Νέο Ford Fiesta ST: 1.500 κυβικά, 200 ίπποι, 0-100 σε 6,5 δεύτερα και από 20.264 ευρώ
Δεν χρειάζονται πολλά προκειμένου το νέο Ford Fiesta ST να σου κινήσει το ενδιαφέρον. Αρκεί ο συνδυασμός του προφίλ που έχει χτιστεί από τους προκατόχους του και η ανάγνωση των βασικών τεχνικών χαρακτηριστικών του ολοκαίνουργου κινητήρα του, που είναι και ο πρώτος αυτού του είδους με την υπογραφή της Ford Performance: 3 κύλινδροι, 1.500 κυβικά, 200 ίπποι.
Τιμές αν μη τι άλλο εντυπωσιακές αλλά και θορυβώδεις, καθώς ακουστικά το νέο μικρό hot hatch της Ford δεν μένει στο παρασκήνιο. Κάθε άλλο. Έρχεται έντονα και εμφατικά στο προσκήνιο χάρη και στην ενεργή εξαγωγή του, που ναι το ηχόχρωμα που εξασφαλίζει έχει κάτι και από τον πεντακύλινδρο του Focus RS.
Το σίγουρο είναι πως σε καμία περίπτωση δεν θα αντιληφθείς πως πρόκειται για τρικύλινδρο σύνολο, ενώ αντιθέτως θα διαπιστώνεις με την πρώτη ευκαιρία πως έχει δύναμη. Πολύ δύναμη, σε όλη την κλίμακα των στροφών του, ενώ ανεβάζει στροφές γρήγορα και εύκολα. Χωρίς κενά και χωρίς πίεση. Από αυτήν τη σκοπιά οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι λογικά και αναμενόμενα πολύ καλές: 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,5 δεύτερα, τελική ταχύτητα 235 χλμ./ ώρα.
Ταυτόχρονα οι μηχανικοί της Ford έχουν δώσει έμφαση και στην οικονομική του λειτουργία. ‘Ετσι είναι ο πρώτος τρικύλινδρος με σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, κάτι που στα χαρτιά τουλάχιστον σημαίνει μειωμένες εκπομπές CO2 περίπου κατά 20%, ενώ η παρουσία και φίλτρου σωματιδίων καταδεικνύει και το ότι είναι απόλυτα σύγχρονος σε όλους τους τομείς.
Εξελίξεις και αναβαθμίσεις υπάρχουν και στα δυναμικά χαρακτηριστικά του καινούργιου Fiesta ST, καθώς είναι σε κάθε τομέα καλύτερο από την ήδη πολύ καλό προκάτοχό του. Αυτό οφείλεται και στο πλαίσιό του που είναι κατά 14% πιο άκαμπτο, ενώ από κει και πέρα έχει πιο χοντρές αντιστρεπτικές και μια πιο γρήγορη κρεμαγιέρα, που τονίζουν και άλλο το σπορ χαρακτήρα του. Το αποτέλεσμα είναι να συμπεριφέρεται εξαιρετικά στις στροφές, ενώ αυτό που εντυπωσιάζει είναι το εμφανώς βελτιωμένο επίπεδο άνεσής του -πάντα με τα δεδομένα των hot hatches.
Από και πέρα η Ford αναφέρεται στα ελατήρια ως vectoring springs, κάτι που στην πράξη σημαίνει πως στις στροφές αυτό που βρίσκεται εξωτερικά δημιουργεί μια τάση υπερστροφής για καλύτερη τοποθέτηση. Παράλληλα τα αμορτισέρ της Tenneco είναι ειδικά μελετημένα για την απόσβεση των ταλαντώσεων υψηλότερης συχνότητας, γεγονός που συμβάλλει στο να αποδοθεί και στο νέο Fiesta ST ο τίτλος του πιο διασκεδαστικού και ευχάριστου μοντέλου της κατηγορίας.
Ο σπορ χαρακτήρας του Fiesta ST τονίζεται από τα μπάκετ καθίσματα της Recaro, καθώς και από άλλες λεπτομέρειες του εσωτερικού του, στο οποίο δεσπόζει η μεγάλη, ελεύθερη οθόνη του συστήματος infotainment SUNC 3. Πηγή: Ford
Η σπορ αίσθηση μπορεί να τονιστεί ακόμα περισσότερο με το προαιρετικό μπλοκέ διαφορικό Quaife, αλλά και τα επίσης προαιρετικά οδηγικά προφίλ (Selectable Drive Modes). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα Normal, Sport και Track, που έχουν διαφορετικές παραμετροποιήσεις για την χαρτογράφηση του κιινητήρα, τις ρυθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης αλλά και το ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας. Με το Track πάντως ο κινητήρας ανεβάζει στροφές μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου και ο ήχος του είναι ο πιο σκληροπυρηνικός, ενώ το Launch Control εξασφαλίζει τις βέλτιστες δυνατές εκκινήσεις.
Ο σπορ χαρακτήρας του ST και η ιδιαίτερη θέση του στη γκάμα του νέου Fiesta γίνεται εμφανής και οπτικά. Τόσο με τις επιτυχημένες όσο και διακριτικές επεμβάσεις στο αμάξωμά του όσο και με τις λεπτομέρειες και κυρίως τα μπάκετ καθίσματα της Recaro στο εσωτερικό του.
Το καινούργιο Ford Fiesta ST είναι διαθέσιμο είτε με τρίθυρο είτε με πεντάθυρο αμάξωμα, με τρία επίπεδα εξοπλισμού (ST1, ST2 και ST3) και τιμές που ξεκινούν από 20.264 ευρώ.