη είναι η λειτουργία μείωσης της σφοδρότητας και φυσικά των συνεπειών μιας αναπόφευκτης μετωπικής σύγκρουσης.
Η ομπρέλα προστασίας που παρέχουν τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αυξάνουν φυσικά και άλλο το έτσι κι αλλιώς υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας του V60, που στην προσθιοκίνητη έκδοσή του D4 που οδηγήσαμε στην Ισπανία είχε υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και μια απόλυτα ζυγισμένη οδική συμπεριφορά. Ο bi-turbo diesel των 2.000 κυβικών και των 190 ίππων, που για την περίσταση συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, δεν έδειξε σε καμία περίπτωση να πιέζεται. Αυτό φαίνεται και από τις επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 χλμ./ ώρα σε 7,9 δεύτερα, τελική ταχύτητα 220 χλμ./ ώρα).
Ακόμα πιο γρήγορο και δυναμικό είναι το τετρακίνητο T6 των 310 ίππων (0-100 χλμ./ ώρα σε 5,8 δεύτερα, τελική ταχύτητα 250 χλμ./ ώρα), η επίσημη κατανάλωση του οποίου με βάση τις νέες, πιο αυστηρές προδιαγραφές WLTP κυμαίνεται από 8,0 έως 9,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα (η αντίστοιχη τιμή για το D4 είναι 5,9 με 6,7 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα).
Στην πορεία το νέο και ιδιαίτερα ενδιαφέρον V60 θα αποκτήσει και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, τις T6 και Τ8 Twin Engine με 340 και 390 ίππους, καθώς και την Τ5 των 250 ίππων. Ευθύς εξαρχής -οι πωλήσεις του V60 θα αρχίσουν το Σεπτέμβριο με δύο επίπεδα εξοπλισμού τα Momentum και Inscription- θα είναι διαθέσιμο και ως D3 (turbo diesel 2.000 κ.εκ. 150 ίππων). Που είναι η εισαγωγική έκδοσή του και η οποία θα ξεκινά από τις 48.360 ευρώ.