Το Jeep Compass βρίσκεται παντού στο στοιχείο του
Όπως για κάθε Jeep, έτσι και για το Compass, αυτό που έρχεται πρώτα από όλα στο νου μόλις ακούς το όνομά του είναι οι εξαιρετικές δυνατότητές του πέρα από την άσφαλτο.
Πράγματι και το Compass δεν διαφοροποιείται από την παράδοση της θρυλικής αμερικάνικης μάρκας μιας και εκτός δρόμου είναι το πιο ικανό της κατηγορίας του. Και μάλιστα με μεγάλη διαφορά, χάρη στo εξαιρετικά ανθεκτικό του πλαίσιο, τη μεγάλη του απόσταση από το έδαφος, τους μικρούς του προβόλους που εξασφαλίζουν κορυφαίες γωνίες προσέγγισης, αποχώρησης και ράμπας και βέβαια χάρη στα συστήματα τετρακίνησής του, που μπορούν να κατανείμουν στιγμιαία όλη τη διαθέσιμη ροπή στον τροχό που την αξιοποιεί καλύτερα.
Όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις φέρουν το σύστημα Jeep Active Drive ή Jeep Active Drive Low -το δεύτερο έχει 20:1 crawl ratio και δεν σταματά κυριολεκτικά πουθενά- ενώ διαθέτουν και το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain. Το οποίο έχει μέχρι και 5 προγράμματα λειτουργίας αν πρόκειται για το Trailhawk, τα Auto, Snow, Sand, Mad ή Rock, ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε όλα τα εδάφη και κάτω από όλες τις συνθήκες.
Τα συστήματα τετρακίνησης του νέου Jeep Compass δεν είναι όμως μόνο αποτελεσματικά και ικανά, είναι και έξυπνα. Κι αυτό γιατί διαθέτουν σύστημα που απομπλέκει τη μετάδοση στους πίσω τροχούς όταν αυτή δεν απαιτείται, προκειμένου η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων να είναι οι μικρότερες δυνατές. Φυσικά όταν χρειαστεί οι πίσω τροχοί γίνονται χωρίς καθυστέρηση και χωρίς καμία εμπλοκή του οδηγού και πάλι κινητήριοι.
Εκτός δρόμου λοιπόν το Compass είναι στο στοιχείο του, ενώ το ενδιαφέρον είναι πως το ίδιο ισχύει είτε κινείται μέσα στην πόλη, όπου η ψηλή του θέση οδήγησης εξασφαλίζει στον οδηγό του εξαιρετική ορατότητα και οι διαστάσεις του μεγάλη ευελιξία, είτε ταξιδεύοντας έξω από αυτήν. Στις εθνικές οδούς κινείται γρήγορα, ασφαλέστατα και οικονομικά, εξασφαλίζοντας στους επιβάτες του ένα κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Τόσο χάρη στην πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτησή του όσο και λόγω των μεγάλων χώρων του (πορτμπαγκάζ από 438 λίτρα), ενώ στους επαρχιακούς δρόμους αποδεικνύεται σπορτίφ και ευχάριστο, άμεσο και διασκεδαστικό.
Φυσικά αυτό πιστώνεται και στους σύγχρονους και ιδιαίτερα εξελιγμένους κινητήρες του, βενζίνης και πετρελαίου. Συνολικά είναι διαθέσιμοι 5 κινητήρες, δύο turbo βενζίνης 1.400 κυβικών με 140 και 170 ίππους και τρεις diesel. O βασικός των 1.600 κυβικών και 120 ίππων και δύο δίλιτροι με 140 και 170 ίππους. Τα εισαγωγικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ όλα τα άλλα με αυτόματα κιβώτια 9 σχέσεων και τετρακίνηση. Η κορυφαία έκδοση πετρελαίου των 170 ίππων διαθέτει μάλιστα και κοντές σχέσεις, χαρακτηριστικό μοναδικό για την κατηγορία.
Το νέο Jeep Compass όμως δεν είναι μόνο ένα ικανότατο αυτοκίνητο, με εξαιρετικές δυνατότητες στην άσφαλτο και πέρα από αυτή, με εξελιγμένους και ισχυρούς κινητήρες και με σοφιστικέ συστήματα τετρακίνησης. Παράλληλα είναι και ένα SUV με έντονο premium χαρακτήρα και άμεσα αναγνωρίσιμο ως Jeep. Κυρίως λόγω της πλέον σύγχρονης εκδοχής της εμβληματικής μάσκας με τις 7 κάθετες γρίλιες και τις μαύρες λεπτομέρειες. Μαύρες λεπτομέρειες υπάρχουν και στους προβολείς, τις εμπρός κολώνες και την οροφή, ενώ στα στοιχεία αναγνώρισής του συμπεριλαμβάνονται τόσο οι ιδιαίτεροι προβολείς όσο και οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών. Ταυτόχρονα η αρκετά έντονη κλίση της οροφής εξασφαλίζει στo Compass μια ιδιαίτερη και δυναμική εικόνα, χωρίς να επηρεάζονται διόλου η πρακτικότητα και οι χώροι στο εσωτερικό του.
Στο εσωτερικό του με την premium και πολυτελή αίσθηση και τη high tech διάσταση χάρη στην οθόνη των 7,0 ιντσών στον πίνακα οργάνων και την ακόμα μεγαλύτερη αφής των 8,4 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, από την οποία ελέγχεται το σύστημα infotainment U Connect, που μεταξύ άλλων διαθέτει και πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Το παρόν δίνουν και θύρες USB για τη σύνδεση και φόρτιση των φορητών συσκευών που όλοι μας χρησιμοποιούμε, ενώ εξαιρετική είναι και η εργονομία.
Η high tech διάσταση το Compass συνεχίζεται και στα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειάς του, που μπορούν να φτάσουν μέχρι και τον εντυπωσιακό αριθμό των 70. Ανάμεσα τους και πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως αυτά της προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, της διατήρησης πορείας στην λωρίδα κυκλοφορίας, της ειδοποίησης τυφλών σημείων και παρακολούθηση κάθετης κίνησης κατά το ξεπαρκάρισμα και το ενεργό cruise control.
Το Compass είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Sport και Longtitude, στην κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού Limited και στην πιο ικανή off road Trailhawk, ενώ οι τιμές του ξεκινούν από τις 24.100 ευρώ.